• 1
  • 2
2023-11-03, 19:28
Medlem
Jag har sett många fattiga hem i 3 världen via dokumentärer men jag har aldrig sett något som liknar toa papper så hur gör dom? Man tycker ju att dom ha ett jävla lager med blad eller liknade ?
Citera
2023-11-03, 19:36
Medlem
Indier hukar sig bara och skiter sen drar de upp byxorna och staplar iväg i tofflorna.

Andra fattiga i Asien använder säkert löv, tror inte de behöver bunkra finns ju löv överallt. Skönare med färska än torra
Citera
2023-11-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag har sett många fattiga hem i 3 världen via dokumentärer men jag har aldrig sett något som liknar toa papper så hur gör dom? Man tycker ju att dom ha ett jävla lager med blad eller liknade ?
Kanske vatten? Hur gjorde västvärlden på artonhundratalet?
Citat:
År 1882 lanserades det första toalettpappret i Sverige av pappersbruket Munksjö, som sedan fortsatte med toalettpapperstillverkning in på 2000-talet. Det kallades klosettpapper och bestod av blanka ark som såldes i bunt hopsatt med ståltråd. Det var en lyxvara som bara de rikaste hade råd med.
Citat:
Fram till slutet av 1900-talet var förbrukningen av toalettpapper låg i muslimska länder på grund av att det ansågs orent att torka sig i baken. Däremot använder invånarna ofta dusch eller vattenkanna för syftet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Toalettpapper
Citera
2023-11-03, 19:42
Medlem
sebastian66s avatar
På Filippinerna där jag bor så brukar man släppa en skit i toaletten. Sedan brukar man tvätta av sig med vatten. Jag tror att det är ungefär 80 % som fortfarande inte använder papper på Filippinerna. Det känns som att det är väldigt vanligt att man duschar röven när man har bajsat. Det innebär att man sparar in mycket papper.
Citera
2023-11-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Detta kan komma som en chock. Men en bred majoritet av världens befolkning använder inte toalettpapper.
Citera
2023-11-03, 20:50
Medlem
sommarlovs avatar
Vänterhanden, muslimerna brukar lyxa till det med vatten från en vattenkanna som ska stå ungefär där vi har pappret.
Äter gör man med högerhanden.
Citera
2023-11-03, 23:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
På Filippinerna där jag bor så brukar man släppa en skit i toaletten. Sedan brukar man tvätta av sig med vatten. Jag tror att det är ungefär 80 % som fortfarande inte använder papper på Filippinerna. Det känns som att det är väldigt vanligt att man duschar röven när man har bajsat. Det innebär att man sparar in mycket papper.
Okej, men något måste man torka sig med? Annars blir man blöt i kalsongerna/byxorna.
Citera
2023-11-04, 00:19
Medlem
Mycket fräschare att tvätta sig med vatten i stället för att kleta ut skiten med papper.

Jag bor i Afrika på en båt. Det är alltid strul med för mycket papper i en båttoalett så många använder vatten I stället. Även européer.
Många locals jag träffar här använder bara vatten. Jag är inte där än men det beror nog mer på vana.
Många gånger använder jag lite papper och tar sedan duschen.
Känns mycket fräschare att spola av sig än att kladda runt en massa bajs i fisriset.
Citera
2023-11-04, 06:12
Medlem
För det första: Analen behöver inte vara kliniskt ren. Alla djur bajsar ett helt liv utan något toalettpapper.

För det andra: Säras skinkorna så det blir det mindre att göra rent. Att sitta på huk och bajsar i ett hål har denna effekt.

Tredje: Vatten och en hand fungerar utmärkt som rengöringsmetod.
Citera
2023-11-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.korrekt
För det första: Analen behöver inte vara kliniskt ren. Alla djur bajsar ett helt liv utan något toalettpapper.

För det andra: Säras skinkorna så det blir det mindre att göra rent. Att sitta på huk och bajsar i ett hål har denna effekt.

Tredje: Vatten och en hand fungerar utmärkt som rengöringsmetod.

Inte klinisk ren men det bör va ren annars får du jävligt ont i röven. Jag har tyvärr bajsat på mig och haft långväga hem, det var ingen trevlig upplevelse.

När det gäller att använda handen istället för papper så måste ju handen sen tvättas då kommer ju nästa problem med tvål och bajs under naglarna.
Citera
2023-11-04, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Indier hukar sig bara och skiter sen drar de upp byxorna och staplar iväg i tofflorna.

Andra fattiga i Asien använder säkert löv, tror inte de behöver bunkra finns ju löv överallt. Skönare med färska än torra

Så du menar att fattiga i Asian alltid skiter i skogen och inte har ett rum med ett hål i?

Så indier går runt med en massa kladd i röven samt inte tvätta händerna, känns sådär mysigt.
Jag haft skit i röven och gått runt, det gav mig infektioner i röven varje gång så nej tack.
Citera
2023-11-04, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66

Känns sådär mysigt att gräva med handen i röven som är fullt med kladd. Deras händer måste lukta en jävla massa även om dom säkert tvätta sig med vatten efteråt. Tror inte dom använder tvål

Duscha är en sak då kommer du inte kontakt med röven på samma sätt och måste vara det mest effektiva men då kommer nästa problem, blöt röv. Då måste dom ha en jävla en massa handdukar på toaletten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in