Citat:
Ursprungligen postat av
Jinxxedetta
Jag försöker samla information, detta är ett av sätten. Säljaren säger att hon plockar ut massor av pengar, hon handlar på sitt krypto-kort (sett det själv) och kommer upp i olika nivåer i hierarkin (olika färger på diamanter). Sedan låser hon viss del av pengarna för tillväxt på något år. Hon menar att tidigare krypto som jag tolkar som att de kraschat har förvandlats till den nya crypton i samma företag. Att företaget funnits i 7-8år med ett och samma krypto som vidareutvecklats. På henne låter det inte som det finns något att oroa sig för. Menar att man måste våga för att vinna.
Hur länge kan ett sk MLM-program hålla igång och påskina att investeringen finns kvar? Hur brukar processen vara när det kraschar? Går företagen under jorden? Eller ger det en föreställning at att finnas Kvar men med tekniska problem eller något?
Finns det någon som gått ut i media när de fått sina livs besparingar borta pga liknande företag som Ultima? Nåt man kan läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jinxxedetta
Tack för link.
Nu har flera kompisar investerat. Jag försöker kolla på källor och är som sagt helt okunnig. Hur kommer det sig att personer som säljer detta krypto påstår sig kunna plocka ut stora belopp varje månade. Hur går en kollaps till, förstår man som investerare att alla pengar försvinner eller försöker företaget lura att pengarna finns kvar/omskapas till nya kryptos? Jag förstår inte.
Hur länge ett MLM program kan fortgå beror helt och hållet på hur många nya investerare som kommer in. Det kraschar när det det inte längre kommer in nya eller om många samtidigt vill ta ut sina pengar. Oftast går "företagen" under jorden efter kraschen eller så diktas någon snyfthistoria upp, som i detta fall, och det omstöps och säljs i nya former. Också som i detta fall.
Hon når väl en ny nivå när hon lurat in fler, dig och dina kompisar, att köpa massa dyra produkter. pengarna för dessa produkter går till henne och dom ovanför henne.
Hon kanske har ett kort men vad betyder det? Inget. Återigen, det enda som håller igång detta pyramidspel är nya investerare som du, som köper massa bullshitprodukter som sedan går till tidigare investerare. Jag är skeptisk till att hon kan ta ut alla pengar som hon tror sig ha på sitt konto då det brukar finnas sådana begränsningar men oavsett kommer hon inte kunna ta ut dom den dagen det kraschar.
Det finns hur många exempel som helst om kraschade MLM projekt med tillhörande snyfthistorier. Har du levt under en sten hela ditt liv? Kan du googla?
Fråga dig detta, om det nu är så bra som dina kompisar ger sken av. Varför är inte alla med på detta? Varför skrivs det inte om det i seriösa kanaler? Varför är det bara tillsynes mer okunniga personer som är med? Varför kryllar internet av varningar om att det är scam? Varför har grundarens tidigare projekt fullständigt kollapsat?