Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Men lilla plutten, läs på lite 😎
Om jag är "lilla plutten" är fettoklumpen då?
Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Maja har klarat sig undan pga brist på bevis, Maja är inte absolut oskyldig, även HR har klargjort detta.
Maja har inte avslöjat något din lilla lögnare, Maja har bara bifallit det som kunnat bevisats under förhören.
I övrigt har lilla Maja bara ljugit (som du) och inte hjälpt utredningen framåt som Johanna har gjort! Därmed Johannas straff lindring.
Du har mycket att läsa in med lite emotionell känsla mot det verkliga offren Tove, Toves familj och vänner.
Mvh
Maja hatare and proud 🥂
Maja är ett offer.
Maja är ett offer för Johannas psykopati och särskilt Johannas våldsgärningar mot Tove och den situation som Johanna försatte Maja i och med att Johanna mördade Tove i sin lägenhet när Maja låg där och sov.
Maja har på eget initiativ berättat för polisen om vad som hände den där natten. Sanningen. Att du blundar för fakta och sanning är föga förvånande. Liksom att du kallar dig själv för "proud" Majahatare. Men det är i alla fall bra att du till sist erkänner vad du är. Då har du tagit dig förbi det allra första steget upp för trappan till insikt och sanning, nämligen förnekelsen som är första steget att överkomma.
Maja övergav sin förnekelse efter en kort tid i häkte, och har sedan december förra året bara berättat sanningen om vad som hände i Tove-fallet. Ingenting av det hon berättat sedan dess har visat sig vara lögn.
Jag är "lilla" plutten och Maja är "lilla" Maja. Du är visst rätt liten, och lider av mindervärdeskomplex, och har därför ett kompulsivt behov av att kalla andra för "lilla".
Maja berättade sanningen om allt som hände den där natten, och det hjälpte polisen framåt på många vis. Maja deltog inte i mordet, hon berättade sanningen om det.
Så det är din uppfattning att jag och Maja bara ljuger och att Johanna är den enda som hjälpt utredningen framåt.

Det finns ett talesätt som lyder ungefär "med sådana vänner behöver man inga fiender", men det gäller inte för dig. För dig gäller istället "du behöver inga fiender, du är din egen värsta fiende".