2023-11-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
Finns det någon bra länk till vad som sker i nutid?
Tack på förhand.

Här kan du se kort:
https://israelpalestine.liveuamap.com/

Denna kanalen publicerar dagligen, bra material och inte vinklat, länk till dagens video om markinvasionen och kriget:
https://www.youtube.com/watch?v=FfQGzzeTxvA

____

Synd att gruppen inte kan diskutera vad som sker istället för att diskutera vem som har rätt, ingen av er ljushuvuden kommer kunna komma fram till vem som har rätt.
Citera
2023-11-03, 13:31
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Förstår inte vad du skriver.
Är en SD-ledare utvisad ur Turkiet?
Åkesson är portad från turkiet ja.
Citera
2023-11-03, 13:31
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Tydligen så har araberna valt att de hör hemma under jord. Israel hjälper dem bara lite med det.
Hur menar du? Är det roligt med förödelse? Vissa vill se världen brinna....
Citera
2023-11-03, 13:32
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Korrekt. Eftersom islam vill utplåna mig och alla som är som mig (dvs icke-muslimer) Islam är världens största ondska och det största hotet mot resten av världens befolkning.

För min del kan de bli förvandlade till konstgödsel. Men du vet att man kan leva utan att behöva bo i en lägenhet under perioder?
Barn nivå på dig. Hat hat hat. Vad har du gjort för din nästa? Vad förtjänar du egentligen om du tänker efter.
Citera
2023-11-03, 13:34
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoColorClothes
Hur krigar man mot självmordsbombare? Kan bli svårt för Israel när Hamas skickar fram civila istället för att evakuera civila mot södra Gaza. Media speglar verkligen en skev bild av kriget. Den skeva rapporteringen kommer dela upp Sverige ytterligare.

Tror knappast Hamas har tillgång till särskilt många självmordsbombare. Organisationen har inte kunnat rekrytera mer än en handfull sådana ens i "fredstid", när Hamas har fri lejd att leta upp psykiskt sjuka och erbjuda deras familjer ekonomisk ersättning i utbyte mot att de utför självmordsdåd. Nu, när Hamas befinner sig i regelrätt krig mot en militärmakt som tryckt ihop organisationen som en skock råttor i tunnlar och fallfärdiga kåkar, lär Hamas inte kunna vare sig koordinera* eller ens behålla de få villiga självmordsbombare de har. Och ha ännu svårare än så att rekrytera fler.

*Jag tänker att en självmordsbombare i princip behöver marineras kontinuerligt i propaganda och uppmuntran, för att hållas motiverad. Ett artificiellt och permanent tillstånd av psykos, mer eller mindre. Tappar Hamas förmågan att utöva sådan kontroll över en individ rinner motiveringen ur dem på bara ett par dagar, och tändgnistan för att s.a.s "aktivera" självmordsbombaren försvinner omedelbart.
Senast redigerad av fluff995 2023-11-03 kl. 13:43.
Citera
2023-11-03, 13:34
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Nej, det har ingen påstått. Halmgubbe! Sluta tramsa. För vettiga diskussioner.
Men Israel bombar dom och sjukhus lägren platser dom sagt dom inte ska bomba. Väst säger att Israel försvarar sig. Du säger det också. Det är fel och ondskefullt. Det är på samma nivå som fångvaktarna i Auschwitz. Man får stå till svars för sina åsikter på domens dag. Lycka till!
Citera
2023-11-03, 13:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Åkesson är portad från turkiet ja.
Då är han ju inte utvisad.
Citera
2023-11-03, 13:41
Medlem
Citat:
Kul konspirationsgubbe du är. Fortsätt med det, och att köra sopor.
Jag förstår att du är besviken över att ni får pisk, det hade jag också varit. Men du får finna dig i det.
Vad tror du nästa steg i markinvasionen blir?
Tycker det blev lite tyst från dig.

Vi provar igen. Varför sa Netanyahu så här?

“Anyone who wants to thwart the establishment of a Palestinian state has to support bolstering Hamas and transferring money to Hamas. This is part of our strategy — to isolate the Palestinians in Gaza from the Palestinians in the West Bank.”

Är Netanyahu en terrorist? Eller varför sponsrar han de som slaktade 1,400 av sin egen befolkning? Minst sagt underligt, eller hur Fittplyte?
Citera
2023-11-03, 13:42
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Terrorister är avskum. Idioter som du kallar dem "motståndsmän". Skaffa en moralisk kompass.

Snart får jag som jag vill - inte du. D.v.s. PLO styr inte gaza utan Gaza finns inte mer. Skål, jihadist.

Staten Israel är grundad på terrorism. Hur svårt ska det vara att förstå att varken judarna eller muslimerna kan bete sig?

Hela levanten borde täckas över med glaskupol och livestreamas.
Citera
2023-11-03, 13:47
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Så du har ingen förklaring på hur en av världens bästa underrättelsetjänst kunde missa att Hamas tog sig över gränsen? Misstänkte väl det
Varför skulle jag ha det menar du? Har du? "Misstänkte väl det ".
Har du någon förklaring till varför du försvarar slakt av civila? Tänkte la det...
Citera
2023-11-03, 13:48
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Men Israel bombar dom och sjukhus lägren platser dom sagt dom inte ska bomba. Väst säger att Israel försvarar sig. Du säger det också. Det är fel och ondskefullt. Det är på samma nivå som fångvaktarna i Auschwitz. Man får stå till svars för sina åsikter på domens dag. Lycka till!
Nej. De bombar Hamasmål. Du har inga motbevis så du kanske bara ska finna dig i att det är det som är sanningen?
Citera
2023-11-03, 13:49
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Staten Israel är grundad på terrorism. Hur svårt ska det vara att förstå att varken judarna eller muslimerna kan bete sig?

Hela levanten borde täckas över med glaskupol och livestreamas.
Det finns hursomhelst inga västerlänningar som fruktar att få halsen avskuren av en jude. Ta in det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in