2023-11-03, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Ja precis men han verkar tro att skulderna försvinner om man kastar breven bara. Räknar nog med att Jocke ska rädda honom. Hans brevlåda måste vara proppfull med inkasso och kronofogdbrev. Varför gör dom inte någon utmätning?

Någon som vet vad han ska göra för samhällstjänst?

Har Linnea blivit av med jobbet?

Alltså kan ju vara så att han kallt räknar med att få skriva av skulderna genom en ev. skuldsanering och därför inte bryr sig. Alternativt att han kalkylerar med att gå i exil likt Napoleon samt permanent bosätta sig utomlands i framtiden och på så sätt inte ser skulder till den svenska staten som ett problem. KF får svårt att deala med honom på t.ex den spanska solkusten.

Om det är så att Kronofogden inte gjort ngn utmätning så är det väldigt märkligt. Förmodligen så äger han en del bitcoins, kontanter eller liknande som myndigheten inte kan se skymten av och därför lär en ev. utmätning bli misslyckad ändå. Den enda realistiska möjligheten som jag kan se personligen för att KF skulle lyckas konfiskera hans tillgångar är utifall de får tips från ngn av hans bekanta om var tillgångarna har deponerats, t.ex flera buntar sedlar under madrassen eller ngn Bitcoin-sida. Han får ju in sina inkomster från sociala medier svart, så KF lär ju aldrig se röken av någonting därifrån. Detta är också bakgrunden till varför han vägrar skatta på intäkterna från YouTube och andra samarbeten, då det hade föranlett att pengarna blivit konfiskerade av KF.
Senast redigerad av anwe8 2023-11-03 kl. 09:22.
Citera
2023-11-03, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Alltså kan ju vara så att han kallt räknar med att få skriva av skulderna genom en ev. skuldsanering och därför inte bryr sig.

Är inte den stora skulden förknippad med nån typ företag? Kan man få bort det med skuldsanering även om det var enskild firma?
Citera
2023-11-03, 10:38
Medlem
Han har verkligen NOLL content.

Vad kommer härnäst? "Se mig äta kalaspuffar 30 min".
Citera
2023-11-03, 10:38
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ny video, han reagerar på när han reagerar på trolljägarna...
https://youtu.be/CPvQoMQwp-o?si=RCnlqJDdFqQYfnBb

Spännande sammarbeten han fått till...
Herregud va lågt han har sjunkit. Det är lika bra att lägga ner Youtube helt och hållet..
Citera
2023-11-03, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Herregud va lågt han har sjunkit. Det är lika bra att lägga ner Youtube helt och hållet..
Undrar om det är lyhört i huset? Stackars grannar.
Det har inte kommit upp några gardiner, som är ljuddämpande, inga större växter eller tavlor. Tvn står på golvet.
Det kanske finns vissa förbehåll från kontraktsägaren, som att inte borra i väggarna. Dom inramade pinsamma märkestavlorna som Chrippa verkar tycka om, sitter uppe, men Lillens rum, dvs vardagsrum, matrum och kontor, är svårt deprimerande...dödens väntrum.
Det finns inte ens en taklampa i rummet...
Citera
2023-11-03, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Är inte den stora skulden förknippad med nån typ företag? Kan man få bort det med skuldsanering även om det var enskild firma?

Borde vara inom möjligheternas gräns, men han får ju ansöka först och därefter är det upp till Kronofogden att besluta om hans förutsättningar uppfyller kriterierna i tillräcklig omfattning.
Citera
2023-11-03, 11:00
Medlem
Jag har hört att Linnea är en bitch! Hon är dryg, tror hon är något och tycker själv att hon är snygg.
Hon är på rikigt elak mot Chrippa tycker jag. Märks i deras vloggar, hon fräser åt honom.
Hon är dryg mot lilla C också, det känns också helt fuckat.
Citera
2023-11-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hur bröstar Linnea rollen som extramamma?
Inte alls bra. hon vill bara ha fame
Citera
2023-11-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Chrippa läser tråden och en användare plockade fram exakt kostnad för huset och det visade sig att inte ens om de betalade för översta våningen skulle de komma upp i 100k. Chrippa sa i en video att de hade tillgång till alla våningar (man betalar per våning plus pool och lite annat) Sedan i Jocke och Jonnas video berättar Jocke att han gått upp till översta våningen men bara kommit till en låst dörr.

Det är Chrippas försök till att vara lustig och visa att han inte bryr sig, när han ljuger om palmer och stolar.

Har Julia en syster? Han nämner moster när han pratar med sin dotter i senaste "vloggen".

Ja, Julia har en syster. Hon har flera bröder också! Jag kollade på en live häromdagen, där skrev någon att Julias nya kille är häktad?! Va fan är det som händer?
Citera
2023-11-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Korkad jo tack. Vi pratar om en människa som går ut och festar/super någon dag efter hon varit inlagd på sjukhus.

Aldrig pratat, känt eller hört talas om någon som rört en droppe alkohol på minst 3-4 veckor efter sjukdom eller varit inlagd (skulle säga ännu längre om det varit något liknande som Linnéa hade).

Hon är så jävla bränd.
Det är helt sjukt... först vrålsjuk, sedan festa med Jocke o Jonna & sedan åka utomlands med dom med. Har hon ens något jobb?
Citera
2023-11-03, 12:23
Medlem
kungpungstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummigubben89
Ja, Julia har en syster. Hon har flera bröder också! Jag kollade på en live häromdagen, där skrev någon att Julias nya kille är häktad?! Va fan är det som händer?

Sanningen kommer krypande

Finns ju en anledning varför Julia inte har dottern.

Pundar pack.
Citera
2023-11-03, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Nej mest att jag ville göra som honom att flasha och hur ett liv kan vara utan skulder. Problemet är att jag kan och det kan inte han för han har lånat sig till sin ”framgång” och har fått bakslag med skulder långt upp över öronen till Kronofogden, inkassobolag och skuld till familj och vänner.

Hade kunnat och egentligen velat hjälpa honom och komma rätt i livet, tror killen har potential med att lyckas och han känns väldigt driven men sen förstör han för sig själv hela tiden och när han inte vill göra rätt ifrån sig så får han skylla sig själva.

Hade jag varit Chrippa nu skulle jag lägga fokuset på att se till att mamman till hans dotter mår bra och att han och Julia går i någon form utav samarbetssamtal på familjerätten eller likande. Känns stormigt mellan dom och det påverkar C.

Sen skulle jag söka jobb i närheten av där Julia bor och flyttat dit omedelbart så C får en fast punkt. Slutat knarka och åka på festival med grabbarna när man närmar sig 40. Det funkar mellan 20-27 år.

Jag skulle ta all övertid på mitt jobb och även delat ut tidningar/reklam eller något på nätterna och helgerna för att snabbt få ner skulden. Även sålt av en massa och börjat betala in på skulderna.

Inte sitta och handla LV , Gucci osv ifrån DHGate när hela landet vet om skulderna och sen acceptera att sitt egna kött och blod bara ligger hemma och blir större och större och utan att ha några rutiner. För varje dag så stiger kostnaderna och dom försvinner inte, tvärtom dom växer.

Håller med i allt du skriver! Riktigt fint!
Men han är inte mogen eller man nog till att bry sig som Julia o se till att hon mår bra. Han beter sig som en trotsig tonåring som vägrar släppa det lilla som hände mellan dom som vara anledningen till att de bröt upp… så pass att han skiter i hennes existens helt verkar det som.. att hon faktist är mamma till hans barn verkar inte väga tyngre för honom. Det är dags att kamma till sig kan man tycka.. men det är nått fel där uppe på honom.
Det går inte att hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Så han kommer fortsätta att förstöra för sig själv.
Förövrigt jag skickade min lönespec som han bad om och jävlar vad tyst han blev. Han hade inget bevis att komma med heller om att han hade pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in