Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Känns som att Chrippa träffade en öm punkt hos dig? när du känner sånt behov av att berätta vad du äger och berätta om hela ditt liv?
Nej mest att jag ville göra som honom att flasha och hur ett liv kan vara utan skulder. Problemet är att jag kan och det kan inte han för han har lånat sig till sin ”framgång” och har fått bakslag med skulder långt upp över öronen till Kronofogden, inkassobolag och skuld till familj och vänner.
Hade kunnat och egentligen velat hjälpa honom och komma rätt i livet, tror killen har potential med att lyckas och han känns väldigt driven men sen förstör han för sig själv hela tiden och när han inte vill göra rätt ifrån sig så får han skylla sig själva.
Hade jag varit Chrippa nu skulle jag lägga fokuset på att se till att mamman till hans dotter mår bra och att han och Julia går i någon form utav samarbetssamtal på familjerätten eller likande. Känns stormigt mellan dom och det påverkar C.
Sen skulle jag söka jobb i närheten av där Julia bor och flyttat dit omedelbart så C får en fast punkt. Slutat knarka och åka på festival med grabbarna när man närmar sig 40. Det funkar mellan 20-27 år.
Jag skulle ta all övertid på mitt jobb och även delat ut tidningar/reklam eller något på nätterna och helgerna för att snabbt få ner skulden. Även sålt av en massa och börjat betala in på skulderna.
Inte sitta och handla LV , Gucci osv ifrån DHGate när hela landet vet om skulderna och sen acceptera att sitt egna kött och blod bara ligger hemma och blir större och större och utan att ha några rutiner. För varje dag så stiger kostnaderna och dom försvinner inte, tvärtom dom växer.