2023-11-03, 07:52
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
.

Precis, pärlor för svin, och ni är svin som inte kan annat än döma och hata. Jag tycker likadant om ett sådant beteende, jag känner samma ilska som ni över hur hon försökte skada honom. Men jag vill ändå se även henne som en människa som inte ska behöva utstå förföljelse. På vilket sätt skulle det vara bättre? Hon ville väl också hämnas och skada andra och nu njuter ni av att hänga ut och skada henne. Jag kände så också men inser att det är lika fel.
2023-11-03, 07:55
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Är sånt här vanligt? Jag har också blivit testad av ett ex som utgav sig för att vara en kompis till henne. Fick flera sms på natten som jag såg när jag vaknade. Visade mitt ex omedelbart när vi träffades vad jag fått skickat till mig och vi pratade om hur sjukt det var. Senare samma dag i skolan satte sig den tjej som skulle skickat smsen bredvid mig och vi pratade lite innan jag sa att jag var smickrad men att jag inte var intresserad. Hon blev stum och såg ut som en fågelholk. Visade smsen för mina vänner men de höll ändå på ett tag att skämta varje gång de satte sig bredvid mig "alltså, jag vill inte ligga med dig nu".

Det som slår mig både av egen erfarenhet och dokumentären är hur mycket tid och kraft det läggs ner på sånt här. Lite som att skicka arga insändare till tidningar och skriva på flashback(!). Felix fall hoppas jag är ett extremfall men utifrån hur lite tid jag själv anser mig ha skulle jag inte kunna sköta varken jobb eller ha en fritid om jag samtidigt skulle förstöra någon annans liv. Jag har någon timme på morgonen ibland där jag kan skrolla runt och läsa olika saker. Men att skicka flera tusen sms. Att ingen märkt något samtidigt som hon inte avslöjat sig alltför mycket är väldigt slipat. Det faller dock alltid som ett korthus tillslut...

Haha jag vet inte. Är det nåt tjejer håller på med bakom kulisserna men det är sällan man kommer på dom kanske?
Jag fick reda på det här för att hon berättade det själv efter ett tag. Annars hade jag aldrig fattat.
Det höll på i ett par veckor att "en brud" skrev till mig som jag inte visste vem det var. Hon skrev att vi hade setts ute på krogen och att hon var intresserad av att ses igen. Hon lyckades inbilla mig att jag hade varit så full att jag inte kom ihåg. Jag började skämmas och försökte avsluta konversationen. Men hon gav inte upp förrän jag började be henne skicka bilder som bevis. Då blev det plötsligt lite tystare och tillslut skrev hon inte mer.
Jag antog att hon bara hade blivit sur. Men sen berättade min tjej att det var hon och att jag hade "klarat testet" Störtlöjligt.
2023-11-03, 07:55
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Om Sabrin skadar sig själv som resultat av detta kommer ansvaret att vila tungt på både Felix och framförallt SVT som skapade det här obehagliga drevet löst förklätt som en ”dokumentär”. Är det Public Service uppgift att agera verktyg för personliga misogyna vendettor?

Jag tänker likadant. Konstigt att man får hänga ut en människa på det sättet. Oavsett vad hon gjort sig skyldig till så är väl detta inte mycket bättre. Jag förstår att Felix behöver upprättelse men man borde förstått att hennes identitet skulle läcka ut. Och alls kommentarer om att hon har sig själv att skylla, ja, det har hon. Men alla förtjänar en andra chans.
2023-11-03, 07:58
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Men alla förtjänar en andra chans.

Även när de inte ångrar eller ens erkänner det som de gjort?
2023-11-03, 08:11
Medlem
Av vilken anledning går Felix med på att göra denna dokumentär?
För visst är det lite synd om han men han får ju ändå skämmas lite själv oxå att han knallade denna tjej ett längre tag och att han inte fattade tidigt vem som stalkade han.
2023-11-03, 08:13
Medlem
Knullade ska det stå.
2023-11-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Varför ska man anta det värsta om en människa, menar du? Självklart mår man dåligt om man utsätter andra för det hon gjorde. Om ni vill ha ett liv på ett samvete, vad gör er bättre i såna fall?

Men HUR vet du att hon mår dåligt? Du svarar inte på frågan utan givetvis förutsätter att hon mår dåligt och därav hennes illdåd. Men TÄNK om hon njuter av att andra mår dåligt? Återigen varför tror du hon nekar till det hon gjort? Tror du verkligen hon känner ånger när hon både nekar det hon gjort och överklagar domen? Någonstans måste hon ju tycka att hon inte förtjänar detta samtidigt som hennes handlingar är rättfärdigade enligt henne.
2023-11-03, 08:40
Medlem
Man kan alltså inte blockera ett nr från SMS?
2023-11-03, 09:07
Medlem
Ironiskt att stalkern tycks ha fått en stalker här på forumet (Timeout).

Citat:
Ursprungligen postat av Laday
För visst är det lite synd om han
Lite synd? Killen blev förföljd och trakasserad i sex år. Dag som natt. Folk trodde att han var en våldtäktsman och kvinnomisshandlare. Hans mamma och syster hotades till livet och stalkern försökte få dem vräkta från sina lägenheter.

Det här är ett av de värsta exempel på psykisk terror som jag har sett i Sverige.

Och du tycker "lite synd" om honom.
2023-11-03, 09:13
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Om Sabrin skadar sig själv som resultat av detta kommer ansvaret att vila tungt på både Felix och framförallt SVT som skapade det här obehagliga drevet löst förklätt som en ”dokumentär”. Är det Public Service uppgift att agera verktyg för personliga misogyna vendettor?
Intressant, men om Felix nu hade avslutat sitt liv då hade förövaren gått helt fri från denna terror.

Intressant oxå att män är kraftigt överrepresenterad inom självmord i Sverige, kan man dra paralleller kanske?
2023-11-03, 11:34
Avslutad
Citat:

Varför ska Felix känna ansvar över en människa som terroriserat honom, hans familj och arbetskamrater i flera år? Stalkern har utsatt honom för ett enormt lidande med stress och ångest som följd. Han beskriver det ju närmare i avsnitt två… hur han fick ”panik”, tänkte tankar om att försvinna, m.m.
2023-11-03, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Varför ska Felix känna ansvar över en människa som terroriserat honom, hans familj och arbetskamrater i flera år? Stalkern har utsatt honom för ett enormt lidande med stress och ångest som följd. Han beskriver det ju närmare i avsnitt två… hur han fick ”panik”, tänkte tankar om att försvinna, m.m.
Hämnd är något vi som samhälle kommit överens att överlåta på rättsväsendet. Det är inget som ska utmätas på egen hand och framförallt inte i maskopi med Public Service. Om kvinnan ifråga drevas till att skada sig själv av hatmobben kommer ansvaret att ligga hos dom som skapade drevet. Då hoppas jag att vi får se fängelsedomar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in