2023-11-02, 22:20
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man får väl skriva vad man vill utan att behöva vara Majahatare i dina ögon? Det finns något som heter att man är neutral om du har hört det? Vidare så skriver man vad som kan vara rätt och vad som kan vara fel.

Om nu Maja berättade sanningen i december förra året varför gjorde hon inte då det från första början?

Nej, man får inte skriva vad som helst utan att vara en Majahatare i mina ögon. Sprider man hat och lögner om Maja, då är man en Majahatare i mina ögon. Är det svårt att förstå tycker du?

Du är allt annat än neutral och skriver en hel del som är rena lögner, som t.ex. att Maja "kom med nya versioner hela tiden". Det gjorde hon inte. Det är en ren lögn från dig. Inledningsvis höll hon sig till den version som Johanna försett henne med och därefter växlade hon över till att berätta sanningen, och den har hon hållit sig till ända sedan hon växlade över till sanningen i december förra året.

Om du vill grotta dig ner i varför Maja ljög inledningsvis så kan du gott göra det, då kan jag rekommendera dig att vända dig till Reviews med flera i tråden som har gjort grundliga djupgående kompetenta analyser av bland annat detta. För egen del konstaterar jag bara att det är mer regel än undantag att även oskyldiga ljuger av olika anledningar och att det faktum att Maja ljög inledningsvis i detta fallet inte på något vis innebär att hon har någon skuld i Toves död. Något som också hovrätten har konstaterat. De friade Maja från mordet på Tove. Maja är oskyldig.
Citera
2023-11-02, 22:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
BF: Men det här själva bråket när det blir bråk på krogen så brukar det också bli gap och skrik runt omkring det här bråket. Var det något sånt mellan er? Skrek ni till varandra eller?
M: Nej inte skrek så, eh, men det var väl mer alltså efter dem eller ja Tove hade, eh, vevat färdigt så var det liksom så här vad håller du på med liksom, gå härifrån. Inte så att jag stod och skrek det utan att det ja.
BF: Okej.
F: Vem var det som uttryckte det där vad håller du på med, gå härifrån?
M: Det var jag.
F: Det var du som gjorde det?
M: Mmm.

Det där är typiskt Maja. Hon bråkar inte, hon går emellan och säger åt Tove att gå därifrån. Hade Maja varit vaken i lägenheten under händelsen där så hade hon gjort likadant och sett till att Tove gått därifrån. Tyvärr var hon inte vaken.
Citera
2023-11-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
NU är du inne på ett område där ordets rätta mening - det som är allra vackrast hos var och en av oss , djupet i varje människas hjärta , Du är lika vacker som Maja - men dömer henne - det är en synd ..

Jag har träffat Maja en gång ( ca 2 år sedan ) - och hennes ögon ljuger inte. Hennes ansikte ljuger inte ( men - möjligheten är att hon skäms så djupt för att hon känt sig skyldig i detta fallet - så att hon gömt sitt ansikte i förtvivlan , hon behöver lugn och ro nu ) .. jag kommer att känna igen henne även i framtiden om vi möts igen.

Det finns många som tänder på brottslingar och några har tydligen grova våldsverkare som fetisch .

Maja må vara juridiskt frikänd för mord alternativt delaktighet i mord.

Är Maja absolut oskyldig till ovanstående?

Maja är definitivt dömd för grovt gravfridsbrott.

Ljuger gör Maja det har även HR konstaterat, HR har t.o.m. beklagat att de inte kunde fälla Maja på de uppgifter som förundersökningen samt åklagarens framställan gav.

Att Maja skulle kunna skämmas är jag mycket tvivlande till, Maja är alldeles för svagbegåvad för att kunna känna sådana känslor.

Troligtvis skulle Maja somna om hon skulle börja tänka på känslor för andra än sig själv.

Man kan alltid önska att pappa prästen i Vetlanda Pingstkyrka piskar djävulen ur Maja.
Senast redigerad av PR400 2023-11-02 kl. 22:30.
Citera
2023-11-02, 22:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
NU är du inne på ett område där ordets rätta mening - det som är allra vackrast hos var och en av oss , djupet i varje människas hjärta , Du är lika vacker som Maja - men dömer henne - det är en synd ..

Jag har träffat Maja en gång ( ca 2 år sedan ) - och hennes ögon ljuger inte. Hennes ansikte ljuger inte ( men - möjligheten är att hon skäms så djupt för att hon känt sig skyldig i detta fallet - så att hon gömt sitt ansikte i förtvivlan , hon behöver lugn och ro nu ) .. jag kommer att känna igen henne även i framtiden om vi möts igen.

Att du är ett stolpskott förstod jag efter ditt första inlägg, men att du tror att avarten kommer att få lugn och ro kan du bara glömma.

Vi är många som ska lära henne att sluta ljuga, antingen på det lätta sättet eller på det svåra sättet, själv hoppas innerligt på det svåra sättet.

Hon är en skit och skit tar man upp med spade.
Citera
2023-11-02, 22:46
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det finns många som tänder på brottslingar och några har tydligen grova våldsverkare som fetisch .

Maja må vara juridiskt frikänd för mord alternativt delaktighet i mord.

Är Maja absolut oskyldig till ovanstående?

Maja är definitivt dömd för grovt gravfridsbrott.

Ljuger gör Maja det har även HR konstaterat, HR har t.o.m. beklagat att de inte kunde fälla Maja på de uppgifter som förundersökningen samt åklagarens framställan gav.

Att Maja skulle kunna skämmas är jag mycket tvivlande till, Maja är alldeles för svagbegåvad för att kunna känna sådana känslor.

Troligtvis skulle Maja somna om hon skulle börja tänka på känslor för andra än sig själv.

Man kan alltid önska att pappa prästen i Vetlanda Pingstkyrka piskar djävulen ur Maja.

Jag är inte förvånad att se hur ditt hat avslöjar ditt sanna jag. Nu är piskstraff på agendan också. Möjligen tror du inte på gud, men djävulen har du inga tvivel kring, tydligen. Frågan är vilka som är värst, de som tror på gud, eller sådana som du som tror på djävulen.

Vi har ju haft vår beskärda del här i tråden med inlägg från skribenter som gett uttryck för kärlek till och upphetsning kring Johanna, ännu fler som har högaktat henne och till och med haft mage att påstå att Johanna har "tagit ansvar". Där kan man snacka om vidriga uttalanden. Det är trots allt Johanna som är mördaren här, inte Maja. Maja hade inget med mordet på Tove att göra. Det har hovrätten slagit fast. Hur var det nu hovrättens domare uttryckte det hela, något i stil med att även om Maja ljuger om vad som hände efter mordet, så är hon fortfarande oskyldig till mordet. Men det var kanske lite för svårt för dig att förstå skillnaden där.

Summerar man alla bevis så är det tydlig att Johanna hade motiv, uppsåt och tillfälle att mörda Tove helt på egen hand, och gjorde det. Det är också tydligt, precis som Gillberg påpekade, att de bevis som finns talar för Majas version, att Maja är oskyldig, och allting som Maja berättat sedan i december som har kunnat kontrolleras på ett eller annat vis har också visat sig stämma. Maja har inte kunnat beslås med en enda lögn. Orsaken till det är enkel. Maja är oskyldig. Hur många lögner hatare som du än sprider, så kommer inget att kunna ändra på detta faktum - Maja är oskyldig.
Citera
2023-11-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag är inte förvånad att se hur ditt hat avslöjar ditt sanna jag. Nu är piskstraff på agendan också. Möjligen tror du inte på gud, men djävulen har du inga tvivel kring, tydligen. Frågan är vilka som är värst, de som tror på gud, eller sådana som du som tror på djävulen.

Vi har ju haft vår beskärda del här i tråden med inlägg från skribenter som gett uttryck för kärlek till och upphetsning kring Johanna, ännu fler som har högaktat henne och till och med haft mage att påstå att Johanna har "tagit ansvar". Där kan man snacka om vidriga uttalanden. Det är trots allt Johanna som är mördaren här, inte Maja. Maja hade inget med mordet på Tove att göra. Det har hovrätten slagit fast. Hur var det nu hovrättens domare uttryckte det hela, något i stil med att även om Maja ljuger om vad som hände efter mordet, så är hon fortfarande oskyldig till mordet. Men det var kanske lite för svårt för dig att förstå skillnaden där.

Summerar man alla bevis så är det tydlig att Johanna hade motiv, uppsåt och tillfälle att mörda Tove helt på egen hand, och gjorde det. Det är också tydligt, precis som Gillberg påpekade, att de bevis som finns talar för Majas version, att Maja är oskyldig, och allting som Maja berättat sedan i december som har kunnat kontrolleras på ett eller annat vis har också visat sig stämma. Maja har inte kunnat beslås med en enda lögn. Orsaken till det är enkel. Maja är oskyldig. Hur många lögner hatare som du än sprider, så kommer inget att kunna ändra på detta faktum - Maja är oskyldig.

Tack för ditt svar så fler läser mitt inlägg 👍🍺

En fråga till dig som verkligen raljerar i den här tråden.

Var du närvarande på Nöjet när de båda våldsverkarna Maja och Johanna trakasserade Tove?

Var du närvarande då Maja och Johanna i samförstånd mördade Tove?

Jag antar att svaren på båda frågorna är nej!

Då tycker jag att du ska sluta att sprida lögner om att Maja är absolut oskyldig.

Det vet inte DU!

Bara för att det inte blev en fällande Dom mot Maja i HR är inte likställt med att Maja är i definition oskyldig.

TR Dom är mer visande om det verkliga händelserna i Johannas lgh.
Citera
2023-11-02, 23:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Tack för ditt svar så fler läser mitt inlägg 👍🍺

En fråga till dig som verkligen raljerar i den här tråden.

Var du närvarande på Nöjet när de båda våldsverkarna Maja och Johanna trakasserade Tove?

Var du närvarande då Maja och Johanna i samförstånd mördade Tove?

Jag antar att svaren på båda frågorna är nej!

Då tycker jag att du ska sluta att sprida lögner om att Maja är absolut oskyldig.

Det vet inte DU!

Bara för att det inte blev en fällande Dom mot Maja i HR är inte likställt med att Maja är i definition oskyldig.

TR Dom är mer visande om det verkliga händelserna i Johannas lgh.

Jag sprider inga lögner, det är det du och övriga Majahatare som gör.

Maja är oskyldig till Toves död. Därför är hon också både friad och fri.
Citera
2023-11-02, 23:53
Medlem
Citat:

😅🤣 nu är vi här igen 🎃

Vad är Maja fri från? skuld?
Vad är Maja oskyldig till? mord och delaktighet?

Var du närvarande i Johannas lgh? Har fortfarande inte fått något svar från dig. Bara ett konstaterande 🤡.

Endast en nyfödd är skuldfri och absolut oskyldig.

Som en äkta Maja hatare så har jag konstaterat att HR inte har videmerat Majas uppgifter utan konstaterat att Maja ljuger om sin medverkan i mordet på Tove.

Att inte förundersökningen samt åklagarens framställan ledde till en fällande Dom mot Maja även i HR är beklagligt.

Att du har sånt agg mot brottsoffret Tove har jag tidigt konstaterat.
Citera
2023-11-03, 00:07
Medlem
Citat:
Nej, man får inte skriva vad som helst utan att vara en Majahatare i mina ögon. Sprider man hat och lögner om Maja, då är man en Majahatare i mina ögon. Är det svårt att förstå tycker du?

Du är allt annat än neutral och skriver en hel del som är rena lögner, som t.ex. att Maja "kom med nya versioner hela tiden". Det gjorde hon inte. Det är en ren lögn från dig. Inledningsvis höll hon sig till den version som Johanna försett henne med och därefter växlade hon över till att berätta sanningen, och den har hon hållit sig till ända sedan hon växlade över till sanningen i december förra året.

Om du vill grotta dig ner i varför Maja ljög inledningsvis så kan du gott göra det, då kan jag rekommendera dig att vända dig till Reviews med flera i tråden som har gjort grundliga djupgående kompetenta analyser av bland annat detta. För egen del konstaterar jag bara att det är mer regel än undantag att även oskyldiga ljuger av olika anledningar och att det faktum att Maja ljög inledningsvis i detta fallet inte på något vis innebär att hon har någon skuld i Toves död. Något som också hovrätten har konstaterat. De friade Maja från mordet på Tove. Maja är oskyldig.
Dom friade i brist på bevis men sa också att Maja inte var trovärdig
Senast redigerad av Anedin 2023-11-03 kl. 00:13.
Citera
2023-11-03, 00:09
Medlem
Citat:

Dom friade i brist på bevis men sa också att Maja inte var trovärdig
Det lönade sig för Maja att ljuga
Och du tar dig rätten att kalla folk för Maja hatare utvecklingstörd m. m
Det visar bara vilket sinne du har
Citera
2023-11-03, 00:11
Medlem
Citat:

Var glad över det då och gör något vettigare än att hänga här i tråden och vara oförskämd mot andra
Citera
2023-11-03, 00:20
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
😅🤣 nu är vi här igen 🎃

Vad är Maja fri från? skuld?
Vad är Maja oskyldig till? mord och delaktighet?

Var du närvarande i Johannas lgh? Har fortfarande inte fått något svar från dig. Bara ett konstaterande 🤡.

Endast en nyfödd är skuldfri och absolut oskyldig.

Som en äkta Maja hatare så har jag konstaterat att HR inte har videmerat Majas uppgifter utan konstaterat att Maja ljuger om sin medverkan i mordet på Tove.

Att inte förundersökningen samt åklagarens framställan ledde till en fällande Dom mot Maja även i HR är beklagligt.

Att du har sånt agg mot brottsoffret Tove har jag tidigt konstaterat.

"Endast en nyfödd är skuldfri och absolut oskyldig."

Du har visst inte fattat det, men det här handlar om ett mord, inte om spädbarns absoluta oskuld. Men jag är inte förvånad att en incel som du försöker göra en sådan liknelse.

Mitt "agg mot brottsoffret Tove" inga lögner är för låga för dig, kan jag konstatera.

Maja har friats från alla misstankar om mordet på Tove. Hon är oskyldig till Toves död.

Nu ljuger du om vad hovrätten sagt också, kan jag konstatera.

Hovrätten friade Maja, och har inte uttalat någonting om att hon skulle ljuga om mordet på Tove. Det förklarade jag för dig redan i förra inlägget, men du klarade väl inte av att läsa så långt.

Maja har friats från alla misstankar om mordet på Tove. Hon är oskyldig till Toves död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in