Citat:
Ursprungligen postat av
uddai6
Enligt lagar och regler så räknas den 31:e december en viss procentandel av löst kapital och kontanter över 100.000 kr som inkomst. Procentsatsen av den överskjutande delen anses öka inkomsten följande år och således minska bostadsbidraget.
Två hemmavarande vuxna barn över 15 år men under 18 som klarar sig själva. Till dem behövs inte mycket köpas. Bostadsbidraget ger 2000 kr netto per månad.
Vad hade ni handlat och gjort eller fixat innan 31:e december eftersom det är då summan ska vara under 100.000 kr på kontot för att optimalt boosta bostadsbidraget för att inte bidraget ska minskas gradvis i takt med överskjutande belopp?
Inget fusk eller olagliga förslag önskas. Inga renoveringar är aktuella då bostaden är nybyggd. Vad hade ni bunkrat upp med för slags förnödenheter och dylikt så att det håller och kan användas hela nästa år?
Jag älskar att lösa problem och är uttråkad just nu så kommer hjälpa dig.
Ni är 3 personer, där 2 är barn som växer så köp en STOR frysbox typ denna:
https://www.tretti.se/vitvaror/frys/frysbox/product/frigor-sb380ew/?gclsrc=aw.ds&gclid=CjwKCAjwkY2qBhBDEiwAoQXK5ca4vO o-vuJwt9Eszz11_3mBSL-RfNiCpZZKufHYGYtOJbLZOi_qGhoCUZsQAvD_BwE#sp ecificationSection
Så har du bränt 9100kr, sen nu är det dags att köpa mat.
Köp typ 100kg köttfärs, köttfärs är väl typ 100kr/kg nuförtiden så 10,000kr brända på köttfärs. Kanske låter som mycket köttfärs men du kan ha det fruset i 6 månader och använda till alla möjliga saker som hamburgare, tacos, spagetti & köttfärs, biffar, osv, osv, osv.
Sen kan du typ köpa 100kg kycklingfilé eller mindre mängd för bränna bort 5000kr-10,000kr.
Nu har du knappt några pengar kvar att bränna, dom små pengar du har kvar att bränna så kan du investera i aktier eller bara bunkra på saker som håller lång tid som:
Tvättmedel, sköljmedel, tandkräm, schampoo, toapapper, handtvål, hushållspapper.
Sen kan du ju använda dom pengarna för ta ut barnen på roliga saker som bio, restauranger, osv, osv, osv.
Nu när jag skrev det så kom jag på att du kan ju väl fixa såna där saker som folk kallar presentkort?