Citat:
Första två avsnitten ger mersmak. Snygga miljöer, pljs för Jens Hultén som gympamajjen som.går under smeknamnet Sosse och Gustaf Skarsgård i rollen som den svinige styvfarsan.
Det börjar bra. 2023 års Erik Ponti ser ganska nonchalant ut och pratar i normalt tempo till skillnad från 2003 års version som kulsprutepratade a la osäker, stressad oerfaren skådis.
Serveringstjejen Marja har fått en större roll och hon agerar även berättarröst.
Killarna på Stjärnsberg ser ut som överklasskillar gör enligt mina fördomar. De har ett överlägset flin över läpparna, nedvärderande blick och ett kroppsspråk som tyder på totalt förakt för de mindre bemedlade och yngre eleverna.
Jag tror att de kommande avsnitten blir riktigt bra.
Plus för att det faktiskt stänker blod på väggen när "styvpappa servitrisen" misshandlar Erik med läderbältet. Han ser dessutom ut som ett överjävligt vidrigt fascistsvin med tillhörande sliskig tunn mustasch och överkammad flint.
Jag tror publiken kommer älska att hata den karaktären. Själv vill jag slita ut fanskapet ur tv-rutan och slå av näsbenet på honom.
Det börjar bra. 2023 års Erik Ponti ser ganska nonchalant ut och pratar i normalt tempo till skillnad från 2003 års version som kulsprutepratade a la osäker, stressad oerfaren skådis.
Serveringstjejen Marja har fått en större roll och hon agerar även berättarröst.
Killarna på Stjärnsberg ser ut som överklasskillar gör enligt mina fördomar. De har ett överlägset flin över läpparna, nedvärderande blick och ett kroppsspråk som tyder på totalt förakt för de mindre bemedlade och yngre eleverna.
Jag tror att de kommande avsnitten blir riktigt bra.
Plus för att det faktiskt stänker blod på väggen när "styvpappa servitrisen" misshandlar Erik med läderbältet. Han ser dessutom ut som ett överjävligt vidrigt fascistsvin med tillhörande sliskig tunn mustasch och överkammad flint.
Jag tror publiken kommer älska att hata den karaktären. Själv vill jag slita ut fanskapet ur tv-rutan och slå av näsbenet på honom.
Låter lovande utifrån din reflektion. Såg i trailern att de hade skoluniformer på internatet, det ger en lite brittisk känsla över allt. Mer snobberi och hånflin från de äldre mot de yngre, som det alltid varit.
Blev Erik relegerad från Vasa Real för stölder eller fick man som i filmen bara se en grov misshandel på skolgården så blev det rellen och Stjärnsberg? Skulle precis som du skrev i ett inlägg vilja se gängets uppror mot läraren Geten som slog eleverna, och när han gav upp mot folkskolebusarna på gatan då han lät Göran med långsamma ben fly, en "vän" som sen förrådde honom när polisen sprängde ungdomligan.