Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Ett litet länktips:
En Youtuber jag har följt ett tag vid namn Fredrik Knudsen släppte precis en sex timmar lång dokumentär om spelet (som en del i hans serie "Down the rabbit hole"):
https://m.youtube.com/watch?v=BCSeISYcoyI
Kan ingenting om EVE: Online men har alltid tyckt hans "dokumentärer" är otroligt intressanta. Två års research kondenserat till en sex timmar (!) lång dokumentär är kanske lite väl mastigt för mig att ögna igenom, men jag tänkte jag droppar länken här om det är någon av er som är intresserade.
Hmm "scrollade" lite i den dokun och hittade ett makabert fynd..
Inte ens 2013 kunde du klämma in en hel flotta med X antal dreads och sedan dussin maurauders i ett WH. Riktigt specifika C5/C6-K hade massa nog för 3 dreads. Idag är det självmord att ens försöka få in något annat än kanske 1-2 dreads eller en flotta Orcas. Så där har han inte direkt gjort sin research. Det har alltid varit skrönor om dessa stora Nullkrig och att klämma in och gömma en hel flotta med capitals i ett slumpmässigt valt WH är en sådan skröna.
Sedan är inte alla, WH-lurkar i synnerhet, så intresserade av Mittanis påhitt med annat folk i K-space. Halva dokun handlade på Null-politik (som vanligt).
Eve är ett moget spel som faktiskt är värt att spela, så länge du håller dig borta från Nullpolitiken samt inte fastnar allt för många år i HS och gör missions. Det är ett hänsynslöst spel och det är en spegling av verkligheten. Man lär sig att inte lita på någon, inte ens den person man har voice med. Man lär sig att vara vaksam på sin omgivning.