Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-17, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hur många gånger har de egentligen bytt köksstolar under dessa 4-5 år? Jag har åtminstone sett 4 olika modeller
Madde är dyr i drift.
Citera
2023-09-17, 19:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Madde är dyr i drift.

Verkar vara så
Citera
2023-10-06, 22:36
Avstängd
Offerviljas avatar
Har det inte varit en ordentlig kvalitetshöjning på Matkomas program under den senaste tiden?

Jag har verkligen älskat avsnitten där de gissat priset på maten som de ätit på Smögen och Stureplan. Flera andra avsnitt har också varit fruktansvärt bra. Dagens avsnitt där de försökte få en så hög nota som möjligt på en engelsk pub var en riktig höjdare.

Adam och Anton är två stycken väldigt roliga och snygga snubbar!

Lars Adaktusson!
Citera
2023-11-01, 12:59
Medlem
.-.-.s avatar
Känns inte som dom gör skäl för sitt kanalnamn längre, äter ju ii stort sett aldrig jätteportioner längre

Det är väl ungefär i vart tionde video numera som dom käkar större portioner.
Citera
2023-11-01, 20:25
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Känns inte som dom gör skäl för sitt kanalnamn längre, äter ju ii stort sett aldrig jätteportioner längre

Det är väl ungefär i vart tionde video numera som dom käkar större portioner.

MVP. Pengarna rullar in ändå och grabbarna har inget driv längre..
Citera
2023-11-01, 20:29
Medlem
nullbytes avatar
Jag förstår inte varför det bara släpps 1 avsnitt i veckan. Alla deras avsnitt är väl inspelade under en dag? De har en kille som sköter redigering så vad gör de om dagarna egentligen?
Citera
2023-12-02, 22:51
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, det märks tydligt att deras lust och glädje är nästintill obefintlig numera. Tyvärr.

Jag tycker heller inte att redigeraren Adrian passar in över huvud taget. Han är helt enkelt för jäkla tråkig, inte underhållande för fem öre. Hans redigeringar är heller inget att hänga i granen, massa onödiga effekter för effektens skull.

Om Matkoma behöver en anställd så behöver de ett bollplank som är raka motsatsen till vad Adrian är. Adrian är för introvert, tråkig, mainstream. Han tillför ingenting överhuvudtaget, speciellt inte något med lite edge (som Matkoma är i starkt behov av).

Ni jobbar med UNDERHÅLLNING, kära Matkoma! Gör er av med supertråkiga Adrian, han hämmar er utveckling ännu mer. Lägg pengarna på att göra kul content istället! Back to basics!
Sjukt hur olika man kan tycka.
Adrian är enda anledningen till att vi här hemma kollar, även när man pratat med andra så är det hans redigering som lockar.
Vi gravar så vi kissar ner oss.
Adam & Anton är inte alls speciellt intressanta, men de blir intressanta endast pågrundav Adrians klipp o klistring 🥳
*måsen* är TOP
Citera
2023-12-03, 12:06
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Vi gravar så vi kissar ner oss.
*måsen* är TOP
" - Du får la göra mååååsen då, för att få i dej sista korven"
Inklippt närbild på en fiskmås som blänger mot tittaren och en soundbite på ett måsskrik i bakgrunden.

Jag har svårt att förstå hur detta kan vara så roligt att någon kissar i byxorna. Jaja, vissa är lättroade.
Citera
2023-12-04, 13:42
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
" - Du får la göra mååååsen då, för att få i dej sista korven"
Inklippt närbild på en fiskmås som blänger mot tittaren och en soundbite på ett måsskrik i bakgrunden.

Jag har svårt att förstå hur detta kan vara så roligt att någon kissar i byxorna. Jaja, vissa är lättroade.
Du röstar rött antar jag? 😃

Haha skämt åsido men vårt liv är väl ganska grått i övrigt med jobb & måsten, så lite utspacead, flummig skit är precis vad vi behöver.
Allt är så seriöst hela tiden överallt, det behövs lite mer ADHD-kreativitet i vardagen för att inte gå under helt o hållet.
Jag är själv en knäppis som önskar jag varit redigerare, jag hade antagligen klippt in ännu mer flum bara ”för att” för jag tycker folk är alldeles för torra nu mera.
”Sitt rak i ryggen, var tyst, se glad ut, men inte för glad för då är du psyk, svär inte, var inte annorlunda, var normal, andas tyst, spill inget, skratta inte åt fel saker, kolla snett på de som inte gör eller tycker samma” - den sortens liv passar inte mig helt enkelt.

Jag vill ha mer mås-skrik i livet.
Ladda ner en måsjävel som sms-signal, går det på IPhone? Måste kolla.

Väntar mig en torris enligt beskrivningen jag gjorde ovan- som nu kommenterar-
”Neeee har du iPhone usch blablabla man ska ha Android med extra plus minus noll och man ska köra Skoda eller Tiguan och sova senast 21 på vardagar och använda ättika istället för sköljmedel”

Nej. Det ska va kul o leva.
Dör hellre medans jag doftar sköljmedel, i min BMW, med min iPhone, skrattandes till ljudet av skrikande måsar.
(Måsar? Mäss? Möss? En mås flera mås?)
Citera
2023-12-04, 14:25
Medlem
När jag bläddrade ner till kommentarerna för ett gäng år sedan och möttes av en "toppkommentar" (dvs den mest uppröstade) som var författad av en person med samma typ av humor som skribenten ovan så insåg jag direkt att det inte var något för mig.

Där och då tog jag ett beslut att aldrig mer återvända till kanalen.
Citera
2023-12-05, 00:57
Medlem
Vi satt bänkade innan för att se kanalen men valde att avprenumerera i somras. Samma skämt från start om bröööd och måsar. Det funkar ett tag men sen får man komma på något nytt.

När Adrian skulle börja så tänkte jag att detta blir kanon. Men tyvärr så är det samma fast med ännu mer krystade effekter. Men man kanske inte kan kräva mer för 27000 kr i månaden?
Citera
2023-12-25, 07:46
Medlem
Blaxmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Vi satt bänkade innan för att se kanalen men valde att avprenumerera i somras. Samma skämt från start om bröööd och måsar. Det funkar ett tag men sen får man komma på något nytt.

När Adrian skulle börja så tänkte jag att detta blir kanon. Men tyvärr så är det samma fast med ännu mer krystade effekter. Men man kanske inte kan kräva mer för 27000 kr i månaden?

Haha, låter som att du och familjen kom fram till detta beslur under ert veckomöte eller något på sättet du formulerade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in