2023-11-01, 18:51
Avslutad
Malmö.

Mest pga närheten till Köpenhamn och Danmark.

Du får folk, inte lika dryga människor, nära till kontinenten, skönare väder, inga problem med jobbmöjligheter (t.o.m. tjäna det dubbla i DK)

Vad vill du ha mer?
Citera
2023-11-01, 18:53
Medlem
Hela Sverige är tröttsamt för mycket elände överallt.
Citera
2023-11-01, 18:55
Medlem
Öland och Gotland.
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Finns väl inga svenska städer som inte har en rejäl andel invandrare från MENA?
Citera
2023-11-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Är TS renrasig Stockholmare, har du en 0 på din 4 sista siffror?

Mitt börjar på 0.
Citera
2023-11-01, 19:00
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
Är du dum i huvudet ? Ts efterfrågar säkra städer
Malmö är väl inte så farligt.
Det är väl bättre än farliga Stockholm.
Citera
2023-11-01, 19:01
Medlem
pn222jws avatar
Kolla Bergslagen och Småland.
Citera
2023-11-01, 19:08
Medlem
kevinhoflands avatar
Falun
Citera
2023-11-01, 19:12
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?

Till en mindre ort i Blekinge. Sammansvetsningen där är något helt annnat bland folk. Svårt att "komma in i värmen" direkt. Men gör du det så är du en del av maskinen så att säga.
Citera
2023-11-01, 19:14
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?
Ingen idé att flytta till någon annan del av Sverige, det är hela folket det är fel på. Flytta till Norge som jag gjorde. Trevligt folk, staten bryr sig om befolkningen, tryggt och säkert, lönen det dubbla eller trippla, maten i butikerna billigare, elektronik billigare, hyra och bostäder billigare och de snackar typ värmländska.
Varför flytta någon annanstans i Sverige när Norska städer t om kan ligga närmre Stockholm än andra svenska städer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Öland och Gotland.

Det du nämner är inga städer.
Knappt Visby heller, Men är Visby fritt från MENA?
Citera
Medlem
EnLitenkilles avatar
flytta ut på landet.

Tycker synd om alla som bor i storstäder!
Citera
2023-11-01, 19:15
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Falun

Nja, det lär vara mycket dvärgar där. Men om TS är förtjust i dvärgar så är naturligtvis Falun något att överväga.

(FB) Mycket dvärgar i Falun?

Dalarna är ju trevligt annars. Men vill man inte bo närmare vackra Siljan iså fall, typ Leksand, Rättvik eller Mora?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in