2023-11-01, 17:53
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?

Varför tror du att det är ett Stockholmsfenomen och inte ett Sverigedito? Varför tror du det skulle vara bättre i en mindre stad?
Citera
2023-11-01, 17:58
Medlem
Fettsugnings avatar
Vore jag du skulle jag välja en mindre ort inte så långt ifrån Stockholm. Det bör vara ett minimalt utbud med hyresrätter, och ett dåligt utbud av nöjen (biografer mm) samt relativt dåliga kommunikationer. Det är enda sättet att leva någorlunda blattefritt. De få invandrare som finns sköter sig.

Mariefred, Stallarholmen, Torshälla, Trosa som exempel söderöver.

Norröver kan säkert Norrtälje, Vaxholm m fl funka.
Citera
2023-11-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Bra tips!

Satt och kollade på hemnet för skoj skull häromdagen och hittade en riktigt fin stor villa för runt 1,5 mille i Åseda som enligt kartan var ungefär 30-40 min från Växjö och började då fundera över om Växjö är en bra stad.

Om du vill bo utanför Växjö rekommenderar jag Moheda, undvik Alvesta och Rottne. Känner inte till Åseda men det funkar säkert.
Citera
2023-11-01, 18:05
Medlem
Städer vid västkusten! Finns inge finare än västkusten i Svea riket.
Citera
2023-11-01, 18:18
Bannlyst
Är TS renrasig Stockholmare, har du en 0 på din 4 sista siffror?
Citera
2023-11-01, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Låter som du skulle må bra av att lämna Sverige. Spanien, Irland, Thailand kanske? Det finns många svenskar som flyttat dit relativt enkelt.

Vill du till USA står du inför stora utmaningar med att göra det lagligt. Ovanstående välkomnar svenskar och beroende på bransch finns många möjligheter.

Som andra skrivit redan, Sverige är ganska "fattigt" på bättre alternativ att flytta till. Ser lika mörkt och hemskt ut överallt om du inte drar till Norrland.
Kan tänka mig utomlands också ja. Dock är jag inte intresserad av USA alls faktiskt. Helst någonstans inom Europa isåfall.
Citera
2023-11-01, 18:24
Medlem
Att ingen har nämnt Nyköping - Sveriges 2:a huvudstad?!
Citera
2023-11-01, 18:25
Medlem
GastonLeMans avatar
Solna eller Sundbyberg skulle nog passa dig, om du får hemlängtan!
Citera
2023-11-01, 18:28
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Är TS renrasig Stockholmare, har du en 0 på din 4 sista siffror?
Är det kriterierna för att vara renrasig , att vara en nolla?

När du säger det, så!
Citera
2023-11-01, 18:32
Medlem
Gojiiras avatar
Växjö som någon tipsade om är fint. Sedan är Halmstad en väldigt trevlig stad.
Citera
2023-11-01, 18:38
Medlem
AA_Swedens avatar
[quote=ImmortalDon|86261658]
Mellanstora stad i "Sverige" med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv? Satsa på Mariehamn - måste vara drömmen!!
Citera
2023-11-01, 18:40
Medlem
WatchItNows avatar
Jag köper din lägenhet! Efter att ha bott i Malmö Lund Linköping med familjen i 20 år vet jag att Stockholmarna trots sin dumhet och dryghet faktiskt är smartast, roligast, vänligast,. intressantast, och jag ser rejält fram emot min flytt. Vill du ha en 3:a högst upp mitt i Linköping?

Du har iallafall fattat att Göteborgare kan man inte bo med. Malmö är också omöjligt att bo i utan att skratta eller gråta år infödingarna "ditt jaevla aularenns", men Lundaborna är nästan som Stockholmare men för konservativa. Linköpingsborna ser ut som Stockholmare, talar som Stockholmare, är trevliga som Stockholmare. Men extremt korkade och helt klart bor jag i Sveriges Asperger-centrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in