Citat:
Ursprungligen postat av
Sunisgod
Goda nyheter,
ett av mina favorit hatobjekt har äntligen fått det erkännande det förtjänar.
Jag är inte teknikfientlig, tvärtom, men airbag-hj'älmen är en genuint idiotisk idé. Den säljs på premissen att folk vill visa upp sina frisyrer etc. ren fåfänga med andra ord, men resulterar bara i löje, när de åker runt med den där fula kragen.
På en cykel skall man ha en bra hjälm, som även skyddar mot sol och regn.
Gärna med en ilsken färg som gör en synlig i trafiken. För att den hjälper dig att synas i trafiken är den överlägset största säkerhetsaspekten när det kommer till hjälmar.
Som både cyklist och bilförare kan jag relatera till flera tillfällen då den där gula cykelhjälmen synts ovan för ett biltak och förebyggt en olycka. Många olyckor mellan bil och cykel beror på att man inte sett varandra i tid.
Vad tycker du?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/konsumentverket-har-beslutat-om-tillfalligt-forsaljningsstopp-av-cykelhjalmen-hovding
Kan inte annat än hålla med.
"Bland annat vill myndigheten ha mer information kring att
airbagen inte alltid verkar lösas ut som den skasamt själva provningsmetoden som används vid EU-typkontrollen av skyddets funktion"
Haha alltså det är så fantastiskt idiotiskt så klockorna stannar. En hjälm som bygger på airbagteknik där det inte kan garanteras att airbagen fälls ut rätt eller fälls ut överhuvudtaget. Ja då förlorar ju fan hela produkten sitt syfte.
Endast naiva svenskar som tycker att detta är en bra idé. Jag har sagt till alla mina nära o kära att absolut inte använda dessa.
Det är som jag sagt tidigare, I Sverige borde man likt en del länder på nyheterna visa videos och bilder på riktiga trafikolyckor, mord etc. Dock bör personens identitet maskas, alternativt att man får godkänna själv innan, att om man skulle omkomma så får material visas.
Gemene svensk verkar tro att ett mord eller trafikolycka kan liknas vid att bli piskad av en rosa svensk dildo tills man dör. Verkligheten är så mycket mer grotesk. En person som slår skallen i marken vid en trafikolycka efter att ha blivit påkörd, där smetas hjärnsubstansen ut över gatan, blodet forsar ur näsa mun och ögon.
När hamas skär halsen av civila så är det inte en snabb "halshuggning" som utförs vilket alltid är verbet som används av media. Antingen börjar de i nacken och sågar och hackar sig genom nackkotorna, eller så sågar skär de igenom strupen så stämbanden långsamt skärs av varpå skriket går från ett mörkt skrik till ett ljust pipande skrik. Sen ska de skära igenom musculus digastricus, musculus scaleni o musculus sternocleidomastoideus. Allt detta lever sig offret igenom i vaket tillstånd. Kan ta flera minuter tills knivbladet tillslut skär av carotisartären varpå livet sen sprutar ur offret.
Det är ingen jävla barnlek. Hoppas ni blev skärrade av läsningen, det var syftet, för att få er att förstå hur skör en människokropp är och hur groteskt och brutalt ett mord är.
Man har bara en chans här i universum, sen är det schluuutt.