2023-11-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ikke mulig at TH tilegner seg så massivt med kompetanse om alt mulig, uten å legge igjen ett eneste spor på noen sine digitale enheter, eller digitale enheter med tilknytning til seg selv.

Din teori om at "han har gjort alt selv" passer forhåldsvis dårlig med mange konkrete ting. Bilen over plena, bilen på gangveien, Futurummennene og mye mer. Om alle disse konkrete tingene er tilfeldigheter som ikke har med saken å gjøre, så er fremdeles ikke TH alene om dette. Hva med sønnen, dattra og ikke minst MB.. Det er litt for lettvindt å si at sønn og datter dekker over for farens mord på deres mor. Og det er enda mere naivt å tro at ei normal dame som er kontormedarbeider gjør det samme. Det er snakk om ei helt vanlig dame, som kjenner AEH godt. Hvordan skal MB få sove gådt om natta..

Det jeg prøver å si er at TH sannsynligvis har utført selve drapet, fjerningen av kroppen og riggingen av kidnappingsplottet selv i løpet av natta til 31. oktober 2018, men har fått hjelp til å bygge opp et alibi for tidsperioden han opplyser at den riggede kidnappingen fant sted. Det er forøvrig mange såkalt «normale» mennesker som har latt seg forlede til verre ting enn dette ved hjelp av makt, trusler, penger og følelser. Ja, jeg tror det er mange som sover dårlig om natta på grunn av denne saken, og noen få dårligere enn andre🧐
Citera
2023-11-01, 12:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
må da ha medvirker i form av falske alibier om vi ser bort fra giftteorien.

Ingen så AE fysisk i live etter de gikk ut av taxien kvelden før.
Alle livstegn etter dette er via telefon. Telefoner kan manipuleres.
Samtaler kan forfalskes. Ikke spør meg hvordan, men i teorien er dette mulig.

Man kan snu på det og spørre: hvis du skulle drepe noen, og trengte falsk alibi -
ville du stolt mest på mennesker som måtte lyve for deg, eller teknologi som
du selv hadde kontroll over?

Villedningen i saken er også teknologibasert.

Jeg tenker det er teoretisk mulig at én person kan ha rigget alt.
Uten at jeg kan si om det er gjort i dette tilfellet. Men det har jo
gjentatte ganger vært påpekt hvor påfallende høy telefonaktivitet
det var på forsvinningsdagen, og hvor tilsynelatende sammenfallende
mange av telefonoppringningene er med kritiske tidspunkter.

Enn så lenge har vi jo to siktede som begge knyttes til krypto.
Så får vi se om de har hatt aktive eller passive roller som medhjelpere.
Citera
2023-11-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
På det nyeste facebook-bildet av TH-jr så har RU trykket liker.

Er usikker på hvordan man skal tolke det.

Det kan tolkes som at han liker bildet ...
Citera
2023-11-01, 13:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det jeg prøver å si er at TH sannsynligvis har utført selve drapet, fjerningen av kroppen og riggingen av kidnappingsplottet selv i løpet av natta til 31. oktober 2018, men har fått hjelp til å bygge opp et alibi for tidsperioden han opplyser at den riggede kidnappingen fant sted. Det er forøvrig mange såkalt «normale» mennesker som har latt seg forlede til verre ting enn dette ved hjelp av makt, trusler, penger og følelser. Ja, jeg tror det er mange som sover dårlig om natta på grunn av denne saken, og noen få dårligere enn andre🧐

Tror dette er ganske nært. Vi ser jo mange likhetstrekk med Jamtlandssaken. Der brukte jo Svein taktikk, manipulering og indirekte trusler slik som TH antakeligvis/muligens har gjort for å skaffe seg alibi. Svein lånte en bil til en mann for å kjøre liket av sted.
Mannen fikk først tilbud om penger. 200.000. Tror han takket nei, men valgte at Svein fikk låne hans bil, og han og en venn kjørte i en annen bil bak. Tror han følte at han ikke hadde noe annet valg, for siden Svein hadde spurt om hjelp til å kvitte seg med et lik, så var han plutselig blitt et vitne. Han kunne hjelpe han, eller han kunne slå følge med Janne. Svein var jo som kjent spesialsoldat. Svært få klarer å komme gjennom nåløyet for å bli legionær i den franske fremmedlegionen. I tillegg hadde han en pistol. Det endte vel med at denne vennen ble siktet for falsk forklaring. Politiet fant jo ut av dette.
I denne saken ble det jo også brukt manipulasjon av telefon-spor. Jannes telefon ble fraktet nedover dalen hvor den slo inn på forskjellige basestasjoner. Ved en skole ble den slått av. Men politiet regnet seg fram til at hun umulig kunne ha gått til fots slik som Svein hevdet. Hun må ha blitt kjørt.
Likhetstrekkene er veldig mange. De har tilogmed nesten samme navn begge to.
De kom hjem på kvelden i en taxi, etter å ha vært ute på tilstelning.
Janne hadde i likhet med Anne planer om å skille seg, og slet også med den økonomiske forutsetningen. Muligens er Svein også psykopat. Ihvertfall er det mye som tyder på det. Empatiløshet og manipulasjon. Han druknet Janne tror jeg, etter at hun var skutt. Har noen ganger tenkt på om det var det som skjedde med Anne. At hun ble skutt med en 22 caliber, eller 38 caliber, overlevde, og så ble kvalt. Ting kan jo tyde på at det mangler et våpen i S4.
Har undret på om hun ble druknet i doskåla. Slepesporene går derfra og ut. Det var blod rundt dolokket. Politiet tok med seg et dørblad og selve dolokket. Kvelning sier Rettsmedisinsk og Politi, vet ikke om det vil bli samme utslag ved drukning, altså denne avføringen.
Citera
2023-11-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror dette er ganske nært. Vi ser jo mange likhetstrekk med Jamtlandssaken. Der brukte jo Svein taktikk, manipulering og indirekte trusler slik som TH antakeligvis/muligens har gjort for å skaffe seg alibi. Svein lånte en bil til en mann for å kjøre liket av sted.
Mannen fikk først tilbud om penger. 200.000. Tror han takket nei, men valgte at Svein fikk låne hans bil, og han og en venn kjørte i en annen bil bak. Tror han følte at han ikke hadde noe annet valg, for siden Svein hadde spurt om hjelp til å kvitte seg med et lik, så var han plutselig blitt et vitne. Han kunne hjelpe han, eller han kunne slå følge med Janne. Svein var jo som kjent spesialsoldat. Svært få klarer å komme gjennom nåløyet for å bli legionær i den franske fremmedlegionen. I tillegg hadde han en pistol. Det endte vel med at denne vennen ble siktet for falsk forklaring. Politiet fant jo ut av dette.
I denne saken ble det jo også brukt manipulasjon av telefon-spor. Jannes telefon ble fraktet nedover dalen hvor den slo inn på forskjellige basestasjoner. Ved en skole ble den slått av. Men politiet regnet seg fram til at hun umulig kunne ha gått til fots slik som Svein hevdet. Hun må ha blitt kjørt.
Likhetstrekkene er veldig mange. De har tilogmed nesten samme navn begge to.
De kom hjem på kvelden i en taxi, etter å ha vært ute på tilstelning.
Janne hadde i likhet med Anne planer om å skille seg, og slet også med den økonomiske forutsetningen. Muligens er Svein også psykopat. Ihvertfall er det mye som tyder på det. Empatiløshet og manipulasjon. Han druknet Janne tror jeg, etter at hun var skutt. Har noen ganger tenkt på om det var det som skjedde med Anne. At hun ble skutt med en 22 caliber, eller 38 caliber, overlevde, og så ble kvalt. Ting kan jo tyde på at det mangler et våpen i S4.
Har undret på om hun ble druknet i doskåla. Slepesporene går derfra og ut. Det var blod rundt dolokket. Politiet tok med seg et dørblad og selve dolokket. Kvelning sier Rettsmedisinsk og Politi, vet ikke om det vil bli samme utslag ved drukning, altså denne avføringen.

Absolutt interessant det du skriver her.

Jeg mener å ha lest engang, at sporhunder som er opptrent til å finne våpen, også kan markere dersom det er blitt avfyrt skudd et sted.

Hvis Anne-Elisabeth ble skutt ett sted inne i huset, så finnes det hunder som vil markere på stedet eller i rommet der skuddet ble avfyrt.

Og som du sier, politiet beslagla ammunisjon som ikke passer til noen av våpnene som ble funnet i huset. Minst ett våpen mangler.
Citera
2023-11-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ingen så AE fysisk i live etter de gikk ut av taxien kvelden før.
Alle livstegn etter dette er via telefon. Telefoner kan manipuleres.
Samtaler kan forfalskes. Ikke spør meg hvordan, men i teorien er dette mulig.

Man kan snu på det og spørre: hvis du skulle drepe noen, og trengte falsk alibi -
ville du stolt mest på mennesker som måtte lyve for deg, eller teknologi som
du selv hadde kontroll over?

Villedningen i saken er også teknologibasert.

Jeg tenker det er teoretisk mulig at én person kan ha rigget alt.
Uten at jeg kan si om det er gjort i dette tilfellet. Men det har jo
gjentatte ganger vært påpekt hvor påfallende høy telefonaktivitet
det var på forsvinningsdagen, og hvor tilsynelatende sammenfallende
mange av telefonoppringningene er med kritiske tidspunkter.

Enn så lenge har vi jo to siktede som begge knyttes til krypto.
Så får vi se om de har hatt aktive eller passive roller som medhjelpere.

Dette er nesten som om jeg skulle ha skrevet det selv.

Jeg tror det er omtrent slik Tom Hagen har planlagt og gjennomført drapet. Det er teknologisk mulig å gjennomføre. Mens usynlige og sporløse angivelige fremmede gjerningsmenn som skal ha overfalt Anne-Elisabeth i S4, er umulig. Umulig i dagens samfunn.

Jeg tror han har brukt mobiltelefoner til å gjennomføre telefonjukset. Disse telefonene er destruerte. Det eneste som finnes igjen er oppkoblingene som var registrert hos telefonoperatørene, i tiden telefonbedraget ble gjennomført.

Og jeg tror inspirasjonen til telefonbedrageriene kommer fra den gamle arsenikk-saken på Hamar på tidlig 60-tall. I Tom Hagens formative år. I overgangen fra barn til tenåring. Omtrent 14-årsalderen skal være den perioden i livet de fleste av oss er mest påvirkelige. Veldig mange husker veldig godt den musikken de likte best i den alderen. Som ett eksempel.
Citera
2023-11-01, 14:09
Medlem
Svartedikets avatar
Interessant artikkel i Politiforum i går. Påtalelederen understreker at det er bevisst fra politiets
side å ikke bidra til oppmerksomhet rundt saken. VGs nylige publisering av bilder fra åstedet
er de tydeligvis lite begeistret for, og LRØ sier det er svært uheldig dersom lekkasjene stammer
fra politiet.

Videre sier han at han mener de har en god relasjon til THs forsvarer Holden, og at denne
relasjonen har bedret seg etterhvert som oppmerksomheten rundt saken har minket.
– Vi opplever den dialogen som god. Slik jeg ser det, er det blitt en bedre relasjon jo mindre oppmerksomhet saken har fått. Så får vi se om det blir flere avhør, men vi ønsker å avhøre Tom Hagen videre i saken.
Forøvrig står det at det er tre siktede i saken. Står ikke et fnugg om noen fjerde siktet.
Så man kan vel anta at det som skrives i andre medier kan være basert på misforståelser
eller utdatert informasjon.

Kilde
Citera
2023-11-01, 14:15
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Absolutt interessant det du skriver her.

Jeg mener å ha lest engang, at sporhunder som er opptrent til å finne våpen, også kan markere dersom det er blitt avfyrt skudd et sted.

Hvis Anne-Elisabeth ble skutt ett sted inne i huset, så finnes det hunder som vil markere på stedet eller i rommet der skuddet ble avfyrt.

Og som du sier, politiet beslagla ammunisjon som ikke passer til noen av våpnene som ble funnet i huset. Minst ett våpen mangler.

Usikker, men ihvertfall blir det kruttlukt i et rom det har blitt skutt i, og den kan selv vi mennesker kjenne. Samme lukt som røyken fra nyttårsraketter. Så da må det jo gå ann å trene opp hunder til å markere ved slik lukt, akkurat som bombehunder kjenner lukten av sprengstoff. Om det finnes hunder i norden som er trent til dette vet jeg ikke. Badet har vel ventilasjon også vil jeg tro, og så er det kanskje usikkerhet om hun var der eller om hun ble båret dit.
Hunder kan trenes til å lukte hva som helst. Trøfler, kreft, penger, hva som helst.
TH sier at han ikke kjenner til de patronene, men det må jo være bare tull. Kan også være noe han sier for å villede, skape litt panikk i politiet og få dem til å tro at det mangler et våpen. Få dem til å dumme seg ut. Kanskje er det noen patroner han har hatt liggende fra gammelt av, fra sin far, men i verste fall mangler det et våpen, et drapsvåpen. 22 caliber er jo et våpen som gir minimalt med lyd/basstrykk, og så blir det minimalt med blodsøl. Kulene er bare 5.5 mm brede i motsetning til 9mm som er det vanlige. Det vil bli kruttslam på armene hans, men det er jo bare å ha på seg lange gummihansker.
Citera
2023-11-01, 14:48
Medlem
Citat:
Forøvrig står det at det er tre siktede i saken. Står ikke et fnugg om noen fjerde siktet.
Så man kan vel anta at det som skrives i andre medier kan være basert på misforståelser

Dette med antall siktede er klargjort blant annet av VG senest i går. Offisielt antall siktede er 3 personer, dvs TH, RU og PSS. Den såkalt 4. siktede er fadet ut av saken og han er bare siktet for identitetskrenkelse på grunn av passkopien til OHG som han skaffet seg. Men han har altså ingenting med selve forsvinningssaken å gjøre, så da står vi igjen med 3 kjente siktelser for tiden. Hemmelige siktelser blir en annen sak.
Citera
2023-11-01, 14:49
Medlem
Citat:
Interessant artikkel i Politiforum i går. Påtalelederen understreker at det er bevisst fra politiets
side å ikke bidra til oppmerksomhet rundt saken. VGs nylige publisering av bilder fra åstedet
er de tydeligvis lite begeistret for, og LRØ sier det er svært uheldig dersom lekkasjene stammer
fra politiet.

Videre sier han at han mener de har en god relasjon til THs forsvarer Holden, og at denne
relasjonen har bedret seg etterhvert som oppmerksomheten rundt saken har minket.
– Vi opplever den dialogen som god. Slik jeg ser det, er det blitt en bedre relasjon jo mindre oppmerksomhet saken har fått. Så får vi se om det blir flere avhør, men vi ønsker å avhøre Tom Hagen videre i saken.

Så politiet lekker lokk på saken i håp om å få en drapsmann de mener har villedet dem til gangs i tale? Hva tenker de han skal bidra med utover manipulering og mer villedning.
Sikkert tilfredstillende med en bedre relasjon hvor Svein Holden gjentar og gjentar at siktelsen mot hans klient bør frafalles pga belastningen denne medfører for TH. Det er nesten så man ikke tror det man leser faktisk. Skam!

Og dette lar VG og andre mediakanaler seg målbinde av. De opererer på samme måte ved å tie saken i hjel i håp om en god relasjon til politiet.

Stakkars Fru Hagen. Hun hadde fortjent bedre denne kvinnen som i alle år levde under et regime som gjorde at hun også sikkert følte seg tvunget til å tie om mye.
Senast redigerad av Kokadu 2023-11-01 kl. 14:51. Anledning: Rette
Citera
2023-11-01, 14:58
Medlem
Citat:
fra politiet.

Kilde

Jeg ser at politiet har lagt ned store anstrengelser i håp om å få gjennomført nye avhør av Tom Hagen. Politiet har håpet at lite oppmerksomhet i mediene ville få Tom Hagen til å stille til nye avhør.

Mediene har vært utrolig disiplinerte og tilbakeholdne om milliardmotivet. TV2 slapp katten ut av sekken for ett par dager siden, ved å gjengi direkte sitat fra politidokumentene behandlet i tingretten i 2020. Det samme milliardmotivet jeg oppdaget, ved å sette sammen informasjon fra artikler i nrk.no og nettavisen.no, begge artiklene fra våren og sommeren 2020. Og det er nok veldig mange som har sett dette motivet. Men, pressen har vært tilbakeholdne og disiplinerte. Holdt tyst.

Artikkelen du viser til i Politiforum har et illustrasjonsfotografi av porten i S4. Med et tydelig skilt med teksten Området er kameraovervåket. Overvåkeren er Øst Politidistrikt.

Det får meg til å tenke på at det vil komme nye og mye mer brutale ransakninger i S4.

Dette er en tvers igjennom skrekkelig sak.
Citera
2023-11-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det kan tolkes som at han liker bildet ...

Er det ikke litt spesielt å trykke liker på bildet av en du er siktet for å ha drept mora til?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in