2023-10-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Du har nog inte sett filmklippet?
Det handlar om två judar som pratar om den israeliska militärens övervåld som drabbade de israeliska civila vars sönderbrända lik sedan användes i den israeliska propagandan som om liken var muslimernas verk. Snyggt jobbat. Att döda sina egna i lönndom för att skaffa sig det gillande i den egna befolkningen som krävs för att kunna trappa upp slaktandet av motståndarna det är det som kallas för "false flag". Smart.

Så det här har inget med muslimer att göra utan handlar om att judar dödar judar av taktiska skäl. Två judiska journalister genomskådar vad som pågår. Och det är ju inte så lyckat. En "false flag" ska ju inte genomskådas.
Själv har jag varit väldigt misstänksam mot de siffror som Israel har presenterat. 1400 döda varav 260 döda på festivalen. Sett ovanifrån från drönare, har det inte synts några blodspår efter en massaker på hundratals döda. Hade det inträffat hade man sett väldigt mycket blod. Troligtvis kraftigt överdrivna siffror.
Citera
2023-10-31, 22:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Så kanske det är men har du hört hur många som talar om riskerna med civila döda? Att det finns en crazy konsekvens där varje civil död skapar tio nya terrorister. Jag vet inte hur många obeväpnade som dött hittills, men alla dessa och hungerkravaller eftersom ingen hjälp kommer in från FN... svårt att säga om Hamas vinner eller förlorar på detta. Vad tror du?

Det må vara något Islamistiskt. Jag tror till exempel att Usa, Europa, Ryssland, Kina och Japan gick igenom ett världskrig där mijoner och åter miljoner civila fick sätta livet till, men efteråt togs förnuftet till fånga och vi skapade en bättre värld med mindre raketskjutning, terrorism, och våld. Något som Palestinierna bör sträva efter.

Citat:
Sen kanske inte detta avgörs på Gazaremsan utan på Västbanken och i Östra Jerusalem. Netanyahu har ju uppmuntrat Israeliska bosättare på västbanken och kränkningar av Al-Aqsa moskén. Kanske också för att han riskerar fängelsestraff och att de folkliga protesterna mot att regeringen Netanyahu minskar HD:s makt har varit ovanligt omfattande.

Vad avser Netanyahu vet jag inte, men troligtvis fick han förlängt förtroende tack vara Hamas dumheter. Vi får se vad som blir hans bana framöver.
Citera
2023-10-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Själv har jag varit väldigt misstänksam mot de siffror som Israel har presenterat. 1400 döda varav 260 döda på festivalen. Sett ovanifrån från drönare, har det inte synts några blodspår efter en massaker på hundratals döda. Hade det inträffat hade man sett väldigt mycket blod. Troligtvis kraftigt överdrivna siffror.

De finns ju bilder från när Hamas kastat in handgranater i skyddsrum fullpackade med folk på festivalen. Det lär du ju inte se med drönare.

Men du har ju redan bestämt dig så.
Citera
2023-10-31, 22:52
Medlem
MrEGray - jag tvingas medge att IDF gått in med mer trupp på marken i Gaza än vad jag trodde att de skulle göra (även om det är långt ifrån en fullskalig markinvasion) och att den tidtabell som jag initialt förutsåg har blivit försenad.
Citera
2023-10-31, 23:09
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
MrEGray - jag tvingas medge att IDF gått in med mer trupp på marken i Gaza än vad jag trodde att de skulle göra (även om det är långt ifrån en fullskalig markinvasion) och att den tidtabell som jag initialt förutsåg har blivit försenad.

Snyggt gjort av dig (jag är inte dryg utan helt uppriktig nu).
Citera
2023-10-31, 23:10
Medlem
Alsenos avatar
Israels speciella militära självförsvarsoperation ser ut att gå galant för tillfället. Gazaborna som röstat på terroristerna i hamas ångrar sig nog.
Citera
2023-10-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
hittar ingen sida m det namnet.

https://www.kaotic.com/
Citera
2023-10-31, 23:37
Medlem
Israel har all rätt att försvara sig. Indirekt försvarar de även den fria och demokratiska världen.
Dock kan man räkna med aggressiva hysteriska utbrott från muslimer i hela världen.
Kanske ren terror, det är så många muslimer fungerar. Är vi beredda på det?
Citera
2023-10-31, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av traderjoe
https://www.kaotic.com/

Tack, fanns dock ingenting om Hamas där alls. Bara en massa porr. Hittar inte videorna någonstans. Med tanke på att israels regering lagt ut dem måste de ju finnas.
Citera
2023-11-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Tack, fanns dock ingenting om Hamas där alls. Bara en massa porr. Hittar inte videorna någonstans. Med tanke på att israels regering lagt ut dem måste de ju finnas.

Det finns en kategori under fliken längst upp som heter "israel-palestine war". Sök och du ska finna.
Citera
2023-11-01, 00:27
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Israels speciella militära självförsvarsoperation ser ut att gå galant för tillfället. Gazaborna som röstat på terroristerna i hamas ångrar sig nog.

Gazaborna bör nog fundera över varför inte deras allsmäktige Allah ingriper…
Citera
2023-11-01, 00:31
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Traditionellt sett brukar västliga transparenta demokratier, såsom Israel, inte ljuga om banala saker som lätt kan kollas upp. Såsom exempelvis hur många som mördats på en festival.

Du som tycker att mördade ungdomar på en festival inte har dött utan tycker att siffrorna är överdriva och att ungdomarna faktiskt lever, borde verkligen ringa till deras mammor och berätta det. Folk är ju helt begravda i sorg efter att ha förlorat sina barn i ett terrorattentat. Det är omänskligt av dig som tycker att deras barn lever att låta dem leva i denna sorg utan att göra något åt det!

Så här såg det ut när en av Hamas terroristarméer anlände till festivalen och börjande skjuta på obeväpnade ungdomar:
https://www.kaotic.com/video/addd4cab_20231024081947_t

Försök själv att försvara dig med en armé av krigare utrustade med automatvapen, när det är tidigt på morgonen, du festat hela natten och bara har sand och grenar att försvara dig med. Anders Behring Breivik lyckades ensam mörda 69 personer i sitt terrorattentat. Varför är det så osannolikt att flera tiotal terrorister utrustade med automatvapen skulle kunna mörda 260 obeväpnade och instängda ungdomar?
Senast redigerad av Saruman 2023-11-01 kl. 01:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in