2023-10-31, 22:16
Medlem
Fyfan vilken sjuk individ! Hon ska fan vara inspärrad resten av hennes liv jävla hagga. Fyfan blir arg!
2023-10-31, 22:33
Medlem
Psykopater är svåra att komma åt de kan lura rättsväsendet
2023-10-31, 22:37
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jaha en idiot till
Hur fan vore det om du tog och läste domen.
Hon blev en av hans närmaste vänner så självklart lönade sig det inte att byta nummer.
Hon ville ha honom utstött så hon kom honom närmast.

Vet inte vilken gång i ordningen jag skriver samma sak.
Sabrin hade dubbla sim i sin telefon och skickade samma skit till sig själv som till Feli* och andra.
Dom stöttade varandra i det vidriga dom båda blev utsatta för.

Men du är som alla andra som vill slänga skit på BO och du har inte orkat läsa domen heller för då hade du inte skrivit så här.
Väldigt genomskinligt.

Fast det visste ju inte han iofs. Han borde nog ha testat lite olika metoder. Men som sagt, han hamnar ju i en situation dom flesta ha svårt att föreställa sig. Inte säkert man agerar rationellt. Sen spelar det ju ingen roll i slutändan eftersom hon nästlade sig in i hans liv.
2023-10-31, 22:40
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Visst, han är märklig med sitt orubbliga norrländska lugn. De flesta flashbackare hade ju blivit extremt traumatiserade och krälat på golvet själva, blivit paranoida och insatta på hispan, med ett sånt här seriemördar-psykfall efter sig.

Han verkar ju ha ett extremt lägga-på-locket flyktbeteende. Detta kanske just har triggat stalkern? Att han är den typen av person?
Samtidigt så är det ju inte många här som kan relatera till att ha fått ett sånt psykfall efter sig?
Oavsett, även om han är riktigt udda med att kunna fly och stänga av, så har han inte gjort sig förtjänt av att få en sån psykstörd människa efter sig, eller hur?

Dock håller jag med om att det är jävligt frustrerande att se hans beteende, att han hoppas på att gärningsmannen ska tröttna, och ge upp.
Och att han tar så lätt på (ändå) all skit han utsätts för.

Det är så mysko, att han till synes, inte är mer traumatiserad där han sitter och berättar.
Men folk är ju olika.
Jag har råkat ut för en liknande stalker och kan förstå vissa av hans irrationella beteenden.

Det här att han ville ha koll på stalkern och därför inte blockade numret är rätt vanligt. Det är den enda kontroll man har i en situation där man känner att man tappar kontrollen över sin tillvaro.

Det är också en vanlig orsak till att misshandlade kvinnor tar tillbaka sin förövare. Den konstanta skräcken för var han är och vad han tänker göra blir till slut outhärdlig. Att ha honom i närheten ger ändå en känsla av kontroll (tills de blir ihjälslagna).

Jag blockade däremot numret och kollade emellanåt hur många hundra sms som hade tickat in.

Jag kan också förstå varför man drar sig för att polisanmäla. Han verkar ha haft en trygg och skyddad uppväxt och då kan det kännas väldigt dramatiskt att koppla in polisen i ens privatliv.

När man polisanmäler blir situationen dessutom verklig på ett annat sätt. Du står inför det faktum att det här är ditt liv och du är ett brottsoffer.

Om du tvärtom ignorerar situationen som Felix så kan du låtsas att det egentligen inte är så farligt och hoppas på att det ska gå över.

Jag polisanmälde i ett mycket tidigare skede och fick ungefär samma bemötande som Felix men jag gav mig inte. Jag drevs till skillnad från Felix av ilska över att den jäveln försökte förstöra mitt liv och hota min familj så jag var redo att slå tillbaka (inom lagens ramar).

Jag tror att få har beredskap för den här typen av psykisk terror. Det är mycket lättare att hantera någon som försöker slå ner en. Det hade Felix garanterat hanterat direkt men det här är så sjukt att de flesta inte har referensramarna för att ens förstå situationen.

Det jag däremot inte förstår är varför han höll tyst när det inkom hot mot hans mamma och syster. Det är helt obegripligt för mig. Som jag skrev i ett tidigare inlägg informerade jag mina familjemedlemmar direkt så att de kunde vidta åtgärder och göra egna polisanmälningar.
2023-10-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenNyfiken
Jag vet enligt säker källa att hon jobbar som koordinator på Northvolt

Jag vet även med säkra källor att hon varit ”sjukskriven” sen första avsnittet kom ut xD
2023-10-31, 22:52
Medlem
Amors avatar
Stalkern förtjänar verkligen livstids fängelse. Absurt att denna människa är väletablerad med bra jobb.

Måste ändå imponeras av uthålligheten.
2023-10-31, 22:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Jag har råkat ut för en liknande stalker och kan förstå vissa av hans irrationella beteenden.

Det här att han ville ha koll på stalkern och därför inte blockade numret är rätt vanligt. Det är den enda kontroll man har i en situation där man känner att man tappar kontrollen över sin tillvaro.

Det är också en vanlig orsak till att misshandlade kvinnor tar tillbaka sin förövare. Den konstanta skräcken för var han är och vad han tänker göra blir till slut outhärdlig. Att ha honom i närheten ger ändå en känsla av kontroll (tills de blir ihjälslagna).

Jag blockade däremot numret och kollade emellanåt hur många hundra sms som hade tickat in.

Jag kan också förstå varför man drar sig för att polisanmäla. Han verkar ha haft en trygg och skyddad uppväxt och då kan det kännas väldigt dramatiskt att koppla in polisen i ens privatliv.

När man polisanmäler blir situationen dessutom verklig på ett annat sätt. Du står inför det faktum att det här är ditt liv och du är ett brottsoffer.

Om du tvärtom ignorerar situationen som Felix så kan du låtsas att det egentligen inte är så farligt och hoppas på att det ska gå över.

Jag polisanmälde i ett mycket tidigare skede och fick ungefär samma bemötande som Felix men jag gav mig inte. Jag drevs till skillnad från Felix av ilska över att den jäveln försökte förstöra mitt liv och hota min familj så jag var redo att slå tillbaka (inom lagens ramar).

Jag tror att få har beredskap för den här typen av psykisk terror. Det är mycket lättare att hantera någon som försöker slå ner en. Det hade Felix garanterat hanterat direkt men det här är så sjukt att de flesta inte har referensramarna för att ens förstå situationen.

Det jag däremot inte förstår är varför han höll tyst när det inkom hot mot hans mamma och syster. Det är helt obegripligt för mig. Som jag skrev i ett tidigare inlägg informerade jag mina familjemedlemmar direkt så att de kunde vidta åtgärder och göra egna polisanmälningar.

Verkar rimligt. Människan har ju förmåga att acceptera smärttillstånd då de gått med dem ett tag, också.
Och även att vara i dysfunktionella relationer.
Hela tiden ruckas gränserna för att man ändå accepterar. Och det kan vara att man sitter fast i riktigt sjuka grejer. Det kan ju bli som en bubbla också?
Folk på mindre orter verkar också ha en tendens att vara fast i sjuka, dysfunktionella relationer utan att ta hjälp utifrån (mordet på Tove i Vetlanda osv).
Så jag som stockholmare, kan ju ha svårare att förstå ortsbors irrationella beteende.
Han verkade ju sitta fast i någon alla-känner-alla-bubbla. Man kanske kan bli hjälplös i detta på en ort?
Detta fenomen får någon som bor så berätta för mig hur det fungerar.
Man kanske kan bli hjärnskrynklad av att bo i en alla-känner-alla-ort? Som man kan bli av att vara med i en sekt.
2023-10-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo

..

Tack för att du nyanserar bilden av hur man kan funka i en dylik situation.
Jag tror också att man kan likna det vid en misshandlad-partner-situation.
Det faktum att smsen fortsätter komma blir en slags förvriden känsla av kontroll.

Det här med systern och mamman. Det enda jag kan tänka mig är att han vid det laget har fått så många hot att de inte biter längre. Han tror egentligen inte att nånting ska komma att hända dem eftersom han fattar att hoten mest är till för att få honom att må dåligt.
Därav att han skickar "Jag älskar dig" till systern. Han tror inte att nånting kommer att hända, men när han tänker på henne i det sammanhanget så tänker han att han älskar henne.

Alltså.. 6 år! Det är hisnande! Klart han haft tid att som vänja sig vid vansinnet.
2023-10-31, 23:09
Medlem
[quote=Kujjej|86249188]
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Kollade nya avsnittet nu....förstår inte det här med att hand vän blev attackerad? Av vem? Väldigt oklart[/QUOTE

Dem tog väll med det för att visa att folk i hans umgänge blev attackerad? Är min ända tanke.
Där är du! 😀
2023-10-31, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Waza80
Jag vet även med säkra källor att hon varit ”sjukskriven” sen första avsnittet kom ut xD
Ogiltig frånvaro och illojalitet mot arbetgivare är ju absolut ett skäl till uppsägning. Skulle gissa att hon har en tuff tid framför sig när/om hon vågar sig tillbaks. Det är ganska uppenbart för alla varför hon är hemma.

Det är hemskt att önska någon kicken, men med tanke på att hon försökte få Felix sparkad är det inte mer än rätt att hon får smaka på samma medicin, då hon uppenbarligen tycker att det är okej att förstöra andras liv och karriär.
2023-10-31, 23:18
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Tack för att du nyanserar bilden av hur man kan funka i en dylik situation.
Jag tror också att man kan likna det vid en misshandlad-partner-situation.
Det faktum att smsen fortsätter komma blir en slags förvriden känsla av kontroll.

Det här med systern och mamman. Det enda jag kan tänka mig är att han vid det laget har fått så många hot att de inte biter längre. Han tror egentligen inte att nånting ska komma att hända dem eftersom han fattar att hoten mest är till för att få honom att må dåligt.
Därav att han skickar "Jag älskar dig" till systern. Han tror inte att nånting kommer att hända, men när han tänker på henne i det sammanhanget så tänker han att han älskar henne.

Alltså.. 6 år! Det är hisnande! Klart han haft tid att som vänja sig vid vansinnet.
Jo, men han skriver ändå att hon ska vara försiktig när hon går hem så jag tror att han var orolig.

Jag menar inte att döma honom. Jag tycker otroligt synd om killen och vet hur det är att känna sig fångad i en mardröm. Jag förstår också att han fick självmordstankar. Det fick jag med även om det snarare var ett mått på hur trängd jag kände mig än någon verklig plan.

Men när någon går på min familj, om än bara med ord, blir jag vansinnig. Jag trodde att det skulle trigga honom att agera mer. Kanske var han så nedbruten vid det laget att han var handlingsförlamad. Folk reagerar olika. Jag blev förbannad och det gav mig energi.
2023-10-31, 23:29
Medlem
Angående slutet på avsnitt 2:

Vad är det som polismannen berättar för pappan i bastun? Att det är S som har anmält Felix? Hur kommer det sig att Felix själv inte fått reda på detta av polismannen när denne hjälpt Felix och "begått tjänstefel" å dennes vägnar?
Har jag missat någonting? Eller är det i sedvanlig ordning någon journalistjävel som försöker vinkla någonting för att skapa en twist?

Efter att ha läst domen betvivlar jag inte det helvete som Felix måste varit utsatt för. Efter S agerande undrar jag om han någonsin kan lita på en enda människa igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in