2003-10-24, 12:56
Medlem
Hellu! Jag tänkte kolla om någon här har testat kava-extrakt? Funkar det?
2003-10-24, 18:17
Medlem
Visst funkar det. Dock slår det inte färsk kavarot av bra kvalité (går ej att få tag i Sverige)
2003-10-25, 13:43
Medlem
Har druckit kava på Tonga.. smakar riktigt vidrigt + att du behöver dricka litervis för att känna ngt.. Och i stort sett det enda som händer är att du domnar av i käften och blir lite flummig.
2003-10-27, 18:37
Awaiting Email Confirmation
Gokväll..

När jag sålde kava kava, i form av bitar av roten och ibland pulver, så fungerade kavan. Men jag upptäckte det inte själv förren på slutet av min kariär. Det var en sån där period när alla pengar var slut och man testade sortimentet för, kanske, den tjugonde gången..

Efter den rundan så fick jag alltid kavan att fungera. Min kava köpte jag från azarius.nl.

Jag körde den i en mixer tillsammans med lite vatten och matolja, eller mjölk om ingen olja fanns tillgänglig.. I början lyckades vi tvinga ner skiten som den var, men mot slutet så silade jag vätskan i ett vanligt kaffe-filter (tar en jävla tid om det är pulveriserad kava man har att göra med).

Man blir faktisk riktigt euforisk efter tillräckliga mängder, minst 10g per person.. Synd bara att det är så dyrt i förhållande till andra, illegala, droger (som tex cannabis) - om kavan vore billigare så skulle jag nog använda det ofta. Det är ett trevligt rus, påminner lite om alkohol men är nästan mer euforiskt.

Vad gäller extrakt så ska de fungera, men köp inte kava i piller-form - det brukar bara vara skit.. Kanske naturensdroger.nu har något bra extrakt att erbjuda på kapsel, men jag har iaf inte testat det..

Ha de bra o SKål!
2047
2003-11-03, 15:25
Bannlyst
Kava kan fungera riktigt bra, men är inte som bäst ensamt. Då behöver du mycket och det känns inte speciellt mycket.

Vill du ha en soft kväll hemma på lagliga droger så kombinera Kava med annat också. Det ger bra effekt!

En kombination som fungerar utmärkt för mig är "Lotus i vin" + "Kava", eventuellt tillsammans med te gjort på färsk Valeriana.

Sedan har det gått ryktet om att Kava ska vara arbetsamt för levern. Men det gäller säkert en hel del av växtpreparaten som säljs. Ingenting att stoppa i sig varje dag med andra ord. Och kanske bra att se till att ta ett blodprov någon gång per år...
2023-08-01, 13:01
Bannlyst
Har någon provat kava-sirapen som bl.a finns hos säljare på etsy? Känns ju som ett smidigare sätt att få i sig det än pulver.
2023-09-11, 19:14
Bannlyst
Fick igenom en burk av märket Natrol från fruugo men kan inte rekommendera alls. Fick knappt nån effekt, om möjligt mer oro. Tror man ska lyssna på de som avråder från extrakt. Eller så är kava inte för alla.
2023-09-11, 19:55
Bannlyst
Fick faktiskt mer påtagliga effekter efter först tre timmar och några bananer ätits. Lite vinglig och smått stissig, käkspänningar med. Känns som en mix av nån stim och baklofen typ. Ett rus men inte särskilt behagligt. Sägs att kava är maoi så inte otroligt att det påverkar noradrenalin och dopamin.
Senast redigerad av GaranteratMangel 2023-09-11 kl. 19:59.
2023-10-04, 17:40
Bannlyst
Varning för greensupplyfrances extrakt. Funka inte alls.
2023-10-31, 15:45
Bannlyst
Känner nån till en eu-shop med vettigt kava extrakt? Paste eller kapslar, inga tinkturer.
2023-10-31, 16:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Fortsätt i (FB) kava kava /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in