Citat:
Ursprungligen postat av
Feinflux
Vore intressant om man kunde se tabellen omgång för omgång. Skövde måste ha stått för en av de största upphämtningarna på väldigt många år? De var totalt avsågade efter halva säsongen? 10-12 poäng upp till kval/säker mark?
Känslan är att AFC och ÖIS ryker. Jönköping har knepiga matcher kvar, tror dom kammar noll och får kvala. Helsingborg borde nypa en poäng mot Brage men har svårt att se dom vinna borta mot Skövde. Skövde tar en pinne mot TFF och vinner mot HIF. ÖSK tar fyra poäng och klarar sig.
Örebro
Skövde
------------
Helsingborg
Jönköping
------‐--------
Eskilstuna
Örgryte
Vad tror ni?
Jag tror ungefär som du, Helsingborg kommer ta minst en poäng emot oss (Brage) på lördag. J-Södra kommer inte vinna fler matcher, GAIS vill till allsvenskan och vi har varit starka hemma och de kommer få kvala. Skövde tror jag krigar till sig tre poäng i Trelleborg som inte har något att spela för. Däremot tror jag att Helsingborg vinner mot Skövde i sista matchen vilket leder till att Skövde och J-Södra får kvala sig kvar.
AFC har en svår bortamatch i Sundsvall i fallande nysnö och sedan Örebro kvar, tveksamt om de tar ytterligare poäng i de matcherna. Örgryte har jag redan räknat bort, deras chans försvann iochmed förlusten i Sundsvall.
Utsikten är piskat att vinna mot Gefle imorgon för de tar omöjligt GAIS i sista omgången och det tror jag att de kommer göra. Öster får nöja sig som fyra. Gefle har kämpat på bra under sin debutsäsong sen uppflyttningen och krigat till sig många poäng, de kommer matematiskt säkra kontraktet i sista omgången i en avmätt match mot Trelleborg.
Mina tankar, återstår att se hur det går.