2023-10-31, 11:33
Medlem
Örebro saknar väl helt tränare!
Järdler misslyckas väl överallt han ör
Citera
2023-10-31, 13:46
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laday
Örebro saknar väl helt tränare!
Järdler misslyckas väl överallt han ör

Exakt så. En hora.
Citera
2023-11-01, 10:52
Medlem
Vore intressant om man kunde se tabellen omgång för omgång. Skövde måste ha stått för en av de största upphämtningarna på väldigt många år? De var totalt avsågade efter halva säsongen? 10-12 poäng upp till kval/säker mark?

Känslan är att AFC och ÖIS ryker. Jönköping har knepiga matcher kvar, tror dom kammar noll och får kvala. Helsingborg borde nypa en poäng mot Brage men har svårt att se dom vinna borta mot Skövde. Skövde tar en pinne mot TFF och vinner mot HIF. ÖSK tar fyra poäng och klarar sig.

Örebro
Skövde
------------
Helsingborg
Jönköping
------‐--------
Eskilstuna
Örgryte

Vad tror ni?
Citera
2023-11-01, 15:10
Medlem
Londons avatar
Det börjar närma sig bokslut även ekonomiskt. Borde det inte vara hög tid för ÖFK att dra igång den årliga Swishkampanjen för att rädda licensen?
Citera
2023-11-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Det börjar närma sig bokslut även ekonomiskt. Borde det inte vara hög tid för ÖFK att dra igång den årliga Swishkampanjen för att rädda licensen?

Ja det har varit mycket tyst därifrån.
Har licensnämden gett ok än till laget?
Citera
2023-11-01, 15:15
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Äsch då, det kommer inte behövas eftersom det kommer vara långa köer utav ”externa investerare” som är beredda att punga in hemliga belopp i föreningen.
Citera
2023-11-01, 15:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Vore intressant om man kunde se tabellen omgång för omgång. Skövde måste ha stått för en av de största upphämtningarna på väldigt många år? De var totalt avsågade efter halva säsongen? 10-12 poäng upp till kval/säker mark?

Skövde och Utsikten bytte tröjor med varandra, det är inte knepigare än så. Konstigt att ingen märkte det och reagerade.

AFC och Örgryte åker ur, Jönköping och Skövde får kvala. Jag tror inte att Skövde slår Helsingborg som tar sig samman när det behövs.
Citera
2023-11-01, 17:06
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laday
Ja det har varit mycket tyst därifrån.
Har licensnämden gett ok än till laget?

Ja, förvånansvärt tyst. 5:e respektive 6:e december verkar vara datum för nämndens beslut de senaste två åren.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Äsch då, det kommer inte behövas eftersom det kommer vara långa köer utav ”externa investerare” som är beredda att punga in hemliga belopp i föreningen.

Haha förvisso, eller så har de kanske hittat en ny barack i området. Har en känsla att något kommer skrivas om deras ekonomi väldigt snart igen dock…
Citera
2023-11-01, 20:11
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ja, förvånansvärt tyst. 5:e respektive 6:e december verkar vara datum för nämndens beslut de senaste två åren.

Haha förvisso, eller så har de kanske hittat en ny barack i området. Har en känsla att något kommer skrivas om deras ekonomi väldigt snart igen dock…
Jag håller med, det är ett hösttecken lika säkert som gula löv
Citera
2023-11-02, 12:32
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux

Känslan är att AFC och ÖIS ryker. Jönköping har knepiga matcher kvar, tror dom kammar noll och får kvala. Helsingborg borde nypa en poäng mot Brage men har svårt att se dom vinna borta mot Skövde. Skövde tar en pinne mot TFF och vinner mot HIF. ÖSK tar fyra poäng och klarar sig.

Örebro
Skövde
------------
Helsingborg
Jönköping
------‐--------
Eskilstuna
Örgryte

Vad tror ni?
Jag tror ungefär som du, Helsingborg kommer ta minst en poäng emot oss (Brage) på lördag. J-Södra kommer inte vinna fler matcher, GAIS vill till allsvenskan och vi har varit starka hemma och de kommer få kvala. Skövde tror jag krigar till sig tre poäng i Trelleborg som inte har något att spela för. Däremot tror jag att Helsingborg vinner mot Skövde i sista matchen vilket leder till att Skövde och J-Södra får kvala sig kvar.

AFC har en svår bortamatch i Sundsvall i fallande nysnö och sedan Örebro kvar, tveksamt om de tar ytterligare poäng i de matcherna. Örgryte har jag redan räknat bort, deras chans försvann iochmed förlusten i Sundsvall.

Utsikten är piskat att vinna mot Gefle imorgon för de tar omöjligt GAIS i sista omgången och det tror jag att de kommer göra. Öster får nöja sig som fyra. Gefle har kämpat på bra under sin debutsäsong sen uppflyttningen och krigat till sig många poäng, de kommer matematiskt säkra kontraktet i sista omgången i en avmätt match mot Trelleborg.

Mina tankar, återstår att se hur det går.
Citera
2023-11-02, 18:08
Medlem
MarlonBrandys avatar
Mina tankar på en superetta 2024 med mer "norrkaraktär" börjar ta form. Jag tror att ÖIS och AFC ryker direkt. Har en känsla av att Jönköping och Skövde får kvala.

Förutom Östersunds trassliga ekonomi är även Jönköping ett konkursbo. Kanske bäst att Smålands Jerusalem får slicka såren i söderettan.

Upp från söderettan går Oddevold, och Falcon Crest får nog kvala mot nåt av lagen som jag nämnt. Från norrettan får vi upp Sandviken, vilket ger heta högriskderbyn i Gästrikland. Djungeltrummorna i regionen låter förtälja att SIF måste spela inomhus(!!) i bandyhallen Göranssons arena, eftersom utomhusplanen inte håller standarden för superettan.

Nåt jävla plastlag Nordic Utd eller Dalkurd vill jag inte ha upp, hellre ett bra söderlag än ett maffialag som kommer lägga sig var och varannan match på order av rävar och jordgubbar.

Ner från AS åker ju Varberg och Degerfors, kval troligen på BP som jag hoppas förlorar i kvalet mot Öster. Det är nämligen Öster som tar kvalplatsen eftersom jag räknar med att vi slaktar Kikhostans BK i morron kväll. Antar att jag har trådskribenternas stöd för den vinsten.

Jag räknar med att Gefle behöver räddningsplankor och knulldockor nästa år, och Utskitet ska vara en av dom.
Citera
2023-11-02, 18:17
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Mina tankar på en superetta 2024 med mer "norrkaraktär" börjar ta form. Jag tror att ÖIS och AFC ryker direkt. Har en känsla av att Jönköping och Skövde får kvala.

Förutom Östersunds trassliga ekonomi är även Jönköping ett konkursbo. Kanske bäst att Smålands Jerusalem får slicka såren i söderettan.

Upp från söderettan går Oddevold, och Falcon Crest får nog kvala mot nåt av lagen som jag nämnt. Från norrettan får vi upp Sandviken, vilket ger heta högriskderbyn i Gästrikland. Djungeltrummorna i regionen låter förtälja att SIF måste spela inomhus(!!) i bandyhallen Göranssons arena, eftersom utomhusplanen inte håller standarden för superettan.

Nåt jävla plastlag Nordic Utd eller Dalkurd vill jag inte ha upp, hellre ett bra söderlag än ett maffialag som kommer lägga sig var och varannan match på order av rävar och jordgubbar.

Ner från AS åker ju Varberg och Degerfors, kval troligen på BP som jag hoppas förlorar i kvalet mot Öster. Det är nämligen Öster som tar kvalplatsen eftersom jag räknar med att vi slaktar Kikhostans BK i morron kväll. Antar att jag har trådskribenternas stöd för den vinsten.

Jag räknar med att Gefle behöver räddningsplankor och knulldockor nästa år, och Utskitet ska vara en av dom.

Haha det kan inte vara möjligt att Sandviken ska spela inomhus i Superettan?

Dom kan väl låna Gavlevallen eller Domnarvsvallen?
Senast redigerad av Skarparattarn 2023-11-02 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in