Citat:
Ursprungligen postat av
Enotroligkille
Mm finns likheter helt klart.
Rånet skedde någon annanstans.
PÅL kan ha kollat GPSn hur långt han hade hem om han hade ont om bensin i tanken. Har man nyss stulit en bil vill man nog inte tanka det första man gör.
Jag kan inte sluta tänka på det här med att hans telefon slogs av i Täby på kvällen den sista november… och om man kollar på Kårstaligan när dom kidnappade den där mannen och höll honom i instängd i Kårsta så användes en lägenhet i Täby för att locka fram den här mannen som dom skulle kidnappa, om jag inte är helt ute och cyklar.
Det som talar emot allting är ju att han pratar med sin systerdotter som jag uppfattar det mellan att han stött på vakten och att bommen ska ha forserats.
Men å andra sidan, vem säger att bilen övergavs där och då? Eftersom dom boende inte hittade bilen förrän dagen därpå, kanske man åkte dit och ställde den där senare på kvällen? Man kanske inte ska ta för givet att bilen placerades där vid samma tillfälle som bommen forcerades!
Och stollarna i Kårsta verkar ju ha koll på hur man gömmer folk, inte ett spår av Louise sedan hennes försvinnande vid ungefär samma tidpunkt som Terje. Vart hon en för stor risk när man insåg att saker började gå söderut? Kanske skulle hon få dom fällda för mord ifall hon började prata och man valde att likvidera risken.