2023-10-31, 01:20
Medlem
Har vi någon bild på missfostret?
Citera
2023-10-31, 01:32
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Fri fot!! Ett skämt när man dödat någon med bilen!! Bara I Sverige detta sker, sorgligt!!

Helt overkligt. Lås in fanskapet och släng nyckeln.
Citera
2023-10-31, 04:53
Medlem
Vet vi om han gjort detta tidigare dock inte med denna utgång kört onykter , påverkad
Citera
2023-10-31, 06:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Vet vi om han gjort detta tidigare dock inte med denna utgång kört onykter , påverkad
Med tanke på hur han svarar på frågorna, så känns det som om detta inte var några konstigher, att ta bilen hemåt trots inmundigande av alkohol i en mängd endast en van person klarar av att hantera.
Citera
2023-10-31, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Jag har inte ifrågasatt yttrandefriheten på Flashback, bara sakinnehållet, och att skuldfrågan avgörs på synnerligen tunna uppgifter, och i viss mån fäblessen för onödiga invektiv. I sammanhanget kan det uppenbara ändå vara värt att poängtera - även jag har yttrandefrihet. Den yttrandefriheten används delvis till att ifrågasätta yttranden. Det har inget med ifrågasättande av rättigheten som sådan.

Vad beträffar hastigheten är det absolut av vikt eftersom det spelar roll vid oaktsamhetsbedömningen.

Ingen del av sträckan från Nockebybron till den plats där bilen stoppades har en hastighetsbegränsning överstigande 70 km/h. Stora delar 50 km/h.
Citera
2023-10-31, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dotard
Hade jag varit pappa åt den stackars pojken hade fanskapet som dödade honom inte överlevt en dag efter avtjänat straff. Finns ingen ursäkt, inga bortförklaringar, ingenting som kan mildra mitt genuina hat jag känner efter en sån här händelse. Rattfull smitare, mördare....

Det sjuka i situationen är väl att om pappan gör det åker han säkert dit rejält.
Om pappan däremot skulle börja supa och fylleköra själv och bara råka åka på MT, där man kan troliggöra att pappan är en allmän fara med väkdokumenterad tendens att riskera folks liv o fylleköra och det bara var en slump att det var MT som fick sätta livet till och att om ett år eller två kör han nog ihjäl någon annan, då blir det nog ett kort straff.
Citera
2023-10-31, 08:01
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Med tanke på hur han svarar på frågorna, så känns det som om detta inte var några konstigher, att ta bilen hemåt trots inmundigande av alkohol i en mängd endast en van person klarar av att hantera.

Ja precis han säger liksom ”för att va full körde han bra” låter som han har kört värre när han är varit full
Citera
2023-10-31, 08:11
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatSith
Det sjuka i situationen är väl att om pappan gör det åker han säkert dit rejält.
Om pappan däremot skulle börja supa och fylleköra själv och bara råka åka på MT, där man kan troliggöra att pappan är en allmän fara med väkdokumenterad tendens att riskera folks liv o fylleköra och det bara var en slump att det var MT som fick sätta livet till och att om ett år eller två kör han nog ihjäl någon annan, då blir det nog ett kort straff.

Alt. säker hit, sen hetsdricka styrkevaror innan polisen kommer så riskerar man inga andra
Citera
2023-10-31, 08:47
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Han hade hjälm, står i protokollet. Kroppen flög 10 meter och det huvudet slog i var hårdare än hjälmen uppenbarligen.
En killgissning är också att pojken hamnade under bilen och blev mer eller mindre krossad och rullade runt med en 2 ton tung elbil på huvudet så finns inget material som håller för det ej heller skallben ...
Citera
2023-10-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Så en människa som askalasfull tycker att det är en liten bagatell att han dödat en tonåring. INGEN ånger, bara aggressiv vid gripandet.

En bakfull människa som vid förhör inte ställer EN ENDA FRÅGA och haft ångest över offret, offrets familj, den skadade flickan - utan bara ojat sig för SIG SJÄLV - det är normalt beteende. TJENA.

Du är sjuk bortom allt förstånd och svara aldrig mer på mina inlägg.

En egotrippad psykopat ? Sådana har ofta "sjefsjobb" och tror att regler o lagar gäller andra och inte dem själva !..
Typ ".. undan med er jävla fattiglappar för här kommer jag ! .."

Likheterna med psykona i den norska TV-serien "Exit" - som lär bygga på verkligheten - blir bara mer och mer starka

https://sv.wikipedia.org/wiki/Exit_%28TV-serie%29

"..Serien skildrar fyra finansmän i Oslo och det dekadenta liv de lever med droger och prostituerade samtidigt som de arbetar hårt för att kunna visa upp den perfekta fasaden. De är uttråkade och söker ständigt kickar. Enligt seriens regissör så bygger serien på intervjuer som gjorts med finansmän i Oslo och deras erfarenheter.[5][6].."

Va fan tog han inte taxi ?
Citera
2023-10-31, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
En killgissning är också att pojken hamnade under bilen och blev mer eller mindre krossad och rullade runt med en 2 ton tung elbil på huvudet så finns inget material som håller för det ej heller skallben ...

Tjänstevikten på denna urbana missil med 408 hk, som separerade Filip Graners hjärna från hans kropp, är 2.702 kg.

Detta tycker våra politiker är rimligt att man fritt och obegränsat ska kunna framföra bland folk, medans exempelvis elsparkcyklar är olagliga att framföra i mer än 20 km/h.
Citera
2023-10-31, 09:09
Medlem
Wajis avatar
på svar om familjeförhållande. Hade nog en sambo..

Den här killen kommer förlora allt med all rätt. Mördare som jag hoppas får en jävla massa år i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in