2023-10-30, 23:33
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så du förnekar alltså att Tove kan ha varit medvetslös?
Eller är du för feg för att medge att hon kan ha varit det?

Nej feg det har jag aldrig blivit anklagad för.

Hypotetiskt Flashmaner, om jag hypotetiskt tar tåget till Vetlanda och där hypotetiskt skär halsen av Maja, om jag åker fast kan jag då hävda att jag sov genom hela mordet och ändå gått upp två gånger på toaletten och inte sett varken mord eller lik?? och vid efterkommande rättegångar bli frikänd??

Är jag då helt oskyldig till mord eller lyckades jag lura domstolen helt totalt, ställ den frågan till dej själv.
Citera
2023-10-30, 23:37
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det kan tilläggas att det var grannpappan och sonen i lgh under som var vakna som hörde dunsen. Mamman och systern som också befann sig i den lgh sov och vaknade inte av ljudet enligt förhör.

Så är det, det vara bara de som var vakna som hörde ljudet, ingen som sov vaknade av det. Inte heller Maja.
Citera
2023-10-30, 23:39
Bannlyst
Citat:

Du kan tro vad du vill. Att påstå att Maja ljuger är förtal. Konstigare än så är det inte.

Vi är många många många i Sverige som förstått att Maja är oskyldig. Det har inte minst den sakliga dokumentären om Tove-fallet i TV4 sett till, liksom alla de juridiska experter som gång på gång uttalat sig i media om Majas oskuld.

Och mycket riktigt blev Maja också friad från mord i hovrätten. Hon blev till och med frisläppt direkt efter huvudförhandlingen, så uppenbart var det att hon inte var skyldig.

Jag tror att du inte förstår vad vi pratar om riktigt.....
För min del så pratar jag inte om domen i HR, utan jag tycker och anser att M ljuger....
Citera
2023-10-30, 23:42
Medlem
Citat:
Det kan tilläggas att det var grannpappan och sonen i lgh under som var vakna som hörde dunsen. Mamman och systern som också befann sig i den lgh sov och vaknade inte av ljudet enligt förhör. Om jag inte minns fel är badrummet placerat ovanför en del av vardagsrummet där far och son satt och samtalade.

Dom sov ju betydligt längre bort fr J badrum än där Maja påstår att hon sov
Citera
2023-10-30, 23:43
Bannlyst
Citat:
Det kan tilläggas att det var grannpappan och sonen i lgh under som var vakna som hörde dunsen. Mamman och systern som också befann sig i den lgh sov och vaknade inte av ljudet enligt förhör. Om jag inte minns fel är badrummet placerat ovanför en del av vardagsrummet där far och son satt och samtalade.

Jag undrar om de oxå sprang upp och sen i säng igen ett par gånger under 30min...
Eller de sov i annan ände av sin större lägenhet, och ingått i djup sömn vid den tidpunkten...
Citera
2023-10-30, 23:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det kan tilläggas att det var grannpappan och sonen i lgh under som var vakna som hörde dunsen. Mamman och systern som också befann sig i den lgh sov och vaknade inte av ljudet enligt förhör.

Du har knäckt koden, stoppa pressarna, nej vänta nu sovrummen som systern och mamman sov i ligger på motsatt sida av lägenheten och dom var som sagt inte vaken men det var pappan och brodern, konstigt sa bull, hemskt sa bill, alltså ljuger far och son, och nu kommer 100,000 kr frågan varför ljuger dom?

På A svarar jag mytomaner.

På B svarar jag media kåt.

På C svarar jag Jag vet inte.
Citera
2023-10-30, 23:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Det är extremt genomskinligt. Hur kan somliga inte begripa?

Maja säger att hon var vaken exakt under de två stunder då hon inte kan förneka att hon sov (teknisk bevisning från telefonen). Och det rör sig om en tidsperiod på ca 30 minuter.

Ingenting förutom Majas egna ord säger att hon sov.
Citera
2023-10-30, 23:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Gjorde dom?

Hur mycket "betydligt längre bort" sov dom då?
Citera
2023-10-30, 23:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag undrar om de oxå sprang upp och sen i säng igen ett par gånger under 30min...
Eller de sov i annan ände av sin större lägenhet, och ingått i djup sömn vid den tidpunkten...

Ja sovrummen låg i den andra änden av lägenheten.
Citera
2023-10-30, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du har knäckt koden, stoppa pressarna, nej vänta nu sovrummen som systern och mamman sov i ligger på motsatt sida av lägenheten och dom var som sagt inte vaken men det var pappan och brodern, konstigt sa bull, hemskt sa bill, alltså ljuger far och son, och nu kommer 100,000 kr frågan varför ljuger dom?

På A svarar jag mytomaner.

På B svarar jag media kåt.

På C svarar jag Jag vet inte.

Dessutom pappan hade kommit hem ifrån sitt arbete som vakt på nöjet, och sonen fixat med bilar, därav var de vakna vid tidpunkten...
Citera
2023-10-30, 23:49
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Gjorde dom?

Hur mycket "betydligt längre bort" sov dom då?

Ja kan du räkna så begriper du att dom sov i den andra änden av lgh.
Citera
2023-10-30, 23:49
Medlem
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in