2023-10-30, 21:04
Medlem
mrjugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Hur kan ett kräk som denne MT få ett toppjobb på Trygg-Hansa? Vad är fel på detta bolag? För jag föreställer mig att hans empatiska brister, usla karaktär och alkoholproblem är ganska uppenbara.

Nu blir det saft och bulle några månader för kräket. Heja Sverige!

Inget konstigt, karaktäristiskt för psykopater. Jag hade tidigare en chef med tydliga psykopatiska drag, (han rapporterar idag till VD på ett large cap bolag). En total katastrof mot medarbetare i sin organisation men uppåt mot VD var det bara guld och gröna skogar.. extremt manipulativ och total brist på empati. Ledarskapet var ”gör som jag säger annars får det konsekvenser”.
Citera
2023-10-30, 21:11
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Fri fot!! Ett skämt när man dödat någon med bilen!! Bara I Sverige detta sker, sorgligt!!

Fruktansvärt är det. I Sverige premieras brottslingar och offren och dess familjer är värda noll. Det är så synd om brottslingarna så att de försätts på fri fot så att de kan få supa bort sorgen att de blivit uppmärksammade med att ha kört ihjäl en oskyldig ungdom, varpå de sen sätter sig rattfulla och kör ihjäl en till. Och så här fortsätter det svenska hamsterhjulet i all evighet. Och samtidigt står den dumma naiva svensken och pillar sig på förhuden eller blygdläpparna som om ingenting har hänt.
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-10-30 kl. 21:15.
Citera
2023-10-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tippar på 3 års fängelse. Men ute snabbare då såklart med gott uppförande.

Ledsen att göra dig besviken.

Men efter alla vänsterrabatter, obligatoriska frigivningen efter 60% avtjänat straff och lite annat landar det på några månader med en extrem lyx och massor av olika förmåner.

När han kommer ut får han centralt belägen hyresrätt i första hand samt fem om inte sexsiffrigt belopp på kontot.

Hade han suttit i häktet nu så hade hans fängelse uteblivit helt. Men fanns väl ont om platser.

Så max några månader i praktiken. Böter och ersättning till offrets anhöriga behöver han inte heller betala. Finns en mängd kryphål
Citera
2023-10-30, 21:20
Medlem
Nog för att kvällstidningarna har en förmåga att vrida o vända på ord som det passar dom, men att sätta rubriken ”jag har förstört hela mitt liv” är väl för fan lite väl magstarkt?!?? Nu finns ju möjligheten att pissluffaren faktiskt sagt så o har inställningen att det är honom det är synd om… men ändå!!
Citera
2023-10-30, 21:21
Medlem
Har någon förståelse varför gm går lös på våra gator-någon ?
Räcker det med en axelryckning och ett "ja" jag tror jag är skyldig ?
Citera
2023-10-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nog för att kvällstidningarna har en förmåga att vrida o vända på ord som det passar dom, men att sätta rubriken ”jag har förstört hela mitt liv” är väl för fan lite väl magstarkt?!?? Nu finns ju möjligheten att pissluffaren faktiskt sagt så o har inställningen att det är honom det är synd om… men ändå!!
Står FUP som finns på 233 här i tråden.
Citera
2023-10-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Vad blir påföljden tro?

Grov vårdslöshet i trafik (max 2 års fängelse)
Grovt rattfylleri (max 2 års fängelse)
Smitning (grovt brott max 1 års fängelse)
Vållande till annans död (grovt brott max 6 års fängelse)

MT:s förklaring (än så länge) är att han blivit bländad och inte sett något. Kan bli svårt att få honom fälld för vållande till annans död. De andra brottsrubriceringarna borde inte innebära något problem dock är han ostraffad sen tidigare och kanske snyfthistorierna om att han är alkis som behöver hjälp hjälper honom. Ska vi gissa på 1-1,5 års fängelse (i bästa fall) Tragiskt då det inte i närheten står i proportion till det han gjort.
Vad gör man om man blir bländad och inte ser nåt ? Fortsätter man i samma höga fart och kör lite på måfå ?? Det är troligtivs ett tafatt försök till förmildrande omständighet. Blev han bländad när han körde in i bilarna och bussen också ?
Citera
2023-10-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Ok - det du säger att det fanns grund för häktning men domstolen struntade i det på grund av att det inte fanns en plats han kunde sitta på. Det kan de ju inte säga utan ljuger och säger att det inte finns grund.

Så...förklara då för mig och andra vilket rekvisit domstolen ansåg var uppfylld men sket i?

1. Flyktfara - tycker du att domstolen borde fattat att han kommer fly landet för detta brott som ger 3 års fängelse som mest?
2. Recidivfara - tycker du att domstolen borde fattat att han så klart kommer köra på flera personer om han inte häktas?
3. Kollusionsfara - tycker du att domstolen borde fattat att han kommer förstöra massa bevis om han inte häktas?

Inget av ovan kommer du ens kunna göra sannolikt och då är det som vanligt - "de som vet" är som vanligt foliehattar som behöver sluta knapra det imaginära röda pillret.

Om det skulle vara som du påstår att det går ut en instruktion om att hålla nere häktningarna då det inte finns platser, vilket iof kan hända, så går ju inte den ut till domstolarna utan till åklagarna. då hade det inte ens varit en häktningsföhandling.

Skulle han häktas skulle inget straff finnas kvar att utmäta och han skulle fått miljonbelopp i bidrag. Dessutom finns inga platser.
Citera
2023-10-30, 21:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hotell, skulle snarare tro att han körde en liten aw på sorbon, som han brukar...

Oavsett ställe som han har druckit på så borde detta få återverkan på restaurangens tillstånd för servering av alkohol. Att servera märkbart berusade människor är ej tillåtet.
Citera
2023-10-30, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Att han skulle blivit bländad är ren bullshit. Han satt förmodligen och knäppte upp en långburk och såg inte moppen.
Jag kan inte tänka mig att ursäkten att han blev bländad spelar minsta roll. Han var rattfull.
Citera
2023-10-30, 21:43
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Läs själv: https://gofile.io/d/rqiRCK
Citera
2023-10-30, 21:44
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad gör man om man blir bländad och inte ser nåt ? Fortsätter man i samma höga fart och kör lite på måfå ?? Det är troligtivs ett tafatt försök till förmildrande omständighet. Blev han bländad när han körde in i bilarna och bussen också ?

Han kommer givetvis hävda att han saktat ned och då av "misstag" kört på mopeden. Kommer bli svårt att bevisa hans hastighet innan/efter han hävdar att han blivit bländad. Att han körde in i bilarna och bussen efteråt berodde ju på att han var chockad enligt honom själv. Ledsen att säga det men betydligt konstigare förklaringar har klarat sig i Sveriges domstolar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in