2023-10-30, 20:22
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Nej, fickan, två.i en bil och sen hon i taxin

Yes. Pojkens vårdnadshavare är målsägande i en annan punkt, grovt vållande till annans död.
Någon läste det jag skrev slarvigt.

Därtill transporterades tre hundar bak i paret N**s personbil. Vovvarnas tillstånd och skadorna på målsägandena som klagade på ont i nacken vid första förhören på respektive olycksplats, är ännu okända. De uttalar att deras skador känns futtiga i förhållande till moppeparets. Tyvärr är det vanligt att just såna nacksmärtor senare konstateras vara whiplash. Det är därför polisen upplyser dem om att de kan inkomma senare med skadeståndsanspråk, och uppmanar kvinnan att söka sjukvård i efterhand när hon inte ville åka direkt.

MT undrar inte ens hur det gick för de som han körde på. Det är jag, mig, min, mitt rakt igenom.
Senast redigerad av Kungsgarden 2023-10-30 kl. 20:24.
Citera
2023-10-30, 20:24
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
MT har bytt försvarare till Joh@n 3riksson, idag.
Många mejl och justeringar av sociala medier har MT ägnat sig åt.
Hoppas att åklagaren gör en grundlig utredning om MT:s förehavanden, för att bevisa att han inte råkat ut för en engångsföreteelse, en olycka som inte kunde undvikas
Med sin miljonlön har naturligtvis den påkomna dråparen, alkoholisten och "Dryg-Chansa-juristen" MT råd med att för egna slantar anlita Joh@n Erikss0n.

Stackars lilla MT vars liv är helt förstört till skillnad ifrån de människor som han enbart utav ett litet misstag har råkat beröva liv och lem utav.
[IRONI över MT:s "tycka-synd-om" Parodi]
Citera
2023-10-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Om du menar att bilisten ska avrättas är förslaget galet. Dödsstraff hör inte hemma i ett civiliserat land.

Han menar inte riktigt så perse, utan han menar mer att han bör träffa mig istället för en "svensk mes rättegång med blåögda naiva människor som du och resten av vänsterpati PK svängen som sitter där"....där jag ger han ett nackskott direkt. Det kallas an eye for an eye, han MÖRDADE precis en 16 årig pojke. Ge han till mig, människor som du i detta jävla skitland som har gjort det till den status den befinner sig i idag. Gå och spela tuff mot poliser i ett medelhavsland eller säg att nee det här och det där......idioten har precis mördat någons barn.,...16 år gammal..hade han gjort det i något annat land skulle jag vilja se vilka konsekvenser det hade tagits....kan lova dig att man inte skulle se han som ett offer....men stackars liten...han mådde dåligt idag och drog i sig 10 öl och råkade mörda en liten pojke....stackars man....snyft snyft.....jävla svennedårar....VAKNA UPP....landet och ert sätt att tänka era jövllsa,ökjas VAKNA
Citera
2023-10-30, 20:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Vem har försvarat den misstänktes gärning?

Han har erkänt omständigheterna, men förnekat brott. Att han kommer att dömas för delar av det som läggs honom till last är uppenbart. Smitning, rattfylleri. Frågan är däremot om vållande till annans död är lika självklart. Det kommer vara avhängigt av den fortsatta utredningen och bedömningen av hans oaktsamhet. Här tycker jag man ska stilla sig lite innan man slår fast skuld och klandervärdhet.

Att du tycker att uppsåtliga brott är värre än oaktsamhetsbrott får nog ses som en högst personlig uppfattning. De flesta brukar anse att olyckor eller gärningar till följd av oaktsamhet är mindre allvarliga än uppsåtliga brott. Men för dig är väl bara följden intressant, inte vad som föregått densamma.

Tack för ett sansat inlägg. Självklart har rattfylleristen en stor skuld i vad som har hänt men vad gäller uppsåt så verkar det dock inte finnas något sådant. Det hela verkar istället handla om en ej uppsåtlig olyckshändelse med förödande resultat.

Vad många helt verkar missa är att med en utökad trafikövervakning så kan såna här olyckor minskas men samtidigt riktas det ofta kritik mot att polisen lägger med tid, energi och resurser när de genomför trafikkontroller men det handlar alltså om förebyggande arbete i syfte att få fast fortkörare, alkohol och drogpåverkade förare. Förra året omkom hela 220 personer i vägtrafiken.

Rattfylleristen ska dessutom ha druckit alkohol på ett hotell i Alvik innan olyckorna, man kan fråga sig vad är det för servering på det där hotellet som serverar öl till en berusad person?

https://tillstand.stockholm/tillstand-regler-och-tillsyn/servering-av-alkohol/regler-for-serveringstillstand-av-alkohol/

"Han ska ha druckit minst tio stora öl och besökt ett hotell i Alvik där han druckit innan han bestämde sig för att köra hemåt"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rl7j4A/dodsolycka-vid-nockebybronvansinnesforaren-forstort-mitt-liv
Citera
2023-10-30, 20:27
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Smitningsolyckor borde generera höga straff oavsett utgång.
De gör de väl?
Citera
2023-10-30, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Med sin miljonlön har naturligtvis den påkomna dråparen, alkoholisten och "Dryg-Chansa-juristen" MT råd med att för egna slantar anlita Joh@n Erikss0n.

Stackars lilla MT vars liv är helt förstört till skillnad ifrån de människor som han enbart utav ett litet misstag har råkat beröva liv och lem utav.
Absolut, undrar vart han sitter och trycker just nu?
Citera
2023-10-30, 20:28
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones

Det subventioneras väl fortfarande?

Man kan konstatera att den vidriga alkisen hade råd med taxi.
Inkomst: 1,1 miljoner SEK
Citera
2023-10-30, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
MT har bytt försvarare till Joh@n 3riksson, idag.
Många mejl och justeringar av sociala medier har MT ägnat sig åt.
Hoppas att åklagaren gör en grundlig utredning om MT:s förehavanden, för att bevisa att han inte råkat ut för en engångsföreteelse, en olycka som inte kunde undvikas
Är det något domstolen har bestämt att bytet får göras?
Det är inte givet i dessa mål att bytet går igenom om försvarare redan är utsedd.
En bekant blev misstänkte, senare dömd för vållande till annans död. Hon ville byta försvarar efter första förhören, men domstolen sa nej på direkten.
Citera
2023-10-30, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det subventioneras väl fortfarande?

Man kan konstatera att den vidriga alkisen hade råd med taxi.
Inkomst: 1,1 miljoner SEK
Nej, inte om han blir dömd!
Citera
2023-10-30, 20:30
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
De två är väl personerna vars bil som blev påkörd. Det är inte föräldrarna.
Ja inte de, jag menar att det är betydligt fler målsägande.
Citera
2023-10-30, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Rattfylleristen ska dessutom ha druckit alkohol på ett hotell i Alvik innan olyckorna, man kan fråga sig vad är det för servering på det där hotellet som serverar öl till en berusad person?
"Han ska ha druckit minst tio stora öl och besökt ett hotell i Alvik där han druckit innan han bestämde sig för att köra hemåt"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rl7j4A/dodsolycka-vid-nockebybronvansinnesforaren-forstort-mitt-liv
Hotell, skulle snarare tro att han körde en liten aw på sorbon, som han brukar...
Citera
2023-10-30, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Är det något domstolen har bestämt att bytet får göras?
Det är inte givet i dessa mål att bytet går igenom om försvarare redan är utsedd.
En bekant blev misstänkte, senare dömd för vållande till annans död. Hon ville byta försvarar efter första förhören, men domstolen sa nej på direkten.
Han har ansökt om det, ja och fått ok.
Eftersom hans önskade försvarare inte var tillgänglig den sena timmen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in