2023-10-30, 19:53
Medlem
Ditt fördömande är rörande
Vad kan ett fördömande från dig göra? Hamas tänker säker "ouch...då.får vi väl sluta då Darude fördömer oss " ....du är rolig du

Nä du.... skillnaden är att Israel riktar sitt våld mot Hamas och civila dör tyvärr, men det är krig,då dör civila.
Hamas riktade 95-99% 7/10 på civila

Så sluta gnäll, Gaza borna fick 3 veckor att gå söderut ....100 åriga Edna har väl hunnit ned nu.

Hur mkt tid fick de civila i Israel?

Men det är slut nu och ja Hamas BÖRJADE hur mkt du än försöker ändra det men Israel kommer avsluta det min vän och då hoppas jag Palestierna förstår vad som händer deras civila om de gör sådana stunt igen. De ska svära Israel troheden och informera om ngn försöker resa sig ur askan. De ska ge upp Jerusalem som Syrien ska ge upp Golan.

Är det uppfattat?

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Enda hycklaren är du som kan se lemlästade och dödade barn i Gaza, tusentals, och ändå säga "bomba mer!". Det är inte ens mänskligt, men jag förväntar mig inte att du ska förstå det.

Hamas har inte startat kriget, möjligen har de bjudit in IDF til Gaza (igen), men de har inte start något. Konflikten är mycket äldre än så.

Jag har aldrig försvarat Hamas attacker mot civila, jag har tvärtom fördömt alla angrepp mot civila, däremot ser jag aldrig dig fördöma något Israel gör eftersom ni alltid hittar ursäkter till allt. Även om Israel skulle ha ihjäl 1 miljon barn skulle du försvara det på något sätt. Det är skillnaden mellan dig och mig.
Senast redigerad av David1982 2023-10-30 kl. 19:59. Anledning: tillägg
Citera
2023-10-30, 19:57
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Hur många tyska barn hade de allierade ihjäl när de besegrade de tyska nazisterna? Skulle de allierade ha avstått från att föra krig mot nazisterna, tycker du?

Terrorbombningarna som USA och Storbritannien utförde mot civila i framförallt Tyskland och Japan hade idag varit krigsbrott. Liknelser av det slag du försöker dig på här blir således lite lätt efterblivna eftersom regler för krig då inte är desamma som idag.
Citera
2023-10-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Vad hände med Iran- och Turkiet-hundarna som vapenskramlade och ville invadera Israel för att utplåna landet? Varför gick dom helt plötsligt o blev tysta?

När folk avslöjar vad de är för slags folk, ska vi tro på det vi ser. Vi ska inte likt vissa politiker eller media tillskriva dem bättre egenskaper än vad de har.

Det vi ser är att islamister är pöbel som attackerar obeväpnade civila i sina hem. Men att möta en riktig armé vågar de inte.

Iran har tagit beslutet att de vill behålla sin prakt. Krig mot Israel och USA undviker de nu. Iran är bara beslutsamt när det gäller misshandel av osedliga kvinnor.

Erdogan bråkar med Sverige eftersom vi är snälla och civiliserade . Men han är en islamist som vill oss illa.
Citera
2023-10-30, 19:59
Medlem
Citat:
Enda hycklaren är du som kan se lemlästade och dödade barn i Gaza, tusentals, och ändå säga "bomba mer!". Det är inte ens mänskligt, men jag förväntar mig inte att du ska förstå det.

Hamas har inte startat kriget, möjligen har de bjudit in IDF till Gaza (igen), men de har inte starta något sett till den stora bilden. Konflikten är mycket äldre än så.

Jag har aldrig försvarat Hamas attacker mot civila, jag har tvärtom fördömt alla angrepp mot civila, däremot ser jag aldrig dig fördöma något Israel gör eftersom ni alltid hittar ursäkter till allt. Även om Israel skulle ha ihjäl 1 miljon barn skulle du försvara det på något sätt. Det är skillnaden mellan dig och mig.

När skrev jag nåt om att ”bomba mer!” menar du?

Det ser ju ut som att du citerar mig så visa inlägget i helhet?

Du har gått full retard och släppt all kontroll, om 1 miljon barn dog så skulle jag säga si eller så.
Take your pill, please.

Palestinier skickar dagligen raketer mot civila i Israel.

Om Iron Dome fallerar och raketerna som skickas bla från Gaza och dödar dubbelt så många israeliska barn.. kommer du då byta inställning och fokus?
Citera
2023-10-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
KlinkersAerBra har sniffat för mkt lim

1987 grundades Hamas

1984 - 1988 var Bibi FN ambassadör så när menar KlinkersAerBra hade Bibi tid att sponsra Hamas?

Bibi var första ggn PM 1996

Okunskapen hos KlinkersAerBra är rätt fascinerade måste jag säga

Okunskapen ligger enbart hos dig, det märks eftersom du utelämnar viktig information.

Hamas var en pytteliten organisation när det grundades.
Hamas fick makten 2006.
Bibi sponsrade lagomt till dess med hans policies.
Allt är publikt inom Israel: https://www.timesofisrael.com/for-years-netanyahu-propped-up-hamas-now-its-blown-up-in-our-faces/

Du är bara så otroligt partisk att du inte ens bryr dig om sanningen. Stackars lilla hasbara-troll.
Citera
2023-10-30, 20:01
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Hur många tyska barn hade de allierade ihjäl när de besegrade de tyska nazisterna? Skulle de allierade ha avstått från att föra krig mot nazisterna, tycker du?

Skulle du själv vilja offra dina egna barn för det ändamålet? Det är väldigt lätt att sitta och försvara tusentals döda barn, till och med miljoner barn, om man ser till någon slags "greater cause". Nazisterna ansåg ju också det gällande judarna, det begriper du väl? Även Hamas uppenbarligen. Är du själv beredd att stå på den andra sidan när "fienden" behöver uppnå ett mål som drabbar dig och dina egna?

Tyskarna ansåg att judarna var en belastning för det tyska folket, för germanerna, för arierna. De hittade många sätt att avhumanisera judar, precis som israelerna gör gentemot palestinierna idag. De är knappt människor längre, enligt retoriken. Och du bekräftar exakt det med din kommentar "vad gör några tusen döda palestinska barn?" är ju i princip det du säger, men verkar inte förstå att det även måste gå åt andra hållet också i så fall, allt är ju subjektivt i vårt universum.

Alla dessa undanflykter och ursäkter du för fram för att legitimera palestiniernas död, är något som andra kan nyttja på precis samma sätt tillbaka. Det handlar bara om var man står och hur man ser på konflikten och "the greater cause", och detta kan betraktas på tusen olika sätt och genom en rad olika linser min vän.

Därför fungerar inte din syn på saker och ting. Vill du veta min ståndpunkt?

Alla politiker och överbefälhavare i Israel som avsiktligt beordrar massmord mot civila, oavsett om slutmålet är att någon är Hamas och resten bara är "collateral damage", så fort de vet att många civila kommer att dö, då förtjänar de att dingla i en snara för då har de förlorat sin mänskliga sida ändå. De skiter fullständigt i civila, död är en beställning som att de beställer mat. Genomvidrigt. Detta gäller även Hamas, som beordrar massmord mot israeler och så fort de vet att civila kommer att angripas alldeles oavsett om slutmålet är IDF eller inte. Samma princip råder, de förtjänar att dingla med en snara runt halsen de också. Är jag tillräckligt konsekvent för dig?
Citera
2023-10-30, 20:02
Medlem
DeekinTTs avatar
"Netanyahu lovar vidare att "Israel kommer kriga" och säger att "även de mest rättfärdiga krig har oavsiktliga civila dödsfall".

https://www.svt.se/nyheter/hamas-attack-mot-israel?inlagg=1859a5a110c20d562344a8e892fd1282

Vilket äckligt vider.
Hoppas någon tar död på monstret.
Citera
2023-10-30, 20:06
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
"Netanyahu lovar vidare att "Israel kommer kriga" och säger att "även de mest rättfärdiga krig har oavsiktliga civila dödsfall".

https://www.svt.se/nyheter/hamas-attack-mot-israel?inlagg=1859a5a110c20d562344a8e892fd1282

Vilket äckligt vider.
Hoppas någon tar död på monstret.

Netanyahu är KING 👑👑👑

Monstren är Iran och Turkiet som eldar på palestinierna att gå och döda och dö. Det säger ju Hamas-medlemmar själva, att de lurats av Ismail Haniyeh, Iran och Turkiet att genomföra massakern den 7/10.
Citera
2023-10-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Terrorbombningarna som USA och Storbritannien utförde mot civila i framförallt Tyskland och Japan hade idag varit krigsbrott. Liknelser av det slag du försöker dig på här blir således lite lätt efterblivna eftersom regler för krig då inte är desamma som idag.

Med idioter som fåt topptjänster inom utrikespolitiken, och ett FN bestående representanter av tredje världens skitläner i majoritet, har det internationella samfundets folkrätt kommit på undantag.

Folkrätt är folkvett. Krigets lagar tar inte i beaktande Hamas som låter sina egna kvinnor och barn vara mänskliga sköldar på ett sjukhus. Vill de begå självmord och ta med sig sina barn i döden kan inte du som svensk ringa till soc. och göra en orosanmälan.

Min tanke är att det är kaoskvinnor och barn som får ett bättre liv dit där deras män tar dem. Att vara gift med en man som är Hamas är värre än döden, och därför vill de ju dö. Logskt?
Citera
2023-10-30, 20:09
Medlem
Muslimfittas avatar
En ny video om Hamas-råttornas tunnlar.

https://www.youtube.com/watch?v=5zOUZ9AfTjE
Citera
2023-10-30, 20:09
Medlem
Citat:

Hamas har inte startat kriget, möjligen har de bjudit in IDF till Gaza (igen), men de har inte starta något sett till den stora bilden. Konflikten är mycket äldre än så.

Du har helt rätt.

Problemet är att många Israelälskare är så otroligt partiska att de inte kan erkänna det minsta lilla grundläggande fakta som talar emot Israel.

Till exempel att Bibi sponsrade Hamas' tillväxt: https://www.timesofisrael.com/for-years-netanyahu-propped-up-hamas-now-its-blown-up-in-our-faces/

Eller den våld som Israeliska bosättare utför och har utfört historiskt mot Palestinierna i Västbanken:
https://www.btselem.org/topic/settler_violence

Och nu har jag delat enbart Israeliska källor.

Man kan fördöma Hamas' attack och samtidigt kritisera Israel för dess agerande historiskt samtidigt, men det fattar inte dessa personer.

"Svenskarna" i denna tråd har inte bara glömt innebörden av "lagom" men även är så sjukt partiska i frågan att man undrar var deras lojalitet verkligen ligger.
Det är sjukt sorgliga människor. Men det de har gemensamt är att de är förlorare hela bunten.
Citera
2023-10-30, 20:12
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Du har helt rätt.

Problemet är att många Israelälskare är så otroligt partiska att de inte kan erkänna det minsta lilla grundläggande fakta som talar emot Israel.

Till exempel att Bibi sponsrade Hamas' tillväxt: https://www.timesofisrael.com/for-years-netanyahu-propped-up-hamas-now-its-blown-up-in-our-faces/

Eller den våld som Israeliska bosättare utför och har utfört historiskt mot Palestinierna i Västbanken:
https://www.btselem.org/topic/settler_violence

Och nu har jag delat enbart Israeliska källor.

Man kan fördöma Hamas' attack och samtidigt kritisera Israel för dess agerande historiskt samtidigt, men det fattar inte dessa personer.

"Svenskarna" i denna tråd har inte bara glömt innebörden av "lagom" men även är så sjukt partiska i frågan att man undrar var deras lojalitet verkligen ligger.
Det är sjukt sorgliga människor. Men det de har gemensamt är att de är förlorare hela bunten.

Ni muslimer är partiska åt ena hållet, varför kan inte andra människor vara partiska åt andra hållet? Vad är det ni inte förstår med att alla kan tycka olika?

Ni har visat och bevisat för världen vilka bestialiska odjur ni är. Vi har slutat lyssna på era lögner och propaganda, vi har öppnat ögonen och ser nu klart och tydligt att Israel är de goda, ni är dom onda.

Så enkelt är det. Ni står där ensamma med era lögner och propaganda. Världen har slutat lyssna på er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in