Citat:
Ursprungligen postat av
GIFlintharta
Hur många tyska barn hade de allierade ihjäl när de besegrade de tyska nazisterna? Skulle de allierade ha avstått från att föra krig mot nazisterna, tycker du?
Skulle du själv vilja offra dina egna barn för det ändamålet? Det är väldigt lätt att sitta och försvara tusentals döda barn, till och med miljoner barn, om man ser till någon slags "greater cause". Nazisterna ansåg ju också det gällande judarna, det begriper du väl? Även Hamas uppenbarligen. Är du själv beredd att stå på den andra sidan när "fienden" behöver uppnå ett mål som drabbar dig och dina egna?
Tyskarna ansåg att judarna var en belastning för det tyska folket, för germanerna, för arierna. De hittade många sätt att avhumanisera judar, precis som israelerna gör gentemot palestinierna idag. De är knappt människor längre, enligt retoriken. Och du bekräftar exakt det med din kommentar "vad gör några tusen döda palestinska barn?" är ju i princip det du säger, men verkar inte förstå att det även måste gå åt andra hållet också i så fall, allt är ju subjektivt i vårt universum.
Alla dessa undanflykter och ursäkter du för fram för att legitimera palestiniernas död, är något som andra kan nyttja på precis samma sätt tillbaka. Det handlar bara om var man står och hur man ser på konflikten och "the greater cause", och detta kan betraktas på tusen olika sätt och genom en rad olika linser min vän.
Därför fungerar inte din syn på saker och ting. Vill du veta min ståndpunkt?
Alla politiker och överbefälhavare i Israel som avsiktligt beordrar massmord mot civila, oavsett om slutmålet är att någon är Hamas och resten bara är "collateral damage", så fort de vet att många civila kommer att dö, då förtjänar de att dingla i en snara för då har de förlorat sin mänskliga sida ändå. De skiter fullständigt i civila, död är en beställning som att de beställer mat. Genomvidrigt. Detta gäller även Hamas, som beordrar massmord mot israeler och så fort de vet att civila kommer att angripas alldeles oavsett om slutmålet är IDF eller inte. Samma princip råder, de förtjänar att dingla med en snara runt halsen de också. Är jag tillräckligt konsekvent för dig?