2023-10-30, 18:28
Avslutad
MT har bytt försvarare till Joh@n 3riksson, idag.
Många mejl och justeringar av sociala medier har MT ägnat sig åt.
Hoppas att åklagaren gör en grundlig utredning om MT:s förehavanden, för att bevisa att han inte råkat ut för en engångsföreteelse, en olycka som inte kunde undvikas
Citera
2023-10-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
I bilen fanns mycket alkohol, MT var väldigt berusad och stank av alkohol. Påtagligt berusad och mycket otrevlig när han sattes i polisbilen. Han hade problem att gå...

När han skulle blåsa, log han och sög på munstycket upprepade gånger, polisen gav då upp och insåg att MT inte tänkte blåsa.

Han erkänner att han är alkoholist och är helt likgiltig inför vad han orsakat.

Åklagaren vill att han häktas för att det finns misstanke om fortsatt brottslighet...(no shit Sherlock)

MT:s yrkestitel är jurist, med årsinkomst 700 000

Det enda som anges som skäl för att inte häkta MT, är hans vädjan om att han kan bli av med sitt jobb och att han i tid innan olyckan bestämt sig för att söka hjälp för sitt alkoholmissbruk🤡🤬

Man ska aldrig tro på vad en alkoholist säger. Det har en alkoholist jag känner sagt. Och det tror jag på.
Citera
2023-10-30, 18:30
Medlem
Fri fot!! Ett skämt när man dödat någon med bilen!! Bara I Sverige detta sker, sorgligt!!
Citera
2023-10-30, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Man ska aldrig tro på vad en alkoholist säger. Det har en alkoholist jag känner sagt. Och det tror jag på.
Det är sant, lita aldrig på en missbrukare, inte ens om det är din egen son eller dotter.

Denna MT tror han är slug och ligger steget före, tycker oerhört synd om hans barn, men socialen kallas alltid in när det händer någonting sånthär, frågan är om han talar sig ur en utredning, socialen har fullt upp...
Citera
2023-10-30, 18:37
Medlem
dovAkins avatar
Jävla snyft historia i Aftonbladet, ta av offerkoftan ditt jävla as.
Citera
2023-10-30, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Vem har försvarat den misstänktes gärning?

Han har erkänt omständigheterna, men förnekat brott. Att han kommer att dömas för delar av det som läggs honom till last är uppenbart. Smitning, rattfylleri. Frågan är däremot om vållande till annans död är lika självklart. Det kommer vara avhängigt av den fortsatta utredningen och bedömningen av hans oaktsamhet. Här tycker jag man ska stilla sig lite innan man slår fast skuld och klandervärdhet.

Att du tycker att uppsåtliga brott är värre än oaktsamhetsbrott får nog ses som en högst personlig uppfattning. De flesta brukar anse att olyckor eller gärningar till följd av oaktsamhet är mindre allvarliga än uppsåtliga brott. Men för dig är väl bara följden intressant, inte vad som föregått densamma.

Själv då, vad tror du?

Strålkastare i ansiktet, halka, punktering, hål i vägen i samband med att de andra bilisterna och mopeden körde illa kanske?
Citera
2023-10-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Finns det i tråden? Isåfall har jag missat det

Edit: Tror jag hittade nu.

Hur kommer W*ilma in i bilden?
Vilken bild ? Hon satt bakpå moppen! Hon har också vittnat om att den ej går över 45km. Dom blev rammade bakifrån så dom flög 10 meter !
Citera
2023-10-30, 18:45
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Finns det någon bild på BO då?
Pojken har Facebook.
Citera
2023-10-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det finns på hans flickväns insta. W*ilma

Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Jävla snyft historia i Aftonbladet, ta av offerkoftan ditt jävla as.

Även om det inte var meningen och bladet vinklar så uppvisar snubben extremt dåligt omdöme.
Citera
2023-10-30, 18:53
Medlem
Borde ju inte vara så svårt att fastställa vilken fart han körde i, då det finns ett antal fartkameror på denna sträcka.
Citera
2023-10-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Även om det inte var meningen och bladet vinklar så uppvisar snubben extremt dåligt omdöme.
Bara genom att sätta sig i bilen efter att ha druckit 10 starköl säger ju det mesta! Äckligt farlig person!
Citera
2023-10-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettokizz
Borde ju inte vara så svårt att fastställa vilken fart han körde i, då det finns ett antal fartkameror på denna sträcka.

Nej, inga kameror.
Fanns innan dom började vägarbeterna dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in