Jag tror man ska skilja p grejerna.
nr det gller SD s r det ju rent av Kontraproduktivt och efterblivet av fackfrbunden att agera p det sttet. SD rstade r ju en stor del fackfrbundens egna medlemmar s det dr kommer ju bita dom i svansen rejlt.
Det har redan exempelvis mlare frbundet fattat och det gror lite kan man tipsa om. Bland annat diskuterar man friskt och att dela p sig lite frn Socialdemokraterna eftersom att S sen ganska lng tid tillbaka inte sttt upp fr arbetare. Man skickar ju en ganska stor det av Fackfrbundets pengar rakt in i socialdemokratiska partiet.
Det har frskts kuppas lite , ngra p Kommunister aktiva inom Frbundet har frskt bli frtroendevalda. kommunister har uttalat sig snllt i brjan men en kommunist kan aldrig hlla tyst s det kp fram precis innan valet inom frbundet.
Jag vill bara skvallra lite att fackfrbunden r lite konservativa och sparkar t bgge hll kan man gott pst. japp man kasta ut SDare ocks... Som sagt det kommer bita dom rejlt och det gr dom redan. Man har redan tappat mngder med medlemmar och just det hr med SD r den stora anledningen.
Exempel, man hller just nu p att ta det siste steget att sl ihop mlarefrbundet med Byggnads fr att medlemstappet r fr stort. Det r otroligt tragikomiskt egentligen. Mlaregfrbundet har sttt p helt egna ben sedan starten.
S japp att det r en kris r fakta.
Om Tesla d.
Man skriver ju inte alla rakt ut varfr lnen r s bra och vad som ingr. Man pstr bara att "lnen" r bra men vad r det man jmfr med.
Vilka vriga frmner r det som ingr egentligen om vi sger att arbetstidsfrkortning och tjugo punkter till aldrig ingr s r det ju inte " Bttre". Jag lste ngonstans att man inte ens hade lika lng semester och att arbeta ver obetalt r norm s vad i HELL r "bra ln" d fr ngot.
Som en killa jag pratade med som tyckte att han hadde "Bra ln" men fattade inte sjlv att fretagaren blste honom i alla r genom att betala ut Semesterlnen inbakat i den lnen. Det stod till o med klart och tydligt i klartext p lnespecifikationen
D tycker jag att man r bra dum i huvudet att man fr det frta inte har minsta koll verhuvudtaget. fr det andra inte sger ifrn och det rejlt och begr alla pengarna retroaktivt.
Fr nr jag kollade s fick han ut det lagstadgade men det stod parentes en del var semesterln s den fick han ut rtt in hande varje mnad. Drmed mycket mindre n det han skulle haft egentigen. man har rtt till ln + Semesterln och den ska ungefr motsvarande en vanlig ln + runt fyra veckors semester. Man har rtt till en femte men utan semesterln. Dessutom s har man rtt till arbetstidsfrkortning som kan rra sig uppt 40 timmar per r fullt betalt.
man har rtt till permission, att beska lkare , gifta sig, g p en begravning, att flytta p betalt arbetstid. Blir man sjuk p sin semester s ska man ringa till fretaget och sjukskriva sig och f ut sjukln av sin arbetsgivare och man ska behlla sina semesterdagar. Detta ingr ju och kanske en drs frskringar om man blir sjuk eller arbetsls.
Att vgra skriva p sger bara en sak att fretaget r struligt och oserist. AFA frskring och annat gller ju inte ens. S jobbar man t en sn s rt man rakt av dum i huvudet, men det fattar bara folk nr dom sjlva hamnat i en sn situation.
Yngre i dag r bara naiva och gr under
sg det aldrig komma