2023-10-29, 22:32
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är också en fråga om prioriteringar. Du vet att våldtäktsanmälningar läggs på hög, va?
Om sexköp avkriminaliseras är ju inte polisens resurser slösade på detta. Politisk fråga således.
Citera
2023-10-29, 22:46
Medlem
Gör er en tjänst och utvandra. Jag har gått på bordell och massagesalong regelbundet de senaste 20+ åren och både frugan och mina kvinliga vänner och bekanta vet om det. Ingen som höjer på ögonbrynen för det.
Citera
2023-10-29, 22:54
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Konstigt att Polis/Åklagarmyndigheten lägger ned resurser på sådan brottslighet när hela landet i princip brinner. Vad hände med prioriteringar?

Som vanligt handlar det om att fixa statistiken!
Sedan att man i sina egna led har höga polischefer som släpper ut obehöriga små klättermusar med vapen på gator och torg (för att de har varit bra i sängen), det blundar man och tvår sina händer för... Sverige är i fritt fall!
Citera
2023-10-29, 22:56
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarell1423
https://gofile.io/d/MAv0Hz
Är på mobilen så svårt att läsa. Men verkar som åklagarmyndigheten har jagat bordellmamman under lång tid (2018), var många ärenden.
Betvivlar att hon skulle kunna ordna ett bankkonto någonstans.

Det här var anmärkningsvärt:

” PROTOKOLL
2020-04-28 Handläggning i Kristianstad ”

Tingsrätten la ned åtalet, ingen behagade sig att komma.

Jag kanske läste fel.
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-10-29 kl. 23:03.
Citera
2023-10-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarell1423
https://gofile.io/d/MAv0Hz

Det har väl inget med detta fallet att göra, eller?
Citera
2023-10-29, 23:03
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Konstigt att Polis/Åklagarmyndigheten lägger ned resurser på sådan brottslighet när hela landet i princip brinner. Vad hände med prioriteringar?
Vad är det du förespråkar med prioriteringar? Att polisen endast ska fokusera på dom brott med längst straff i straffskalan och ignorera alla andra brott?

Själv gläds jag av att dessa våldtäktsmän åker fast.
Citera
2023-10-29, 23:05
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexL4
Det har väl inget med detta fallet att göra, eller?
Jo, jag tror det, är bordellmamman. Dom verkar ha jagat henne länge.
Citera
2023-10-29, 23:07
Medlem
Citat:
Jo, jag tror det, är bordellmamman. Dom verkar ha jagat henne länge.
Nej det är inte hon. Denna har en annan salong i Kristianstad just nu
Citera
2023-10-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Många torskar i den här tråden som är nojjiga. Påminner om fortkörare som klagar på att polisen tar just dom och inte de riktiga trafikfarorna.
Nojig, nej och dessutom kör jag alldeles för fort och gjort i snart 40 år, du är tydligen en liten oskuld utan körkort.
Citera
2023-10-29, 23:10
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexL4
Nej det är inte hon. Denna har en annan salong i Kristianstad just nu
My bad
Citera
2023-10-29, 23:10
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Nu har jag aldrig köpt sex själv men är det inte hela grejen att man vill ligga med en snyggare brud än vad man får i normala fall på tinder?

Ex en kille som är 4/10 skulle ju ha svårt i "vanliga" dejtingvärlden att ligga med en brud som är 8/10 typ.

Hehe, en kille som är 4/10 har svårt att ligga överhuvudtaget, oavsett hur tjejen ser ut tyvärr.
Citera
2023-10-29, 23:11
Medlem
Detta har hänt

1/3. En 53-årig kvinna som driver en thaimassagesalong i Kristianstad byter folkbokföringsadress. Istället för att vara skriven på sin lägenhet i Kristianstad skriver hon sig hos sin ex-man i västra Blekinge. I samma veva lämnar kvinnan Sverige. Hon reser till Thailand.
28/3. Polisen gör en razzia på thaimassagesalongen. Det är några personer i lokalen, men ingen grips. Salongen spärras av, blir officiellt en misstänkt brottsplats.
Början av juni. Den misstänkta bordellmamman grips efter att hon återvänt till Sverige.
8/6. Kvinnan häktas misstänkt för grovt koppleri.
10/7. En 36-årig Kristianstadsbo får strafföreläggande/böter för två fall av sexköp på salongen.
31/8. 34-årig Kristianstadsbo åtalas misstänkt för sexköp på salongen.
3/10. Tre män får strafförelägganden/böter eftersom de köpt sex på salongen. De är 23, 28 och 67 år, från Hässleholm, Östra Göinge och Blekinge.

Text ur Kristianstadsbladet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in