2023-10-29, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nej, den här hotade även att ta livet av sig.
Någonstans i Södra Sverige skulle jag säga.
Kan det vara den här?
https://dumpen.se/2022/04/01/mannen-som-ville-traffa-patrik-sjoberg-napp-igen/
Citera
2023-10-29, 18:21
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Kan det vara den här?

Ja, exakt!
Citera
2023-10-29, 18:21
Medlem
Citat:
Nej, den här hotade även att ta livet av sig.
Någonstans i Södra Sverige skulle jag säga.

Jasså du menar denna

edit: någon hann före
Citera
2023-10-29, 18:23
Medlem
Citat:
Vilket nummer har gäddan som plockades utanför en OKQ8-mack och som ville att mamman skulle sätta på sin 4-åriga flicka med strap on?

Edit: Trea på pucken.
Citera
2023-10-29, 18:24
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopoldius
Edit: Trea på pucken.

Japp.
Citera
2023-10-29, 18:46
Medlem
Mr13cs avatar
Har någon hört eller vet något vad som har hänt med gädda
Falskskyltaren Napp #298 Ängelholm?
Citera
2023-10-29, 18:52
Medlem
Otto Flicks avatar
Angående nylongäddan ( ) som konfronterades i maj 2022 så svarade åklagaren så här för några veckor sedan.

"Förundersökningen pågår alltjämt och jag vet inte idag när eller om åtal kan väckas.".

Är det inte obegripligt lång tid? Eller är det bara för svårt att utreda och tillsvarställa någon i dessa ärenden där de saknas 'riktiga' målsäganden?
Citera
2023-10-29, 18:56
Medlem
Haubits77Bs avatar
Alltså, den pensionerade polisen som träffar på en f.d. kollega mitt under konfrontationen.
Fullständigt obetalbart! En sådan där grej skulle vara svår att planera...
Citera
2023-10-29, 18:59
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Har någon hört eller vet något vad som har hänt med gädda
Falskskyltaren Napp #298 Ängelholm?
Inte med själva gäddan, men jag såg vid ett tillfälle att en medlem i bandet han tidigare var med i hade gjort ett inlägg på Fejsbok där han kallade #298 för ett jävla äckel samt berättade att han genast hade tagits bort honom som vän. Hittar dock inte inlägget nu
Citera
2023-10-29, 19:00
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Inte med själva gäddan, men jag såg vid ett tillfälle att en medlem i bandet han tidigare var med i hade gjort ett inlägg på Fejsbok där han kallade #298 för ett jävla äckel samt berättade att han genast hade tagits bort honom som vän. Hittar dock inte inlägget nu

Vet du vad bandet heter?
Citera
2023-10-29, 19:07
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Vet du vad bandet heter?
Gör en liten rebus:
Ordet "grus" på engelska + 'n + stor musikgenre (tänk på Elvis Presley, The Beatles m.fl.)
Citera
2023-10-29, 19:17
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Borde det inte finnas Årets Gädd-Oscar också?

För mest gripande skådespelarinsats, som exempelvis 2022 års "Det går åt helvete med frugan" ...

Årets Vända Sig om Blick skulle dessutom kunna vara en kategori.

Årets Hedersgädda är alltså samma sak som Årets Gäddkramare?

Årets Fiskare skulle även kunna tänkas, även om det är svårbedömt, och Årets SåP-Replik.
Jag gissar dock att årets Gädd-Oscar kommer sammanfalla med Guldgäddan, d.v.s. om bästa skådespelarinsatsen ändå kommer bygga på att konfrontationen är oförglömlig så kommer det bli samma gädda som koras.

Stämmer att Årets Hedersgädda skulle sammanfalla med vad du nämner Årets Gäddkramare.

Årets "Vända sig om-blick" känns lite för krystat. Jag gissar att du kommer att tänka på detta för att Hanks vändning finns färskt i minnet. Man hade då lika gärna kunnat tänka sig Årets Reaktion (till den som vevar häftigast mot SoP), Årets Biltjuv (för den som gasade iväg snabbast), Årets Svarta Gädda (för roligaste invandrargäddan), Årets Varselväst (för den roligaste av alla som burit varselväst), o.s.v. Jag tror vi vill undvika för många små kategorier av det väldigt specifika slaget.

Årets Replik av SoP var något jag tänkte på. Jag kände dock att galan ska ha syftet att uppmärksamma gäddorna, ett tragikomiskt syfte för att kunna fortsätta skratta åt dem. Blandar vi in Årets SoP behöver vi även blanda in andra "positiva" kategorier så som Årets Fiskare o.s.v. Då blir det för seriöst. Jag döpte därför om galan från Dumpengalan till Gäddgalan för att markera skillnaden. Jag låter Dumpen själva få reservera namnet Dumpengalan om de skulle behöva i framtiden.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-10-29 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in