2023-10-29, 11:02
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlms
Såsom jag har förstått det hela så har han fått dom att bli efterlysta av polisen i Turkiet. Oavsett beskjutning eller inte. Jag undrar därmed av vilken anledning de blivit efterlysta. "

Om jag inte missminner mig så stod det i en artikel att Jordgubbens anhöriga har åkt ner till Turkiet och anmält Räven på plats i Turkiet för mord (på jordgubbens mamma). Tror några av släktingarna har turkiskt medborgarskap också.

I en annan artikel häromdagen stod det att rävens fru och mamma blivit gripna av turkiska polisen (oklart om de är släppta nu).
Citera
2023-10-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Många länder har inte gått över till Biometrija pass ännu, tex Tunisien, Marocko och i Turkiet. Då fungerar det att komma in med falsk pass, id-handling
Jordgubben är den med alla mäktiga kontakter i Turkiet. Han är från staden Adana.
Jordgubben ordnade Räven medborgarskap i Turkiet i ett nytt namn.

Rawa hävdade att han nyligen bytt namn i hemlandet.

Rawa skulle upp i rätten i Turkiet tror det var första veckan i October Bodrums domstol pga fals id handling.

Fox gänget och Benzema säger att Jordgubben gjorde så Räven blev häktad i samband med att Rawa glömde alla pengarna i en park. Att Jordgubben kört dubbelspel mot Räven.

Jordgubbens familjeklan har utmärkta kontakter i rättsväsendet.

Från Wikipedia

Citat:
Turkish biometric passports (Turkish: Biyometrik pasaport), compatible with the new ICAO standards, have been available since 1 June 2010.
Citera
2023-10-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Om jag inte missminner mig så stod det i en artikel att Jordgubbens anhöriga har åkt ner till Turkiet och anmält Räven på plats i Turkiet för mord (på jordgubbens mamma). Tror några av släktingarna har turkiskt medborgarskap också.

I en annan artikel häromdagen stod det att rävens fru och mamma blivit gripna av turkiska polisen (oklart om de är släppta nu).
Där har vi specifik och trolig info!

Så det är alltså inte bara så enkelt att "muta polisen för att arrestera någon" i Turkiet. Eller finns det exempel för det? Säkerligen i någon bondhåla med 2 polisbilar. Går nog i Sverige med. Men tänker realistiskt nu
Citera
2023-10-29, 11:59
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Från Wikipedia
Ser man på! Tack där fick jag lära mig.

Kanske kan de inte läsa av andra länders pass ännu.
De har inte digital avläsning av pass någonstans som man ser flyger runt 10 ggr om året från och till Turkiet.
Citera
2023-10-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ser man på! Tack där fick jag lära mig.

Kanske kan de inte läsa av andra länders pass ännu.
De har inte digital avläsning av pass någonstans som man ser flyger runt 10 ggr om året från och till Turkiet.
Det har dom visst, du lämnar ju in ditt pass för stämpel, han passar också på att skanna ditt pass, samt att du får titta in i en kamera och ta av eventuell keps och liknande döljande. Du pratar i nattmössan och gissar mest
Citera
2023-10-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles

Dock I detta fall så verkar det handla om pengar? Han säger i videon att "5000 dollar blev en miljon dollar" eller något liknande och att han inte skulle lägga sig i konflikten.

Jag undrar vad han fick dom efterlysta för så att de blev tvungna att lämna landet?
Citera
2023-10-29, 16:32
Medlem
Citat:
Där har vi specifik och trolig info!

Så det är alltså inte bara så enkelt att "muta polisen för att arrestera någon" i Turkiet. Eller finns det exempel för det? Säkerligen i någon bondhåla med 2 polisbilar. Går nog i Sverige med. Men tänker realistiskt nu
det här med att "muta polisen för att arrestera någon" tror jag aldrig riktigt var menat. enligt benzema verkar det ju mer som att jordgubben använder polisen som torpeder. benzema hävdar att jordgubben försökt betala irakisk polis för att döda honom men att det inte gick för att "det funkar inte som i turkiet här."

varför skulle han behöva betala för att få dem arresterade och åtalade? hade väl räckt med å gola ner dem & verksamheten om han ville se dem fängslade.
Citera
2023-10-29, 16:37
Medlem
Citat:
Dock I detta fall så verkar det handla om pengar? Han säger i videon att "5000 dollar blev en miljon dollar" eller något liknande och att han inte skulle lägga sig i konflikten.

Jag undrar vad han fick dom efterlysta för så att de blev tvungna att lämna landet?
de lämnade landet samma natt som de blev beskjutna. så det hade nog mer med det å göra än någon efterlysning. de var helt enkelt inte säkra där längre.
sen låter det väl bättre för benzema å säga "vi lämnade pga polisen" istället för "vi flydde för våra liv"
Citera
2023-10-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppsalavetarn
det här med att "muta polisen för att arrestera någon" tror jag aldrig riktigt var menat. enligt benzema verkar det ju mer som att jordgubben använder polisen som torpeder. benzema hävdar att jordgubben försökt betala irakisk polis för att döda honom men att det inte gick för att "det funkar inte som i turkiet här."
Oshit! Det låter jävligt sjukt alltså!

Citat:
varför skulle han behöva betala för att få dem arresterade och åtalade? hade väl räckt med å gola ner dem & verksamheten om han ville se dem fängslade.
Det är just det jag inte förstår riktigt och försöker få klarhet i frågan
Citera
2023-10-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppsalavetarn
de lämnade landet samma natt som de blev beskjutna. så det hade nog mer med det å göra än någon efterlysning. de var helt enkelt inte säkra där längre.
sen låter det väl bättre för benzema å säga "vi lämnade pga polisen" istället för "vi flydde för våra liv"
Hmm så skulle det nog kunna vara, i vilken stad blev dom beskjutna?
Citera
2023-10-29, 16:50
Medlem
Citat:
Oshit! Det låter jävligt sjukt alltså!

Det är just det jag inte förstår riktigt och försöker få klarhet i frågan
benzema hävdar att jordgubben försökt betala irakisk polis $1 miljon dollar för att döda honom.
nu e jag väl inte allt för haj på hur etiska och professionella turkiska poliser är men om det är sånna summor som slängs runt så tror jag nog mycket går att ordna. inte i syfte för å få nån åtalad kanske men "leta upp honom å skjut han" eller "leta upp honom å hämta honom till mig" kanske

Citat:
Hmm så skulle det nog kunna vara, i vilken stad blev dom beskjutna?
i istanbul i början på förra månaden
Citera
2023-10-29, 17:09
Medlem
Såg på expressen att Rävens bombmakare är Alfred Wennberg från Sundbyberg, va inte de killen som torskade tillsammans med DP för några år sedan? Amfetamin tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in