2023-10-29, 00:06
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Saker blir inte lagliga bara för de inte anmäls. Det förstår du väl?
Nej men de åtalas inte heller utan anmälan, iallafall inte i såna här fall.

Jag läste att Sara och Patric vill se en rättegång för de vill rikta uppmärksamhet mot de här männens beteende på nätet och få till nya lagar, de har påskrifter nog att det ska tas upp i Riksdagen och ett flertal riksdagsledamöter som stöttar dem från olika partier, mest SD och Moderaterna. Sara sa tydligt i en intervju jag såg att hon är 100% beredd att sitta inne för publiceringar, att hon ser det som värt.
Citera
2023-10-29, 00:09
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Nej men de åtalas inte heller utan anmälan, iallafall inte i såna här fall.

Jag läste att Sara och Patric vill se en rättegång för de vill rikta uppmärksamhet mot de här männens beteende på nätet och få till nya lagar, de har påskrifter nog att det ska tas upp i Riksdagen och ett flertal riksdagsledamöter som stöttar dem från olika partier, mest SD och Moderaterna. Sara sa tydligt i en intervju jag såg att hon är 100% beredd att sitta inne för publiceringar, att hon ser det som värt.
Ja? Du antydde ju att det var lagligt först bara för att gäddorna själva har skickat bilderna - fel.
Sen antyder du att det inte är olagligt för att ingen har anmält det - fel.
Nu antyder du att det är olagligt för att Sara är beredd att sitta för det.

Hur går dina spekulationer egentligen?
Citera
2023-10-29, 00:17
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopoldius
Jag tycker du verkar ha utmärkt omdöme och jag köper varje vinnare.

...men borde inte #109, från 2022, få någon form av hederspris? Alternativt att vi lägger till Årets gäddflykt som kategori i den årliga gäddgalan.

https://dumpen.se/2022/06/07/hellre-fastingar-an-dumpen-napp-109-ullared/

Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Tror du är nått på spåret!! Årets Guldgädda 2023 borde utökas med ytterligare kategorier:
Årets Flyktgädda
Årets Ångestgädda

Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Bra idé!
Årets Äckelgädda: här nominerar jag Kebabsåsen, #261
Årets Vidrigaste gädda: här nominerar jag Pedo-Nekrodrömmaren, #200
Årets Anus: här nominerar jag Köttrosen, #199

Bra idéer, hörni. Men det får inte bli för många kategorier.

Guldgäddan - Årets gädda helt enkelt.

Sen kan vi föreslå andra kategorier så som ni gjort:

Årets Flykt - Given kategori.

Årets Pervo/Årets Vidrigaste - Säger sig självt. Hit hör badbollsmannen och mannen med kebabsåsen, med flera.

Årets Bortförklaring - Given kategori. Har ingen nominerad på rak arm men det är inte svårt att hitta.

Årets Ärligaste - Måste också finnas utrymme för. Kan vara ärligt på ett roligt sätt, t.ex. när den gamla skåningen (jag inte minns namnet på) säger att "Det är ju ett begär man har va".

Årets Återkomst - Specialare för nån som blir konfronterad en andra gång, t.ex. Candyman Kent.

Årets Bild - Kan vara vad för bild som helst man nominerar men borde vara max en bildkategori. Man kan nominera ett anus eller en pussmun t.ex.

Årets Fallhöjd - Säger sig självt.

Nu blev det förslag på 8 olika kategorier. Oscarsgalan har väl ännu fler så det borde funka.
Citera
2023-10-29, 00:29
Medlem
Jag är inte helt säker på huruvida dessa dick pics skulle falla under förtal i samband med Dumpens utgivningsbevis. Det skulle åtminstone inte räcka för allmänt åtal. Upphovsrättsintrång känns inte sannolikt heller då en dick pic inte har någon verkshöjd och publicering av en sådan inte heller kan orsaka något inkomstbortfall hos upphovsrättsinnehavaren (jäklar vilka konstiga rättsprocesser det skulle innebära).

Däremot så är det fullt rimligt att anta att spridandet av bilderna (och uthängningarna som helhet) bryter mot GDPR om de inte har den berörda partens tillåtelse, vilket man får anta att Dumpen oftast inte har. I ett sådant rättsfall skulle nog publiceringarna som helhet prövas för att se huruvida de bryter mot GDPR och då hade det i praktiken räckt med en fällande dom för att i princip alla uthängda skulle kunna få rätt att bestämma över publiceringarna.

Tror dock inte det är särskilt sannolikt att någon som blivit uthängd på Dumpen är särskilt sugen på att ta det till rätten oavsett om det gäller förtal, upphovsrättsintrång eller GDPR.
Citera
2023-10-29, 00:56
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen

Årets Pervo/Årets Vidrigaste - Säger sig självt. Hit hör badbollsmannen och mannen med kebabsåsen, med flera.

Årets Bortförklaring - Given kategori. Har ingen nominerad på rak arm men det är inte svårt att hitta.

Årets Ärligaste - Måste också finnas utrymme för. Kan vara ärligt på ett roligt sätt, t.ex. när den gamla skåningen (jag inte minns namnet på) säger att "Det är ju ett begär man har va".

Årets Återkomst - Specialare för nån som blir konfronterad en andra gång, t.ex. Candyman Kent.

Årets Bild - Kan vara vad för bild som helst man nominerar men borde vara max en bildkategori. Man kan nominera ett anus eller en pussmun t.ex.

Nu blev det förslag på 8 olika kategorier. Oscarsgalan har väl ännu fler så det borde funka.

Kan inte nån som inte är lat (alltså inte jag) styra upp en omröstning där vi kan gå in och lägga våra röster? Googlade snabbt och det finns flera sidor där man kan göra detta, typ den här kanske: https://www.poll-maker.com/
Citera
2023-10-29, 00:58
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Kan inte nån som inte är lat (alltså inte jag) styra upp en omröstning där vi kan gå in och lägga våra röster? Googlade snabbt och det finns flera sidor där man kan göra detta, typ den här kanske: https://www.poll-maker.com/
Tänkte samma,hade ju varit för roligt
Citera
2023-10-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen

Tror Bajs-Hank ligger bra till även i kategorin Årets Bildgädda med sin KukPåToaring! Kanske blir storslam för honom!! 🤣🤣🤣
Citera
2023-10-29, 01:09
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Tänkte samma,hade ju varit för roligt

Men helt lat är jag ändå inte (bara lite)
Började nämligen för skojs skull precis att redigera Hank-videon lite där planen är att bara ha med alla highlights och lite memes typ. Originalvideon är ju ett komiskt mästerverk som den är, så kommer inte kunna göra det bättre, ville bara ha nåt att göra så här i väntan på 300-gäddan.

Här är introt iaf om nån vill se:
https://streamable.com/iq41ut
Citera
2023-10-29, 01:32
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Men helt lat är jag ändå inte (bara lite)
Började nämligen för skojs skull precis att redigera Hank-videon lite där planen är att bara ha med alla highlights och lite memes typ. Originalvideon är ju ett komiskt mästerverk som den är, så kommer inte kunna göra det bättre, ville bara ha nåt att göra så här i väntan på 300-gäddan.

Här är introt iaf om nån vill se:
https://streamable.com/iq41ut

Dumt kludda extra färg på en Picasso även om tanken är kul. Bättre göra nåt av hysteriskt roliga sekunder i det som annars är rätt torra konfrontationer. Tycker riktningsförändringen #259 gör ca 2,40 min in är suverän. Sömlös men ändå explosiv.
Citera
2023-10-29, 02:34
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Dumt kludda extra färg på en Picasso även om tanken är kul. Bättre göra nåt av hysteriskt roliga sekunder i det som annars är rätt torra konfrontationer. Tycker riktningsförändringen #259 gör ca 2,40 min in är suverän. Sömlös men ändå explosiv.

Ja, jag insåg ändå att jag pallar inte göra mer än det där lilla. Dessutom är det ju som du säger, onödigt att börja klottra på det som redan är ett mästerverk.
Citera
2023-10-29, 02:53
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Har inte tid just nu tyvärr men hade varit förbaskat roligt. Får se hur det känns kring jul. Då hinner jag kanske styra upp det. Vi kan ju börja med att nominera kandidater i olika kategorier. Kommer det in tillräckligt många nomineringar i olika kategorier så ställer jag upp och löser resten. Det blir sen fyra nominerade i varje kategori som man kan rösta på.

Dumpengalan 2023

Guldgäddan - Årets gädda helt enkelt, hur man än vill definiera det.

Årets Gäddflykt - Vem flydde från konfrontationen på det mest spektakulära sättet?

Årets Pervogädda - Vem var sjukast i huvet, vidrigast, knäppast eller snuskigast?

Årets Bortförklaring - Vem hade den sämsta, roligaste, mest löjeväckande eller efterblivna bortförklaringen?

Årets Farligaste Gädda - Vilken gädda var absolut farligast för barn?

Årets Chatgädda - Vem hade den längsta, knäppaste eller mest utstuderade chatloggen? Det här bör ses lite som gäddornas motsvarighet till Augustpriset.

Årets Gäddbild - Roligast nakenbild, gräsligast pussmun, eller kanske mest efterbliven dickpic? Nominera en bild.

Årets Fallhöjd - Vilken gädda förlorade mest på sin uthängning?

Årets Hedersgädda - Bubblarkategori. Som hedersgädda kan någon nomineras som varit en riktigt framstående pedofilkramare under året. Bör inte vara någon av gäddorna utan kan t.ex. vara en journalist som värnat lite väl mycket om gäddornas rätt i samhället. Måste vara en riktig person, så man kan inte nominera en annan Flashback-medlem.

Nomineringar tas emot tills midnatt kring årsskiftet genom att man citerar detta inlägg eller skickar PM och nominerar max tre gäddor per kategori. Jag löser sen pollar där man kommer kunna rösta på en av de fyra som fått flest nomineringar i varje kategori. Om någon kategori inte får minst tre nomineringar totalt så hoppar jag över den kategorin.

Jag länkar detta inlägg i min signatur. Det är önskvärt att fler gör det.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-10-29 kl. 02:59.
Citera
2023-10-29, 02:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, Sara har själv sagt att Gäddornas ev förklaringar bara är lögner.
Och Sara ljuger aldrig? Senast skrev hon att uthängningarna startade efter utgivningsbeviset, men de startade bevisligen innan hon fick det. De första gäddorna kan anmäla förtal då inte JK ansvarar för dessa anmälningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in