2023-10-28, 23:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Ditt förra inlägg kan tolkas som det även om det inte innehåller våld. "Folkets dom är dock inte lika nådig och mycket värre för Maja än att få umgås med folk i fängelse och sova gott. Nu blir det ensamcell och utan möjligheter att ens visa upp sig utan att bli bespottad"
Men så är det ju. Hur ska Maja kunna lämna sitt cell/rum och bege sig ut i samhället efter detta? Folk är verkligen hotfulla och facebook har plockat bort hur många inlägg som helst. Möjligheterna att ta del av det som vanligt folk kan göra är begränsade för såna som Maja. Hade nog gynnat henne om hon erkänt och fått ett lindrigare straff än livstid. Hon var ju dock envis som en åsna hon också och därmed ilskan hos folk. Mitt avslut i ämnet då avbytarbänken tagit vid och ältandet fortskrider.
Citera
2023-10-28, 23:28
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Men så är det ju. Hur ska Maja kunna lämna sitt cell/rum och bege sig ut i samhället efter detta? Folk är verkligen hotfulla och facebook har plockat bort hur många inlägg som helst. Möjligheterna att ta del av det som vanligt folk kan göra är begränsade för såna som Maja. Hade nog gynnat henne om hon erkänt och fått ett lindrigare straff än livstid. Hon var ju dock envis som en åsna hon också och därmed ilskan hos folk. Mitt avslut i ämnet då avbytarbänken tagit vid och ältandet fortskrider.
Ja, hon kommer nog få det jättejobbigt....
Citera
2023-10-28, 23:32
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej, nej, nej, var inte fånig, en videoinspelning är ju linjär i tiden, det skulle inte funka. För att inte tala om risken att du bara skulle försöka gå in i skärmen med huvudet först och bli förvånad över att du inte kunde kliva in i den världen också. Jag tänker mer något åt en Anne Sullivan och Helen Keller-approach. Back to basics, liksom.
Det räcker väl med att titta på din posthistorik i detta ämne för att inse att något är skevt, faktum kvarstår Johanna 16 år, Maja 1 år 6 mån.
Senast redigerad av johkv637 2023-10-28 kl. 23:34.
Citera
2023-10-28, 23:33
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Hon vandrar fritt i Vetlanda och ingen har gjort något än så länge, så jag tror hon klarar sej fint ifrån detta.
Citera
2023-10-28, 23:35
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon vandrar fritt i Vetlanda och ingen har gjort något än så länge, så jag tror hon klarar sej fint ifrån detta.
Haha, exakt min poäng, alltid så mycket snack om allt som ska hända. Och detta är ju ingenting mot när en invandrarkille mördat en svensk tjej
Senast redigerad av johkv637 2023-10-28 kl. 23:38.
Citera
2023-10-29, 00:02
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Fråga professor GW von gubbfläsk . Han vet och kan allt! Mitt stalltips!
Ja, eller också inväntar vi bara ett eventuellt överklagande och konstaterar att jag fick rätt. vet du eller kan någonting alls?
Senast redigerad av johkv637 2023-10-29 kl. 00:07.
Citera
2023-10-29, 00:19
Medlem
Citat:
Absolut, är helt säker på att den inte kommer tas upp

➡ men jag kan ha fel..

Fel kan alla ha, som till exempel om Fröken Hellm*n:s oskyldighet till ett tidigare begånget mord på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-10-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Finns inte "uppenbart skyldiga" mördare som går fria.

En har blivit fälld, den andra har blivit friad.

Inte ens åklagaren var förvånad över den friande domen:
Åklagaren var inte förvånad eftersom Maja släpptes i väntan på domen vilket pekar på frikännande.
Citera
2023-10-29, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Klart jag har. Att följa amerikanska rättegångar är en av mina passioner. Jag har mot denna bakgrund en ganska god insyn i vad som krävs för att bli fälld där. En jury hade med stor säkerhet dömt Maja Hellman. En jury tar inte lätt på att man kommer med uppenbara lögner om vad man gjorde då brottet begicks.

Det där håller jag med om. Hon hade definitivt blivit dömd där och rejält också.
Citera
2023-10-29, 02:03
Medlem
Citat:
Jag tror mer och mer att isterbuken GW ligger bakom alltihop så att Maja inte dömdes för mordet. Han satt ju hos TV4 och raljerade varje vecka om att Maja minsann kommer släppas fri. Han var tvärsäker och ingen av stollarna ifrågasatte honom i deras morgonsoffa. Sen är ju riksfyllot rik som ett troll så det var väl bara äran hos pastorn som han var ute efter och kunde klappa sig på fettvalkarna. Han kunde ju till och med sitta i rätten och störa, prata högt och hosta ljudligt. Helt respektlös. Hoppas att sanningen kommer fram stegvis hur involverad han var och vilket kontaktnät han har. Likaså att det fanns pingstvänner i rätten om jag förstått rätt.

Håller med det har varit grisigt från början till slut med den där GW.
Citera
2023-10-29, 02:23
Medlem
Citat:
Ja, eller också inväntar vi bara ett eventuellt överklagande och konstaterar att jag fick rätt. vet du eller kan någonting alls?
Är det viktigt för dig att ha rätt?
Citera
2023-10-29, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Håller med. Adam Rullman var en mycket bättre åklagare.
Håller med Rullman såg igenom lögner och var engagersd i fallet vilken nästa åklagare i HR inte var
Skammligt de borde få göra om och göra rätt och då utan GW inblandning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in