2023-10-28, 22:02
Medlem
Hej!

Blev precis hackad på min snap och personen i fråga frågade alla mina kontakter om en Swish för ett köp som skulle göras och personen skickade då både telefonnummer och namn.

Det är en 20 årig tjeje som står som mottagare och hade då ingen aning alls om detta..

Hursom, jag fick en notis på mailen när någon ”hackaren” loggade in att någon försökte logga in och sedan en IP-adress. Men det är allt!

Polisen sa till oss att inte förvänta oss några pengar och att detta kan ta lång tid innan det reds ut.

Fråga: Går det få fram adress och namn med IP-adressen så vi själva kan åka och hämta pengarna alternativt möbler/tv-apparater, telefoner, datorer eller princip vad som helst inklusive lämna efter oss ett par rejäl tandläkarräkningar
Citera
2023-10-28, 22:05
Medlem
Det här är uppe varje vecka.

Nej du kan inte spåra en IP.

Nej han kommer aldrig få tillbaka sina pengar.

Det är bara att glömma.
Citera
2023-10-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Det här är uppe varje vecka.

Nej du kan inte spåra en IP.

Nej han kommer aldrig få tillbaka sina pengar.

Det är bara att glömma.

Så bedragarna kommer högst troligt aldrig åka dit heller?
Citera
2023-10-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -POLISEN
Så bedragarna kommer högst troligt aldrig åka dit heller?
Såklart inte. Polisen kommer aldrig prioritera detta.
Citera
2023-10-28, 23:11
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Fattar inte riktigt.

Du har nummer och namn på bruden som tog emot swishen? Vad är problemet
Citera
2023-10-28, 23:20
Medlem
Bruden ifråga säger att denne blivit ID-kapad. Pratat med både bruden samt hennes bror, tjejen är en 20 åring som jag talat med och verkligen förklarar och säger att hon måttat flera samtal under 2-3 dagars tid.
Citera
2023-10-28, 23:25
Medlem
Självklart ljuger hon.

Hon vill bara slippa penningtvätten, skulle kräva att få se hennes polisanmälan på det.
Hon bör ju också iså fall kunna säga vart pengarna på hennes konto flyttades till.

Min lillebror var med om samma, han är chef på ett ställe där många ungdomar jobbar.
Flera av hans anställda skickade betydligt mer än detta och polisen åkte inte ens hem till gubben som tog emot pengarna.
Citera
2023-10-28, 23:35
Bannlyst
Citat:
Bruden ifråga säger att denne blivit ID-kapad. Pratat med både bruden samt hennes bror, tjejen är en 20 åring som jag talat med och verkligen förklarar och säger att hon måttat flera samtal under 2-3 dagars tid.
Nu är detta en trolltråd, men jag svarar ändå då det är en giltig frågeställning: Om kvinnan mottagit betalningen och sedan skickat den vidare eller vad som helst, så är det hon som begått ett brott. Anmäl henne, ditt invalida jävla cp.
Citera
2023-10-28, 23:35
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Ja hon ljuger sig blå. Säkert pengar till knark, dom säger vad...som... helst.. för att du ska tro på dom.

Id kapning pyttsan
Citera
2023-10-28, 23:46
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:

Skitsnack. Då hade man redan spärrat sin Swish
Citera
2023-10-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Nu är detta en trolltråd, men jag svarar ändå då det är en giltig frågeställning: Om kvinnan mottagit betalningen och sedan skickat den vidare eller vad som helst, så är det hon som begått ett brott. Anmäl henne, ditt invalida jävla cp.
Problemet är att polisen hunnit lägga ner utredningen innan TS hunnit hänga på luren.

Jag swishade en tjej på blocket som aldrig skickade varorna. Tänkte att det var lugnt eftersom jag fick hennes namn iom swishen men polisen la ner utredningen samma dag som jag anmälde. Jag försökte få polisen att ge mig adressen så jag kunde åka dit och hämta tillbaka pengarna men de vägrar ge ut adresser så i Sverige skyddar snuten den kriminelle..
Citera
2023-10-29, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Problemet är att polisen hunnit lägga ner utredningen innan TS hunnit hänga på luren.

Jag swishade en tjej på blocket som aldrig skickade varorna. Tänkte att det var lugnt eftersom jag fick hennes namn iom swishen men polisen la ner utredningen samma dag som jag anmälde. Jag försökte få polisen att ge mig adressen så jag kunde åka dit och hämta tillbaka pengarna men de vägrar ge ut adresser så i Sverige skyddar snuten den kriminelle..
Jag omformulerar mig: Om en tjej har stulit dina pengar, åk och misshandla tjejen. Varför anser ni att hon är oskyldig bara för att hon påstår (ljuger) om att någon annan tillfälligt har lånat hennes konto?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in