2023-10-27, 22:38
Medlem
tomatlarss avatar
Typisk storstads artickel. Nej det är inte ovanligt att skifta hjul själv.
Citera
2023-10-27, 22:41
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Vet ej vad du pratar om ang Kopparpasta det är jäkla bra men det finns andra bra altenativ, Veidec har en "grön" model som funkar fan så mycket bättre.

Eller aluminiumpasta då mer eller mindre alla dagens fälgar är av aluminium. Fett går utmärkt också. Eller så kör man utan och passar på att borsta rent med en mässingsborste så allt är rent och fint.

Det är en av fördelarna med att göra det själv, man kan rengöra samtidigt.
Citera
2023-10-27, 22:41
Medlem
Klart man skiftar hjul själv. Handlar om att föra vidare en självklar baskompetens till sina ungar (har några döttrar) så de inte står där som panikskrikande influencers om de får punka.
Citera
2023-10-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Kollegan fick vänta en timme idag. Bokad tid.

Helt retarderat att lämna bort. Domkraft och ett vanligt fälgkors byter man 4 hjul utan stress på max 15 minuter. Om man nu inte är efterbliven dvs.
Citera
2023-10-27, 22:46
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Helt retarderat att lämna bort. Domkraft och ett vanligt fälgkors byter man 4 hjul utan stress på max 15 minuter. Om man nu inte är efterbliven dvs.

Max 15? utan stress? Lugn nu
Citera
2023-10-27, 22:49
Medlem
carminaburanas avatar
de tar 300 kr här för min skåpbil, den är lite seg att hålla på att fixa själv så jag betalar gladeligen snubben över gatan att göra det åt mig.
Citera
2023-10-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Skulle också tro att dom är majoriteten.
Ja skratt.. Å de ringer nog bärgaren för en punktering med
Citera
2023-10-27, 22:58
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Har skiftat mina däck sedan slutet av 90-talet. Råkade en gång i vild panik åka till en nasare i Bromma Blocks. Åkte därifrån men världens sämstatse vinterdäck samt 6000kr mindre i plånboken. Muttrarna var dragna långt över max moment, fick knappt av dem vid byte tillbaka till sommardäck. Investerade 400kr i en mutterdragare och efter det är bytet väldigt behagligt. Högst 30min jobb och du slipper bli lutad på en parkeringsplats.
Citera
2023-10-27, 22:58
Medlem
Afghanpojkens avatar
Hålla på och mecka med bilar, det är bara elände.
Att ha bil i Sverige tynger ner samvetet.
Citera
2023-10-27, 23:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag vet inte. Will Ferrell högaktar svenska män. Han tror vi kan bygga hus bara så där. På direkten! Bara bygga ett hus! Det är vad han tänker på gällande svenska män. Att skifta fan hjul är ju en barnlek i jämförelse!

Fan man kan det! Kan ett barn göra. Bygga ett hus från grunden. Det blir nog svårare det...
Senast redigerad av Zaedrews 2023-10-27 kl. 23:14.
Citera
2023-10-27, 23:13
Bannlyst
Du skall rätt verktyg, du skall yta att jobba på. Finns en mass risk moment att hissa upp en bil med domkraft. Eller så åker man in byter däck för 300:- eller vad dom bruka ta.

Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
En nästan obegripligt lätt uppgift att göra för merparten av alla bilägare. Sen finns du ju äldre med krämpor och rullstolsbunda osv.
Men du kan ha rätt. Inte för alla.

Sen att man väljer bort det är ju inte så konstigt. Man kan ju få lite smuts på sig, man kan uppleva lite fysiskt ansträngning osv. Många pallar inte det.
Citera
2023-10-27, 23:13
Medlem
Man får väl lära sig byta hjul på bilskolan va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in