Citat:
Ursprungligen postat av
different_trip
Det sker såklart inget folkmord på palestinier, då förstår man inte vad det innebär. Vill man diskutera så kan man undra vad som hänt med alla judar i arabländerna? Var tog alla synagogor vägen? Från Marocko till Iran.
Palestinierna är snarare världens mest premierade, tom ett eget flyktingorgan. Tror du ens på det du skriver?
Jag såg intervjun "Son of Hamas" och det är glasklart för mig. Hamas är roten till allt ont, pengarna rasslar in när de sänder barn i döden med västs kameror rullandes. Finns det ingen konflikt så finns det inget Hamas. Var tar alla pengar vägen? Man köper vapen och utrustar sitt underjordiska nätverk istället för att köpa mat, medicin och utbildning till folket. Hur fan är man funtad då egentligen? Ledarna lever i lyx och låter folket dö.
Den dagen palestinier älskar sina barn mer än de hatar judar och vänder sig emot Hamas är dagen konflikten tar slut. Vad fan ska Israel med Gaza till? Finns inte ett skit där. Tvärt om så behöver palestinier Israel. Ett frodigt land byggt på ingenting mer än en grushög köpt vid Ottomanska Rikets fall.
Det lever 2 miljoner israel-araber i Israel med fulla rättigheter precis som alla andra. Kom ur dimman för helvete.
Skulle israelerna vara offer menar du, i ett David vs Goliat-sammanhang? En av världens mest avancerade militära makter med oproportionerligt inflytande i alla typer av politiska sakfrågor i världen, uppbackade av USA och hela väst? Du sitter alltså på allvar och påstår att palestinier som lyder under sagda grupp och interneras i ett fångläger samtidigt som de fördrivits från området sedan 1948 är ett "premierat" folk?
Tycker du själv att det känns som att palestinierna har något som helst stöd från omvärlden även när Israel bombar de sönder och samman, mer än på sociala medier? De är helt avskurna från världen och Israel tillåts göra precis vad de vill med de civila i Gaza. Inte ens om Israel skulle bomba ihjäl 50 000 barn kommer de behöva stå till svars. Jag skulle inte kalla palestinierna en "privilegierad grupp".
Faktum är att de är ett av världens mest åsidosatta, fattiga, utsatta och isolerade folk som är helt under israelisk kontroll. Om du inbillar dig att Israel någonsin "lämnat" Gaza har du väldigt fel. Inte ens FN håller med dig och just nu är ett tusental EU-representanter i ett enat upprop för att likställa Israels behandling av palestinier med ett folkmord.
Du vet lika väl som jag att om rollerna vore ombytta hade du inte tvekat en sekund på att kalla det vid sitt rätta namn, nämligen etnisk rensning och brott mot mänskligheten. Det är just det som är så egendomligt med er sort. Så fort förtryckaren är jude blir ni helt förblindade, om någon annan däremot är förtryckare är ni väldigt snabba med era fördömanden. Det kallas för chutzpah.