2023-10-22, 22:16
Bannlyst
Är både media och Flashback tysta om den stora samlingen av jude-hatare på Sergels torg idag?
Araber, kommunister och nazister sida vid sida skanderade hatiska ramsor mot judar utan att polisen ingrep.
Citera
2023-10-22, 22:18
Medlem
Kina har skickat krigsfartyg till Mellanöstern. Det var det jag misstänkte och skrev längre bak i tråden.
Citera
2023-10-22, 22:20
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Iran, den lilla skabbhunden, har uttalat grava och allvarliga hot mot USA och Israel.

Israel och USA å sin sida har hotat Iran tillbaka med att sitta lugn i båten, annars kommer Iran att brinna.

Det börjar bli spännande. Jag hoppas av hela mitt hjärta att den största terrorexportören i världen Iran får smaka på helveteseld.
Det är inte uteslutet att Iran besitter kärnvapen, så helveteselden kommer isådanafall att bli global.
Citera
2023-10-22, 22:21
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Kina har skickat krigsfartyg till Mellanöstern. Det var det jag misstänkte och skrev längre bak i tråden.

6 stora krigsskepp enligt media. Det här har potential till WW3.

Muslimerna är vad som kommer vara orsaken till nästa världskrig.
Senast redigerad av Muslimfitta 2023-10-22 kl. 22:27.
Citera
2023-10-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Jag är dock aldrig inne på aftonbladet men kan inte tala för resterande på detta forum, men ditt påstående att Israel inte medvetet skjuter mot civil är ju märkligt när över 1000 (barn) dödats, lite som att kasta in en dynamit i en myrstack och säga "hoppsan, jag skulle bara döda drottningen". Israel kan ju göra om hela Gaza till grus på ett par dagar som du säger, men det blir svårare politiskt att försvara två miljoner dödsoffer. Jag skulle tippa på att syftet är desamma som bomben Big Man som släpptes över Nagasaki, att tvinga ett folk till underkastelse med övervåld av en civilbefolkning
svar nej. Israel skjuter troligen mot mål där mortars skickas ifrån eller där det finns hamas lager. Och hur vet man att israel inte prioriterar civila mål som hamas? man kan nog anta att Israel skulle ha dödat långt fler låtsas-palestinier än 1000 st om så var fallet. Kärnan i ekvationen är att aldrig låta hamas får utföra ett liknande dåd nånsin igen.
Citera
2023-10-22, 22:26
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Är både media och Flashback tysta om den stora samlingen av jude-hatare på Sergels torg idag?
Araber, kommunister och nazister sida vid sida skanderade hatiska ramsor mot judar utan att polisen ingrep.

Hade det varit demonstrationer mot muslimer hade det blivit ett jävla liv. Då hade det blivit hets mot folkgrupp. Förmodligen omhändertagande av demonstranter. Men nu vågar inte polisen och politikerna göra det. För då blir det kaos i hela landet.
Citera
2023-10-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
"Israels premiärminister Benjamin Netanyahu sa under söndagen att konsekvenserna kommer vara förödande för Libanon om Hizbollah ansluter sig till kriget, rapporterar CNN."
Netanyahu har alltid varit stor i mun. Han är en politiker, och en ganska slug sådan. Senast lyckades han överleva slaget om domstolsreformen, men slaget mot Hamas kan bli hans sista

Citat:
"Benjamin Netanyahu has to lead his country into war - but the Israelis don't trust him

The Israeli prime minister and his right-wing, religious government have fallen in the polls. Many in the country doubt whether Netanyahu is up to the challenges of a ground offensive against Hamas."
https://www.nzz.ch/international/kriegspremier-netanyahu-ld.1761150
Citera
2023-10-22, 22:29
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan

Har också hört rapporter med att pro-palestinska grupper, mestadels muslimer men också svenska extremister på både vänster- och högerkanten har gjort kaos i sthlm.
Citera
2023-10-22, 22:33
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Nej, det är små kinesiska patrullbåtar som är avsedda att användas för att jaga pirater.

VA?!

https://timesofindia.indiatimes.com/world/middle-east/israel-hamas-war-china-deploys-warships-to-region-amid-fears-of-wider-conflict/articleshow/104630471.cms?from=mdr
Citera
2023-10-22, 22:39
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Har också hört rapporter med att pro-palestinska grupper, mestadels muslimer men också svenska extremister på både vänster- och högerkanten har gjort kaos i sthlm.

Majoriteten av världen är pro-palestinskt. Så ser verkligheten ut. Dessa länder kombinerad tillhör ju 6.5 miljarder av 7?

https://www.aljazeera.com/news/2017/1/15/palestine-growing-recognition

Sen har jag bekräftat att judarna har aldrig historiskt varit populära någonstans. Stackars dessa folk. Varför är världen så anti-semitiskt?

https://www.wired.com/2013/03/the-long-data-of-european-jewish-expulsions/

https://www.docdroid.net/BZHplSm/the-complete-list-of-the-1030-jewish-expulsions-in-human-history-pdf
Citera
2023-10-22, 22:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack

Det handlar om kinesiska flottans "Eskorteskader 44".

Kinesiska flottan har en liten marinbas i afrikanska Djibouti (vägg i vägg med en amerikansk och en fransk flottbas i samma land). Där finns alltså kinesernas 44e eskorteskader förlagd. Eskaderns uppgift är att eskortera handelsfartyg förbi Afrikas horn och ingripa (om de vågar, vilket de sällan gör) mot somaliska pirater. Eskadern består av en modern jagare, en gammal fregatt, ett förrådsfartyg och tre mindre fartyg (sammanlagt sex). Sammansättningen av fartyg betyder att denna flottilj inte kan spela någon som helst strategisk roll. Dess uppgift är rent "polisiär" kan man säga.

Tidigare i veckan har 44e gjort en liten flottmanöver tillsammans med Omans flotta. Därefter stävade de mot Kuwait för ett flottbesök som började den 18 oktober. Nu ska man väl tillbaka till Djibouti igen. Båda dessa "events" var inplanerade sedan länge och enligt PLAs hemsida handlar det om att öka intresset i arabvärlden för kinesernas "Belt and Road Initiative".

Jag ser det inte som någon upptrappning på något sätt. De kinesiska fartygen är knappast i vägen för någon och innebär inget hot. Däremot tror jag att höjdarna i Peking är glada över att dessa fartyg finns där. De kan observera vad som sker och studera hur den amerikanska flottan beter sig i detta skarpa läge. US Navy kraftsamlar just nu i Röda havet - och alltså inte bara i Medelhavet.
Citera
2023-10-22, 22:48
Medlem
Israel har full rätt att försvara sig genom att utrota Hamas.
Det är den muslimska terrororganisationen som orsakat kriget.
De skrikande muslimska kvinnorna bör rikta sig till Hamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in