Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
OK. Så du har inga argument alltså?
Jo och jag har framfört dem innan. De grundar sig inte i mikrobiologi utan i en ideologisk analys där covid och det åtgärdspaket som implementerades i samband med "pandemin" främjar en liberal agenda (isolering genom att hålla avstånd, vaccinering och vaccinpass, arbete hemifrån, teknokrati osv.). Historiskt såg vi något liknande i Sovjet och i Maos Kina genom den så kallade lysenkobiologin, vilken bland annat orsakade massvält till följd av misslyckade skördar.
Mitt argument börjar alltså uppifrån, från aggregatet, och letar sig nedåt. Lanka et. al. attackerar virologin utifrån de tekniska detaljerna och dess brist på vetenskaplig metod. Då jag inte talar det språket och dessutom finner mikrobiologi ganska ointressant är det däremot inte den metoden jag väljer i syfte att förkasta virologin.
En lovande approach som jag gillar skarpt görs också av Katerina Sugak i en video som jag även länkat tidigare. Hon argumenterar där för att pandemier avslutas när ett paraplybegrepp (som smittkoppor) styckas upp i flera mindre och mer detaljerade begrepp (som vattkoppor, apkoppor, mässling, röda hund osv.), medan det omvända gäller när pandemier föds. En analys värdig en Focault och som träffar helt rätt. För det är precis det covid är, nämligen språkmagi.
https://odysee.com/@katie.su:7/thetruthaboutsmallpox:9