2023-10-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
1. Nej, det är inget folkmord utan krig. I Ukraina har över 70000 dött, 10000- tals civila. Det kallar inte vi folkmord. I Mariupol är 90 % av alla hus krigsskadade. Hur många som dött vet vi ännu inte. Folkmord? Nej

2. Gazabor i norr har tidigt fått information att bege sig till söder. Gör de inte detta är det på deras ansvar.

3. Varför ställer du inte krav på Egyptien? Öppnar de gränsen finns alla förnödenheter och ett liv med minimal risk för livet.

4. Släpper Hamas gisslan så minskar problemen för Gaza-borna.

Om Gazaborna i norr gör det de blir tillsagda, om Hamas gör sitt och om Egyptien hjälper sitt broderfolk att öppna gränsen så att Gazaborna får tillgång till förnödenheterna så löser sig många av de problem vi nu pratar om.

Din 1 är inte helt korrekt, Ryssland har gått ut med att de vill utplåna den Ukrianska identiteten och alla Ukrainare. Så där är det tal om försök till folkmord. Israel har dock inte uttalat någon önskan om att utplåna palestinierna utan de vill utplåna Hamas och Hamas är inte en folkgrupp utan ett politiskt parti som bedriver terrorverksamhet.
Citera
2023-10-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det är ett folkmord.

Terrororganisationen IDF 🇮🇱 säger till Gazabor att bege sig söderut till safe zones. Sedan bombar man dessa så kallade safe zones. Man måste vara psykopat om man försvarar detta beteende.

Egypten har inte satt oskyldiga på flykt och har inget ansvar för flyktingarna. Israel har ensam ansvar för att miljontals människor är på flykt och Israel ensam ska ta ansvar och se till att oskyldiga har mat, vatten och medicin.

För varje dag som går blir Israel mer desperata. Senast för någon dag sedan visade de en kortfilm klippt och regisserad av deras regissörer där man ser vad Hamas gjorde den där söndagen. Bara för att medier och länder runt om i världen börjat sätta sig emot IDFs 🇮🇱 terrorbombningar av civila. Det var inte längre synd om israelerna, omvärlden började ställa sig på Palestinas sida och då var det dags för lite propaganda för att påminna världen om varför de anser sig vara rättfärdiga. Går inte att komma lägre än detta kackerlackebeteende. Utnyttja sina egna döda för att marknadsföra sitt vidriga bestialiska mördande av barn som något helt ok.

Har du några bevis för att Israel bombar dessa safezones?
Citera
2023-10-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Din 1 är inte helt korrekt, Ryssland har gått ut med att de vill utplåna den Ukrianska identiteten och alla Ukrainare. Så där är det tal om försök till folkmord. Israel har dock inte uttalat någon önskan om att utplåna palestinierna utan de vill utplåna Hamas och Hamas är inte en folkgrupp utan ett politiskt parti som bedriver terrorverksamhet.
Nu förstår jag vad du menar.
Om jag har förstått det rätt så betyder det bara för jag har haft sex med 100-tals judiska kvinnor och säkert fått barn med flera betyder det inte att jag är jude, samtidigt kan du inte göra ett skit åt saken?
Citera
2023-10-27, 10:44
Medlem

Trams.

Har Ukraina bedrivit terror mot Ryssland eller har Ukraina ens gjort några aggressiva utfall emot Ryssland innan rysslands invasion av Ukraina 2014?
Senast redigerad av Kratatch 2023-10-27 kl. 10:48.
Citera
2023-10-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Nu förstår jag vad du menar.
Om jag har förstått det rätt så betyder det bara för jag har haft sex med 100-tals judiska kvinnor och säkert fått barn med flera betyder det inte att jag är jude, samtidigt kan du inte göra ett skit åt saken?

Att ha sex med någon gör inte att du konverteras till dennes religion helt korrekt och varför skulle någon göra något åt saken? Om du våldtar dom så begår du ett brott är det frivilligt så är det inget brott som skett. Så jag förstår inte riktigt ditt exempel.
Citera
2023-10-27, 10:58
Medlem
Citat:
Har du några bevis för att Israel bombar dessa safezones?

Det kommer ju rapporter varje dag om dessa bombningar. Hani Abu Isheba i Khan Younis är en bland många journalister som berättar om detta.
Citera
2023-10-27, 10:59
Medlem
Citat:

Eh, IDF har sagt “We are fighting human animals and we act accordingly,”

Eller så dom menar kanske bara Hamas då?

Varför går dom inte in med militär och bara dödar Hamas då? Varför måste dom bomba?
Jag är ingen expert, men om jag fick i uppgift att förstöra Hamas så skulle ju inte min första tanke vara:
"vi bombar alla palestinier, det kommer ju inte ha någon radikaliserings effekt"
Citera
2023-10-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Det kommer ju rapporter varje dag om dessa bombningar. Hani Abu Isheba i Khan Younis är en bland många journalister som berättar om detta.

Från Hamas ja. Och då det finns bild/filmbevis är det patetiska fejkfilmer som bara lågbegåvade iditoer går på. Som en bilbomb som påstås vara en airstrike. En lastbil som blir bombad utan så mycket som en skråma på varken lastbil eller omgivning. Osv osv.

Tar man det Hamas säger för sanning så har man seriösa problem med sin mentala begåvning.
Citera
2023-10-27, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Eh, IDF har sagt “We are fighting human animals and we act accordingly,”

Eller så dom menar kanske bara Hamas då?

Varför går dom inte in med militär och bara dödar Hamas då? Varför måste dom bomba?
Jag är ingen expert, men om jag fick i uppgift att förstöra Hamas så skulle ju inte min första tanke vara:
"vi bombar alla palestinier, det kommer ju inte ha någon radikaliserings effekt"

Dom har kallat Hamas för att vara värre än djur. helt korrekt. De var tydliga med att det rörde sig om hamas. Men du har väl bara hört det upprepas av någon och faktiskt inte sett intervjun själv? Den finns på SVT.

För att det är för riskabelt att gå in i en stad willy nilly. Men du kan ju anmäla dig frivilligt till den Israelsika armen och säga att du mer än gärna går in i staden i första ledet. Du kanske hittar en krypskytt eller något, vem vet.
Citera
2023-10-27, 11:08
Medlem
Citat:
Dom har kallat Hamas för att vara värre än djur. helt korrekt. De var tydliga med att det rörde sig om hamas. Men du har väl bara hört det upprepas av någon och faktiskt inte sett intervjun själv? Den finns på SVT.

För att det är för riskabelt att gå in i en stad willy nilly. Men du kan ju anmäla dig frivilligt till den Israelsika armen och säga att du mer än gärna går in i staden i första ledet. Du kanske hittar en krypskytt eller något, vem vet.

Så förluster av civila palestiner är inte like mycket värde som förluster av IDF personal?

Jag måste ha missförstått jag trodde IDF var den mest moraliska armen genom tiderna, men inte när det gäller att inte död civila? Bara om då kan dom vara moraliska och varna, men om det finns en risk att militär kan skadas då är man inte lika moralisk längre?
Citera
2023-10-27, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Så förluster av civila palestiner är inte like mycket värde som förluster av IDF personal?

Jag måste ha missförstått jag trodde IDF var den mest moraliska armen genom tiderna, men inte när det gäller att inte död civila? Bara om då kan dom vara moraliska och varna, men om det finns en risk att militär kan skadas då är man inte lika moralisk längre?

De civila har fått mängder av varningar att flytta på sig. Stannar man kvar för att leka levande sköld åt hamas så får man helt enkelt acceptera att man kan komma att dö.

Om Hamas slutade gömma sig bland civila skulle inte civila dö. Enkelt va?
Citera
2023-10-27, 11:11
Medlem
Citat:
De civila har fått mängder av varningar att flytta på sig. Stannar man kvar för att leka levande sköld åt hamas så får man helt enkelt acceptera att man kan komma att dö.

Om Hamas slutade gömma sig bland civila skulle inte civila dö. Enkelt va?

Var ligger IDFs kontor? Du vet att dom har ett kontor i mitten av ett köpcenter eller hur?
Om Hamas hade bombat det köpcenteret skulle du ha sagt att IDF använder civila som mänskliga sköldar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in