2023-10-26, 22:39
Medlem
Black.Panthers avatar
https://www.imdb.com/title/tt9471404/

Någon här som tittar på netflix serien "The chosen" ?

Jag har precis börjat kolla på den och sett runt två avsnitt. Jag gillar serien, mycket för att jag är kristen men tycker det är intressant att följa flera av karaktärerna på ett nytt sätt. Har som sagt inte sett så mycket men t ex Andreas och Petrus framställs ju på ett annat sätt, även Jesus.
Citera
2023-10-26, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther

Jag har precis börjat kolla på den och sett runt två avsnitt. Jag gillar serien, mycket för att jag är kristen men tycker det är intressant att följa flera av karaktärerna på ett nytt sätt. Har som sagt inte sett så mycket men t ex Andreas och Petrus framställs ju på ett annat sätt, även Jesus.

Jag har sett halva, men jag klarar inte riktigt av dåligt skådespeleri...synd, det hade kunnat vara så mycket bättre. Annars tycker jag att det är riktigt bra.
Citera
2023-10-26, 23:00
Medlem
Ja skit serie som i stort sett allt med Netflix.
Citera
2023-10-26, 23:12
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:

bra att du är kristen alla serier om kristen är bra har inte sett men bra med kristen tv nu när alla tvingar oss att vara muslim
Citera
2023-10-26, 23:54
Medlem
Kackotopis avatar
Ser lite B-aktigt ut, i alla fall trailern.
Citera
2023-10-27, 01:11
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Ser lite B-aktigt ut, i alla fall trailern.

Jaså? Jag tyckte det var en bra trailer.

Jag tycker det är lite roligt med nya vinklar och att man får se lite vad som hände innan evangelierna tar vid.
Citera
2023-10-27, 01:27
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Jaså? Jag tyckte det var en bra trailer.

Jag tycker det är lite roligt med nya vinklar och att man får se lite vad som hände innan evangelierna tar vid.

Du vet när man kan se att det är ett "skådespeleri"? Onaturligt var intrycket som jag fick. Som regissör hade man kliat sig i huvudet några gånger.
Citera
2023-10-27, 01:39
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Du vet när man kan se att det är ett "skådespeleri"? Onaturligt var intrycket som jag fick. Som regissör hade man kliat sig i huvudet några gånger.

Ok ja vi tycker olika. Jag tyckte han gjorde det bra.
Citera
2023-10-27, 01:49
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ok ja vi tycker olika. Jag tyckte han gjorde det bra.

Kommenterade bara hur jag upplevde trailern, har sett flera tv-serier (även massvis med filmer) som varit bra, fast där trailern varit dålig eller upplevts bara "meh". Tack för tipset, hade inte hört talas om den innan.
Citera
2023-11-21, 16:53
Medlem
Har nyligen sett färdigt första säsongen, tyckte den var över förväntan. Filmatiseringar av Bibeln är alltid lite knepiga, och denna serie gör ju inte anspråk på att följa Bibeln rakt av utan hittar på egna historier kring framför allt Jesu lärjungar. Jonathan Roumie tycker jag är riktigt bra i rollen som Jesus, och även många av de andra skådisarna. Gillade särskilt Paras Patel som gör en intressant tolkning av tullindrivaren och senare evangelieförfattaren Matteus. Backstoryn för Petrus var jag inte helt såld på från början men det är inget som direkt stör mig.

Överlag känns tonen i serien helt rätt. Även om berättelserna inte är helt tagna från Bibeln märker man att de som gjort serien varit väldigt noga med att budskapet ska vara Bibeltroget. Ser fram emot att se andra säsongen och hur de introducerar fler nyckelpersoner som ännu inte dykt upp i serien.
Citera
2024-05-31, 08:42
Medlem
diseuses avatar
Det har tydligen varit någon slags rättslig tvist bakom kulisserna som nyligen lösts genom skiljedom.

The Hollywood Reporter (‘The Chosen’ and Angel Studios Are In a Polite War Over Hit Show):
Citat:
The Chosen creator Dallas Jenkins teared up during a livestream telecast on Wednesday. He had just won a hard-fought, months-long arbitration with his Biblical drama’s original partner, Angel Studios. The arbitrator had ruled in Jenkins’ company’s favor, freeing him to potentially secure a major exclusive streaming partner to help fund the show’s upcoming seasons.

“What I’m about to say [is] very sad,” Jenkins said (video below). “The arbitrator’s decision comprehensively affirmed our position… and The Chosen‘s relationship with Angel Studios is effectively over. We take no pleasure in this. We want to reiterate our deep appreciation for their immeasurable role in how they launched the show. But we came to the conclusion that we simply had no choice [but to split with Angel] for the future of our company and the show.”
Videon: https://youtu.be/o2jsFfYPcmk
Citera
2024-06-04, 13:22
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nu har säsongen 4 kört igång, första episoden lanserad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in