2023-10-25, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Jag läser mellan raderna på Thomas Johanssons uttalanden att det är färdig-coachat för Hellkvist. Förhoppningsvis så kan han leva ett så bra liv som möjligt hädanefter.

Fick också den känslan tyvärr! Fan vilka otäcka sjukdomar det finns! Ja, man får hoppas på det bästa för honom och familjen i fortsättningen.
Citera
2023-10-25, 08:41
Medlem
All heder till Tom Nilsson som inte låg kvar efter Ludvig Nilssons överfall!

Som Växjö-supporter tycker jag det är värdelöst när lag blir rånade på solklara femmor. Har hänt oss vid tre tillfällen.

Hade Frölunda fått regelrätt 5 min PP så hade matchen kunna se väldigt annorlunda ut.

Nu hjälper de inte dem ett skit när Nilsson blir avstängd
Citera
2023-10-25, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot

Som Växjö-supporter tycker jag det är värdelöst när lag blir rånade på solklara femmor. Har hänt oss vid tre tillfällen.

Hade Frölunda fått regelrätt 5 min PP så hade matchen kunna se väldigt annorlunda ut.

Det är irriterade och Lakers åkte på två hjärnskakningar utan utvisningar inledningsvis. Lakers har blivit rånade på löjligt många utvisningar. Tom agerade föredömligt, tog pucken och gick till anfall. Sedan kan det varit så att smällen inte tog så hårt mot huvudet. Jämfört det med Gustav Rydahl, där benen vek sig för en liten lätt touch med klubban på hakan. Jag trodde de skulle ta in båren och rulla ut honom.
Vi kan inte förvänta oss att domarna kan se allt, inte heller att inte spelarna kan kan göra fel. Men Tom tog det bra och Gustav Rydahl förstärkte.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-25 kl. 10:07.
Citera
2023-10-25, 10:13
Medlem
Fast två fel blir inte automatiskt ett rätt.

Vi fick en fördel av det denna gång, men här måste domarna få utrymme att kolla video trots man inte dömt utvisning. Typ vid nästa avblåsning.
Citera
2023-10-25, 10:22
Medlem
Citat:
Fast två fel blir inte automatiskt ett rätt.

Vi fick en fördel av det denna gång, men här måste domarna få utrymme att kolla video trots man inte dömt utvisning. Typ vid nästa avblåsning.

Men om de inte tar en 2 på isen, varför skulle de då inse att de skulle titta på den. Det skulle vara om vi hade en VAR-domare på varje match. Kanske bara en domare på isen, en på video.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-25 kl. 11:20.
Citera
2023-10-25, 16:59
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metnoc
Nej men se där, Lakers börjar ta lite fler poäng efter cirka 15 omgångar. Har vi sett det innan? Ja, det är så det brukar se ut. Då börjar defensiven sätta sig lite mer. Som jag sa innan säsongstart så har många gjort vad de brukar - underskattat Lakers.
Men sen att de skulle vinna guld igen, nja kanske, men inte minst Fbk har sett riktigt bra ut.

Ska bli intressant att se kommande matcher mellan Färjestad och Växjö, tyckte att det var jämnt i premiärmatchen 5mot5 så det kan nog bli väldigt spännande matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Jag läser mellan raderna på Thomas Johanssons uttalanden att det är färdig-coachat för Hellkvist. Förhoppningsvis så kan han leva ett så bra liv som möjligt hädanefter.
Oerhört tråkigt! Tycker att Björn är/har varit en frisk fläkt bland tränarna.

Citat:

Håller med, men domarna är människor med och situationen snabbt och Tom var snabbt uppe på benen. Trodde att Roger skulle ta upp något om det på presskonferensen men inget. Tom själv klarade sig helt och hållet från skador, eller förresten det var någon gammal skada dök upp men absolut inget allvarligt.
Citera
2023-10-25, 18:09
Medlem
Frölunda och Rönnberg verkar mätta, slöa och trötta på sig själva. Rönnberg är lika inspirerande som en stendöd sten. Sjöström betalar överpriser för Europas bästa back och Europas bästa Malte. Men när Rönnberg bryter ner siffrorna har de stadigt pekat neråt, sedan 2019. Allt Frölunda kan nu är att dumpa in pucken och jaga, där de kommer falla längre ner om de inte försöker spela pucken eller hittar ny glöd. Klart sämsta laget som ställts mot Lakers 2023.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-25 kl. 18:38.
Citera
2023-10-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Frölunda och Rönnberg verkar mätta, slöa och trötta på sig själva. Rönnberg är lika inspirerande som en stendöd sten. Sjöström betalar överpriser för Europas bästa back och Europas bästa Malte. Men när Rönnberg bryter ner siffrorna har de stadigt pekat neråt, sedan 2019. Allt Frölunda kan nu är att dumpa in pucken och jaga, där de kommer falla längre ner om de inte försöker spela pucken eller hittar ny glöd. Klart sämsta laget som ställts mot Lakers 2023.
Jag tror det är för tidigt att räkna ut Frölunda. Får de bara lite bättre ordning på spelet så kan de bli ett farligt lag att möta i slutspelet. De har ett såpass bra spelarmaterial att de bör kunna slå alla lag. Det finns en bra anledning till att vf var storfavoriter innan säsongen började.

Om de inte får ordning på laget och kanske till och med missar slutspel så kan det bli jobbigt för Frölunda framöver. De börjar få ett ganska uselt rykte. Laget där sjärnspelare tar död på sin karriär.
Citera
2023-10-26, 21:29
Medlem
Flärps avatar
Färjestad står för sin överlägset sämsta match för säsongen när man förlorar mot MoDo. Om inte Bergkvist får spela nästa match så är det nåt som inte stämmer. Bänka Nyström som har varit otroligt blek den senaste tiden. Även Forsell borde stå över ett par matcher och Mitell borde låta Jack Berglund få chansen istället.
Citera
2023-10-26, 21:33
Medlem
BlackQuartzs avatar
Max Friberg klättrar i rankingen över fulaste nyllet i hockeyvärlden. Kan han slå Jonte Hedström innan karriären är över?
Citera
2023-10-26, 22:14
Medlem
Bara 2 poäng, plus en match efter serieledaren trots den tunga starten. Att inte längre tillhöra bottenlagen uppskattas och får tillskrivas Jönssonligan och att skadehelvetet lättat något. Smålandhockeyn har haft en fin vecka, men återstår att se om lagen kan växla upp mer, eller faller tillbaka igen.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-26 kl. 22:49.
Citera
2023-10-27, 00:08
Medlem
IceEyess avatar
Lillebror71 är verkligen sorligt usla. Inte ens i första perioden där vi nästintill fortfarande sitter kvar omklädningsrummet lyckas HV utnyttja situationen. När vi varvar upp i andra så kunde inte HV svara emot och sedan var matchen i princip avgjord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in