2023-10-25, 16:15
Medlem
Var i Västerås vill man bo? Vill helst bo i ett lugnt område.
Ska börja jobba i Västerås under nästa år och vet i stort sett inget om stan så har ingen aning om vilka områden som är bra, bättre eller sämre områden. Är en kille utan barn, kollar lgh att hyra, en 2a elr 3a för upp till ca 12000 kr/mån.
Då arbetet är belagt på den östra sidan om stan så har jag mest kollat på hyreslägenheter på den sidan. Det är inte hugget i sten att jag måste bo på den sidan om det är bättre områden på andra sidan eller mitt i City.
Rönnbergagatan hade enlig bilderna fina nyrenoverade lgh i Viksäng. Hur är det att bo där? Andra ställen jag kikat på är Babordgatan , Genuagatan, Najadgatan i Öster Mälarstrand, Lillhamragatan i Lillhamra, Vildrosgatan i Önsta Gryta, Bangatan i Gideonsberg och Baldersgatan på Ängsgärdet. Är något av dessa ok , något av dem som jag borde undvika?
Kanske finns det andra bättre områden?
Citera
2023-10-25, 18:06
Medlem
KOMAeLMJs avatar
Röstar du inte på SD eller AFS, så är alla områden underbara. Speciellt de områden du ber om hjälp här nu för att undvika.
Citera
2023-10-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KOMAeLMJ
Röstar du inte på SD eller AFS, så är alla områden underbara. Speciellt de områden du ber om hjälp här nu för att undvika.

Tack för svar! Nej, röstar varken på SD eller AFS. Vill bara hitta ett lugnt område att bo i.
Senast redigerad av Leas16 2023-10-25 kl. 20:06.
Citera
2023-10-25, 23:32
Medlem
IceEyess avatar
Bosätt dig på östra sidan av ån, kort och gott. Flera stadsdelar på den västra sidan påminner mest om städer i Irak eller Somalia.
Citera
2023-10-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Bosätt dig på östra sidan av ån, kort och gott. Flera stadsdelar på den västra sidan påminner mest om städer i Irak eller Somalia.

Tack, då får det bli att leta boende på östra sidan.
Citera
2023-10-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leas16
Var i Västerås vill man bo? Vill helst bo i ett lugnt område.
Ska börja jobba i Västerås under nästa år och vet i stort sett inget om stan så har ingen aning om vilka områden som är bra, bättre eller sämre områden. Är en kille utan barn, kollar lgh att hyra, en 2a elr 3a för upp till ca 12000 kr/mån.
Då arbetet är belagt på den östra sidan om stan så har jag mest kollat på hyreslägenheter på den sidan. Det är inte hugget i sten att jag måste bo på den sidan om det är bättre områden på andra sidan eller mitt i City.
Rönnbergagatan hade enlig bilderna fina nyrenoverade lgh i Viksäng. Hur är det att bo där? Andra ställen jag kikat på är Babordgatan , Genuagatan, Najadgatan i Öster Mälarstrand, Lillhamragatan i Lillhamra, Vildrosgatan i Önsta Gryta, Bangatan i Gideonsberg och Baldersgatan på Ängsgärdet. Är något av dessa ok , något av dem som jag borde undvika?
Kanske finns det andra bättre områden?
Undvik alla områden som slutar på By . samt Pettersberg.
Citera
2023-10-27, 16:10
Avstängd
[quote=Leas16|86189322]Var i Västerås vill man bo? Vill helst bo i ett lugnt område.

Barkarö, enhagen, örtagården eller typ Skälby
Citera
2023-10-29, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Undvik alla områden som slutar på By . samt Pettersberg.

Lägg också till Bjurhovda, Skallberget. Gideonsberg och Skiljebo till listan. Där Mimer finns samt oseriösa hyresvärdar skall man undvika vilka håller till på ovanstående områden.
Citera
2023-10-29, 08:00
Medlem
Hade jag flyttat så hade jag siktat på Öster Mälarstrand, Viksäng eller Lillhamra. Men definitivt på östra sidan om stan (om du inte vill bo närmare stan dvs).
Citera
2023-10-30, 00:05
Jag och min sambo bodde i Västerås för tre år sedan men flyttade till Enköping pga att Västerås bara är en avlägsen kranskommun och håla till Stockholm.
Annars sägs det att Östra hamnen, Lillåudden, Skiljebo, Oxbacken, Stohagen, Rönnby och Stallhagen är bra områden men det är beroende av vad du tycker är bra.
Citera
2023-10-30, 14:32
Medlem
Tack alla för era tips! Ser när jag kollar på olika hyresrätter att det verkar finnas en hel uppsjö av olika hyresvärdar i Västerås. Känner ju såklart igen några av de större företagen men vet inte mycket om vilka hyresvärdar som är bra eller dåliga. Så nu när jag söker lgh på Östra sidan om stan, har ni några tips på bra hyresvärdar eller vilka man bör undvika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in