2023-10-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag minns inte siffran så du får söka information och bilda dig en egen uppfattning. Jag minns att siffran är hög och att den beror på hur mycket av indirekta kostnader man väljer att inkludera samt vilken prognos man gör långsiktigt för olika faktorer.
Nej det var du som drog upp pengar. Men det var tydligen bara blårök. Ungefär som min gamla Qvarna skitraka . . . . .
Citera
2023-10-26, 12:20
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej det var du som drog upp pengar. Men det var tydligen bara blårök. Ungefär som min gamla Qvarna skitraka . . . . .
Nej, det är inte blårök på grund av att jag inte serverar dig ett exakt belopp. Jag har inte fel bara för att du är lat.
Citera
2023-10-26, 13:32
Medlem
Citat:
Nej, det är inte blårök på grund av att jag inte serverar dig ett exakt belopp. Jag har inte fel bara för att du är lat.
Men du kan ju inte sitta och hitta på vad som helst utan att förete några fakta. Det borde du förstå.
Citera
2023-10-26, 14:44
Medlem
Citat:
Men du kan ju inte sitta och hitta på vad som helst utan att förete några fakta. Det borde du förstå.

Det går att diskutera på flashback forum nu, och debattera här helt gratis.

Går vi med i Nato kanske vi t.om måste betala en massa pengar för att skriva här, allt kostar nu för tiden och det är bedrövligt, internet var fint en gång i tiden.

Att mycket är gratis över internet är bra, men USA vill nu tjäna pengar och är redo att dra in nato, och andra myndigheter i sitt land, Sverige behöver inte det skydd när vi ligger placerade i norden.

Andra saker som kommer förändras är politiken i Sverige, även det kostar oss.

Hur mycket det kostar, vet enbart våra politiker och deras jurister.
Citera
2023-10-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Det går att diskutera på flashback forum nu, och debattera här helt gratis.

Går vi med i Nato kanske vi t.om måste betala en massa pengar för att skriva här, allt kostar nu för tiden och det är bedrövligt, internet var fint en gång i tiden.

Att mycket är gratis över internet är bra, men USA vill nu tjäna pengar och är redo att dra in nato, och andra myndigheter i sitt land, Sverige behöver inte det skydd när vi ligger placerade i norden.

Andra saker som kommer förändras är politiken i Sverige, även det kostar oss.

Hur mycket det kostar, vet enbart våra politiker och deras jurister.
Tror du verkligen på det där? Vad gjorde du när du borde varit i skolan?
Citera
2023-10-26, 17:56
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Vi blir ett frontområde oavsett man vill eller ej, deltar i kriget eller ej.
Ryssland vill ha kontrollen över Östersjön. För självklara skäl vid ett tradje världskrig.
Nej, man blir ett frontområde i händelse om man har amerikansk/nato-personal på sina militärbaser på Svensk mark. Är inte ett jättekomplicerat resonemang.
Citera
2023-10-26, 18:01
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Vilken typ av självbestämmande ger vi upp med ett Natomedlemskap?

Vilka robotsystem syftar du på att Nato vill stationera nära Ryssland? Har det i så fall skett hos andra Natoländer?
Självbestämmande om huruvida vi vill kriga mot Ryssland eller ej och därmed gör vårt land och våra städer till ett legitimt mål för en kärnvapenmakt.

Om det blir en storskaligt krig mellan Nato/USA och Ryssland så kommer stridssystem installeras på varje plats som NATO förfogar över, om det behövs. Detta gör också Sverige till ett legitimt mål för Ryssen. detta är en självklarhet.
Citera
2023-10-26, 18:30
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Behöver jag även bevisa att jorden är rund och att det är torsdag idag?

Det är allmänt känt att NATO:s medlemmar behöver betala en avgift. Det är bara obildade puckon som inte känner till så pass välkända fakta. Det är analogt bara obildade puckon som påstår att något är osant bara för att de inte blir serverade allmänt känd fakta. En normalbegåvad presenterar argument för att något är osant, istället för att påstå det utan grund.

Men det är inget fel att vara ett obildat pucko. Flashback är till för alla och jag tycker att vi bör uppmuntra nya debattörer till att delta och utvecklas. Därför så har jag spenderat två sekunder av mitt liv med att använda en sökmotor och kopiera den första länk som kom upp: https://www.altinget.se/artikel/regeringen-skjuter-till-knapp-miljard-till-nato-avgiften

Återkom gärna med riktiga argument till varför mitt påstående är osant. Sedan är jag även nyfiken på varför din moped ryker. Hur mycket olja blandar du i?
Citera
2023-10-26, 18:33
Medlem
Citat:
Behöver jag även bevisa att jorden är rund och att det är torsdag idag?

Det är allmänt känt att NATO:s medlemmar behöver betala en avgift. Det är bara obildade puckon som inte känner till så pass välkända fakta. Det är analogt bara obildade puckon som påstår att något är osant bara för att de inte blir serverade allmänt känd fakta. En normalbegåvad presenterar argument för att något är osant, istället för att påstå det utan grund.

Men det är inget fel att vara ett obildat pucko. Flashback är till för alla och jag tycker att vi bör uppmuntra nya debattörer till att delta och utvecklas. Därför så har jag spenderat två sekunder av mitt liv med att använda en sökmotor och kopiera den första länk som kom upp: https://www.altinget.se/artikel/regeringen-skjuter-till-knapp-miljard-till-nato-avgiften

Återkom gärna med riktiga argument till varför mitt påstående är osant. Sedan är jag även nyfiken på varför din moped ryker. Hur mycket olja blandar du i?
Jag har ingen moped. Tack för länken.

Sedan är det ju så att allt försvar kostar . . . .
Citera
2023-10-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Nej, man blir ett frontområde i händelse om man har amerikansk/nato-personal på sina militärbaser på Svensk mark. Är inte ett jättekomplicerat resonemang.

Är det Norge som kommer drabbas? Eller du kanske tänker Litauten har den stora påverkan över kontrollen i Östersjön?

Ryssland kommer gå på Sverige vid sådant tillfälle för att slå ut våran infrastruktur så vi har sämre chanser att försvara kontrollen över sjön/Gotland. Och när dom går in på vårat landområde för att göra det så kommer Nato även att gå in där för att försöka hindra dom.. För Ryssland inte ska ha större chanser för kontroll över Östersjön.

Är inte jätte komplicerat resonemang .
Citera
2023-10-26, 19:03
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Så vad kommer du klassa som frontområde då när Ryssland vill ha total kontroll över Östersjön, och Nato går in för att stoppa det?

Är det Norge som kommer drabbas? Eller du kanske tänker Litauten har den stora påverkan över kontrollen i Östersjön?

Ryssland kommer gå på Sverige vid sådant tillfälle för att slå ut våran infrastruktur så vi har sämre chanser att försvara kontrollen över sjön/Gotland. Och när dom går in på vårat landområde för att göra det så kommer Nato även att gå in där för att försöka hindra dom..

Är inte jätte komplicerat resonemang .
Lustigt formulerat du gör där "Ryssland vill ha total kontroll över Östersjön, och Nato går in för att stoppa det". Det är Ju Nato som med Sveriges medlemskap skapar total kontroll över Östersjön och i sådana fall Ryssland som efter det skulle gå in för att stoppa det.

Du spegelvänder resonemanget om upptrappning på vanligt vis. Som I det där skämt-memet med texten "IRAN WANTS WAR" överst, och under en karta över Iran med alla amerikanska militärbaser som omger landet (är dom uppe i 26 stycken nu?) och allra längst ned står det "LOOK HOW CLOSE THEY PUT THEIR COUNTRY TO OUR MILITARY BASES".
Citera
2023-10-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Lustigt formulerat du gör där "Ryssland vill ha total kontroll över Östersjön, och Nato går in för att stoppa det". Det är Ju Nato som med Sveriges medlemskap skapar total kontroll över Östersjön och i sådana fall Ryssland som efter det skulle gå in för att stoppa det.

Vid tredje världskrig så vill Ryssland ta kontroll över Östersjön oavsett med Nato medlemskap eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in