2023-10-26, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Första avsnittet sänds kl 12 i dag så fram med spypåsarna! Att programmet sänds när normala människor är på sina jobb är nog inte bara en tillfällighet.

Normala människor följer inte tv-tablån utan kollar på saker när det passar dem, men du kanske är pensionär?
Citera
2023-10-26, 10:06
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Som traumabearbetning för personer med olika typer av ångest över "mångkulturen" kan programmet fungera väl.

Vad tänkte du att denna ångest består av, som inte stämmer överens med verkligheten?
Citera
2023-10-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ja, de är kända i Sverige.
Så programmet är någon form av uppmuntran

Till slöj kvinnor att dom ska dejta vita gamla gubbar?
Låter som ett framgångs recept i paritet med syntax error.

Och i mina ögon bevisar det att SVT har på tok för stor budget
Citera
2023-10-26, 10:09
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Det är ett humorprogram. Negern är komiker och inte ens muslim på riktigt.

Hahaha, skojigt SVT
Citera
2023-10-26, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Såg skiten på svt nyhetsmorgon nyss. Programledarna höll på att bryta ihop och förintas av beundran och rövslickeri.
Den här muslimen pratade svenska bra och verkar vara komiker av nåt slag. Jag har egentligen inga problem med henne. Svt däremot borde däremot upphöra att existera.

I så fall kan man säga att SVT lyckats med en rekrytering som agerar murbräcka på åtminstone en persons fördomar, eller hur?
Citera
2023-10-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Är förvirrad får en beslöjad kvinna dejta? Och till och med dejta icke muslimer?
Svaret är NEJ på båda frågorna.
Citera
2023-10-26, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Så programmet är någon form av uppmuntran

Till slöj kvinnor att dom ska dejta vita gamla gubbar?
Låter som ett framgångs recept i paritet med syntax error.

Och i mina ögon bevisar det att SVT har på tok för stor budget

Jag tror snarare att det är ett sätt att vända på maktstrukturer. Genom att en svart kvinna i sjal (underordnad) väljer bland attraktiva fotbollsproffs (överordnade) skapas en "komisk" effekt för den som berörs av denna strukturella ordning.
Citera
2023-10-26, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Svaret är NEJ på båda frågorna.

Klart att hon får dejta. Men många muslimer och andra pocs i Sverige dejtar inte utanför sin grupp

https://www.nyhetsbyranjarva.se/ett-eget-rum-for-svarta-singlar-i-dejtingdjungeln/
Citera
2023-10-26, 10:37
Medlem
Citat:
Jag tror snarare att det är ett sätt att vända på maktstrukturer. Genom att en svart kvinna i sjal (underordnad) väljer bland attraktiva fotbollsproffs (överordnade) skapas en "komisk" effekt för den som berörs av denna strukturella ordning.

Oavsett är det alltså ett otroligt nisch program och följer inte SVT's officiella uppdrag och är därmed ett hån från SVT riktat mot ägarna - svenska befolkningen och ett lobby program.

Undrar hur länge man ska behöva stå ut med SVT....
Citera
2023-10-26, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Oavsett är det alltså ett otroligt nisch program och följer inte SVT's officiella uppdrag och är därmed ett hån från SVT riktat mot ägarna - svenska befolkningen och ett lobby program.

Undrar hur länge man ska behöva stå ut med SVT....

Det är en fråga som kommer att fortsätta att ställas. Precis som museer och andra kulturinstitutioner blev identitetspolitiska under 2010-talet har SVT i syfte att bredda sig haft anställda som till skillnad från Kaeli Abdi inte talar korrekt svenska. Man sänder också olika typer av politiskt vinklade humorprogram på både SVT och SR. Detta har Jimmie Åkesson återkommande varit ute och kritiserat. Han har velat lägga ner radiokanaler. Om Jimmie Åkesson väljs till statsminister kan man därför inte räkna med att SVT och SR behåller de uppdrag de har i den form de har idag. Personligen tror jag att det som kallas humor idag, så som det för alla inblandade förnedrande programmet Invandrare för svenskar kommer att få träda tillbaka oavsett vem som styr, helt enkelt för att humorn är rasistisk och kontraproduktiv.
Citera
2023-10-26, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vad tänkte du att denna ångest består av, som inte stämmer överens med verkligheten?

Jag tror att olika personer har ångest över olika saker. Min egen ångest i den här frågan består främst av att jag vet om att det finns människor med invandrarbakgrund i mitt land som hatar mig enbart på grund av min hudfärg och min svenska etnicitet. Andra människor har ångest över andra saker, som att de blir utsatta för rasism dagligen i sin vardag.
Senast redigerad av ConvoPost 2023-10-26 kl. 10:49.
Citera
2023-10-26, 11:01
Medlem
Citat:
Det är en fråga som kommer att fortsätta att ställas. Precis som museer och andra kulturinstitutioner blev identitetspolitiska under 2010-talet har SVT i syfte att bredda sig haft anställda som till skillnad från Kaeli Abdi inte talar korrekt svenska. Man sänder också olika typer av politiskt vinklade humorprogram på både SVT och SR. Detta har Jimmie Åkesson återkommande varit ute och kritiserat. Han har velat lägga ner radiokanaler. Om Jimmie Åkesson väljs till statsminister kan man därför inte räkna med att SVT och SR behåller de uppdrag de har i den form de har idag. Personligen tror jag att det som kallas humor idag, så som det för alla inblandade förnedrande programmet Invandrare för svenskar kommer att få träda tillbaka oavsett vem som styr, helt enkelt för att humorn är rasistisk och kontraproduktiv.

Ja men helt ärligt...
Vi skulle kunna ha en public service som tex hjälper sjuka barn & invandrare genom undervisning i samhälle, fysik, matematik osv osv. -Produktivt

Istället har vi det där... vad det nu tjänar för nytta och man måste vara radikal vänster för att ens förstå meningen

Det är ju idiotiskt!

t.ex det här kollade jag på som liten...
https://www.youtube.com/watch?v=REUQP9x7NZk&ab_channel=AndersHerrmann

Men neeeej på tok för bra 2023...
Senast redigerad av Chilledippen 2023-10-26 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in