2023-10-25, 22:02
Medlem
deepss avatar
Hej,

Planerar en resa till sydamerika med några polare. Det kommer ju självklart tas en del ladd under resans gång.

Finns det någon med erfarenhet av resor dit och kan tipsa vilket land som är mest värt att besöka. Colombia, Peru, Mexico? Hur är priserna på laddet? Antar att det är bra kvalite nästan vart man än åker därikring?
Citera
2023-10-25, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deeps
Hej,

Planerar en resa till sydamerika med några polare. Det kommer ju självklart tas en del ladd under resans gång.

Finns det någon med erfarenhet av resor dit och kan tipsa vilket land som är mest värt att besöka. Colombia, Peru, Mexico? Hur är priserna på laddet? Antar att det är bra kvalite nästan vart man än åker därikring?

Hela sydamerika, ett tag sen nu jag var där, men taxichaufförer kunde ha ett hekto i handsfacket och så fick man nyckla för va fan va det, typ en hundring kunde vi ge, 4 grabbar.

Colombia och Bogota känns givet om man vill komma till platsen där Escobar kommersialiserade laddet.

Mexico, Argentina, Colombia, Peru, Brasilien, ja, det finns överallt.

Då det är sydamerika måste man ha tungan rätt i munnen, håll er till turistställen och sväva inte iväg till bakgränder och annat, sen är det extremt starkt, extremt mycket starkare än vi har här, nästan svårt att jämföra då det inte går på ett rättvist sätt.

Kör små nycklar och avvakta, typ en dagboksnyckel då!

Ha huvudet mer och var försiktiga!
Citera
2023-10-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Hela sydamerika, ett tag sen nu jag var där, men taxichaufförer kunde ha ett hekto i handsfacket och så fick man nyckla för va fan va det, typ en hundring kunde vi ge, 4 grabbar.

Colombia och Bogota känns givet om man vill komma till platsen där Escobar kommersialiserade laddet.

Mexico, Argentina, Colombia, Peru, Brasilien, ja, det finns överallt.

Då det är sydamerika måste man ha tungan rätt i munnen, håll er till turistställen och sväva inte iväg till bakgränder och annat, sen är det extremt starkt, extremt mycket starkare än vi har här, nästan svårt att jämföra då det inte går på ett rättvist sätt.

Kör små nycklar och avvakta, typ en dagboksnyckel då!

Ha huvudet mer och var försiktiga!

Jag har tillbringat flera år i Sydamerika och det är just i turistställen man ska hålla extra koll på sin omgivning. Tjyvar och banditer dras till dumma turister vilket det finns gott om i just turistkvarter. Sen ska man ju håla sig borta från vissa områden, såklart, men den största delen av Sydamerika som varken är turistområde eller favela är säkrare än just turistkvarteren.
Citera
2023-10-25, 22:23
Medlem
Room531s avatar
Bolivia har jag läst är lagligt att ha upp till 50gram kokain på sig. Antar att det ses som för eget bruk, sen vet jag inte hur det är i praktiken om det händer att polis ändå kan pressa en på pengar eller något liknande, skrämmas/och ljuga till sig pengar av en skrämd Europe men... Det var några år sedan jag läste om vart det var lagligt med kokain, du får kolla upp själv vad som gäller idag...

Norge har jag för mig avkriminaliserat upp till 5 gram av diverse substanser, om det känns lättare.. dubbelkolla där med vad det är som gäller för mängder av vilka droger.
Citera
2023-10-25, 22:28
Avslutad
Buenos aires
Citera
2023-10-25, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Jag har tillbringat flera år i Sydamerika och det är just i turistställen man ska hålla extra koll på sin omgivning. Tjyvar och banditer dras till dumma turister vilket det finns gott om i just turistkvarter. Sen ska man ju håla sig borta från vissa områden, såklart, men den största delen av Sydamerika som varken är turistområde eller favela är säkrare än just turistkvarteren.

Jag får förtydliga, om du håller dig i turistområden och gör affärer inne på barer, så är det tusen gånger säkrare än att "följa med" någon till en bakgränd eller liknande, turister drar alltid till sig ficktjuvar och liknande, hellre det än en tom gränd i en favela...
Citera
2023-10-25, 23:27
Medlem
Benyameans avatar
Peru har tagit över som kokainlandet nr 1 efter Colombia och Bolivia. Det finns massor av lagliga kokaplantager och mängder av olagliga. Se bara till att inte smuggla från Lima då de har fått state of the art utrustning av USA för just det ändamålet.
Citera
2023-10-26, 00:24
Medlem
knark-kungens avatar
Har rest Sydamerika och vi fick tag på bäst ladd i Bolivia.

70kr grammet var några år sen dock kostar väl nån hundring nu kanske.

Edit: Man kan ta väldigt små lines Jag tog själv alldeles för stora i början då man var van med våran kvalla. Är glad man inte fick en hjärtattack som vi snortade, glöm att sova på sånt där superladd också
Senast redigerad av knark-kungen 2023-10-26 kl. 00:27.
Citera
2023-10-26, 02:50
Medlem
Aldrig testat men polare som varit där uppger samstämmigt. Koks i Sverige och Sydamerika går inte att jämföra. Ta små doser.
Citera
2023-10-26, 07:36
Medlem
Peru colombia bolivia.

Du ska långt ut i djungeln för äkta vara också.
Citera
2023-10-27, 00:29
Medlem
Priserna i colombia just nu:
Standard (som är bra) 40kr/g
Pura (typ rent, extremt bra) 80kr/g
Lavada (lite svagare men bättre smak, mindre kemikalerester) 100kr/g

Köp aldrig på gatan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto