2023-10-25, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Jodå det har han! Frun ser bra ut också.
Kul för henne när det börjar tisslas på jobbet.
Tycker synd om henne.

Bara för man jobbar på bank så behöver man väl inte ha en bra inkomst. Finns hur många tjänster som helst på banker.
Det är som att säga att någon är konsult, och därmed har ordnade förhållanden. Lite skillnad på att vara konsult i eget bolag med en klient eller att vara erfaren konsult på McKinsey.
Citera
2023-10-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Jag medger att jag skrev mitt inlägg utan att ha analyserat gäddan och i vilken bil denne kom i in i minsta detalj. Åker han runt och raggar barn i firmans bil så är det säkerligen skäl för uppsägning, jag håller med. Men faktum kvarstår, man får inte säga upp folk hur som helst, även om de raggar på fiktiva barn på sin fritid. Jag tror t.ex. det blir svårt med Lindsbergsgäddan och andra liknande fall då det inte finns något riktigt barn med i bilden. Om han inte säger upp sig självmant av skammen av vad han har gjort så måste de köpa loss honom, eller helt enkelt erbjuda tjänsten tillbaka.
Som sagt, det finns något som heter klanderfri vandel, du kan inte bete dig hur som helst på din fritid.
Många av gäddorna har vidriga chatloggar som de riktar till barn och om barn. Det strider mot de flesta arbetsgivares värdegrund, så skäl för uppsägning finns helt klart.
Citera
2023-10-25, 18:50
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Som sagt, kdet finns något som heter klanderfri vandel, du kan inte bete dig hur som helst på din fritid.
Många av gäddorna har vidriga chatloggar som de riktar till barn och om barn. Det strider mot de flesta arbetsgivares värdegrund, så skäl för uppsägning finns helt klart.

”Klanderfri vandel” (vad nu det betyder) är knappast skäl till uppsägning. Skulle tippa att de flesta gäddor som fått sparken rent tekniskt sett blivit utköpta. Ingen har gått på dagen utan ersättning om de inte är väldigt lättlurade eller skamfulla.
Citera
2023-10-25, 19:18
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Kul att se dig i tråden igen. Hoppas allt går bra för dig och din familj. Det har ju kommit en del uppdateringar i just ert case på Dumpen, så jag förstår att din ilska är stor.

Tror du det finns någon väg tillbaka för "din gädda" eller har han förstört för sig för alltid? Jag förmodar att han får vård nu?

Tackar. Det har varit lite fullt upp med livet. Jasså? Det har jag missat. På hemsidan?

Nä det vet jag inte om jag tror och jag bryr mig faktiskt inte. Livet blir ju rätt svårt med en sådan dom/misstanke och det kan gäddorna ha.
Citera
2023-10-25, 19:22
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Du som är fd med en av gäddorna
Hur är livet efteråt nu med viss tid som förflutit?
Jodå det rullar på. Det tog tid att acceptera allt som hänt och framförallt försöka förstå det som hänt.
Citera
2023-10-25, 19:26
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Exakt. Den senaste no good till mänsklig varelse vet givetvis att det han gör anses fruktansvärt men anser sitt eget behov stå över skadorna våra barn får av sådana som han. Bra att han miste jobbet. I ett bra samhälle skulle oavsett offer eller ej hans gärningar straffas i domstol. Som fortkörning. Även om du inte skadat någon så är dina handlingar farliga och ska straffas
Ja asså dom ska inte komma lindrigt undan. Jag hoppas att lagarna blir hårdare när det gäller sånt här.
Citera
2023-10-25, 19:29
Medlem
bess.the.bests avatar
https://dumpen.se/2023/10/25/pappagaddornas-gang-far-annu-en-medlem-napp-299-stockholm/

En ny vidrig gädda känns väldigt mycket mellanmjölk över killen i konfrontationen men allt annat i chatten. Jävla äckel!
Senast redigerad av bess.the.best 2023-10-25 kl. 20:01.
Citera
2023-10-25, 19:30
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
”Klanderfri vandel” (vad nu det betyder) är knappast skäl till uppsägning.

Bristen på klanderfri vandel isf, eftersom uttrycket betyder att man uppför sig.
Citera
2023-10-25, 19:38
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Äh du behöver inte oroa dig, man hinner lära känna varandra ganska bra ändå via chatt och videosamtal om man vill innan dejt.
Att gäddorna vill mötas upp utan att ens ha videochattat är ju deras problem och inget vi andra behöver tänka på.
Att prata om att man gillar barn hör väl inte till det man pratar om de första 15 dejterna, eller aldrig skulle jag vilja säga. Så hur ska man då veta? Gädda nr 250 som bor i samma län som jag bor fortfarande med sin sambo enligt sökmaskinerna, så vissa verkar inte ens lämna FAST de vet att karln tänder på småtjejer...
Citera
2023-10-25, 19:53
Medlem
Rekas avatar
#299: i konfrontationen var ju gäddan verkligen lugn och sansad. Men satan i gatan vad han körde hard core i chatten
Och hyfsat stört att skylla på diarré varje gång. Av alla sjukdomar så väljer hann diarré
Citera
2023-10-25, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bess.the.best
https://dumpen.se/2023/10/25/pappagaddornas-gang-far-annu-en-medlem-napp-299-stockholm/

En ny vidrig gädda känns väldigt mycket mellanmjölk över killen i intervjun men allt annat i chatten. Jävla äckel!
Ja fy fan. Diarré nämns flera gånger också. Blä...
Citera
2023-10-25, 19:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bess.the.best

En ny vidrig gädda känns väldigt mycket mellanmjölk över killen i intervjun men allt annat i chatten. Jävla äckel!

Kallar sig pappa hela tiden, till sin "13-åring". Visar sitt något vanskapta, knöliga, och smått tilltagna kön i ett. Verkar bo i Solna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in