2023-10-25, 16:40
Medlem
Jofs avatar
Hur tas hon emot i Vetlanda?
Citera
2023-10-25, 16:43
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med, fick en kall klump i magen när Maja sattes på fri fot för två veckor sedan, domen hon erhöll idag kändes som en spottloska i ansiktet. Stackars stackars Toves föräldrar.

Jag tror att dom flesta i Sverige har en stor jävla klump i magen, den här domen är helt sjuk av för många anledningar som jag inte ens trodde var möjligt ens hos granskande advokater och domare, men Toves familj kommer att få leva med det, är så ledsen för deras skull så det går inte att beskriva och då undrar jag hur Toves familj mår..
Citera
2023-10-25, 16:43
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Helt sjukt att hovrätten går emot tingsrätt, åklagare och polis!

Man har ju konstaterat att Maja är skyldig och nu ska hon släppas! Helt galet!
Åklagarna gjorde tyvärr inte sitt jobb, det är sjukt.
Detsamma gäller hovrätten, då de inte vågade döma rättvist när det gäller två yngre kvinnor.
Vilken Hovrätt blir den första att våga döma yngre kvinnor till livstid?
Inte Göta Hovrätt i vart fall
Citera
2023-10-25, 16:44
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hur tas hon emot i Vetlanda?

Hela pingst sekten står med blommor på torget kl 20.30
Citera
2023-10-25, 16:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hela pingst sekten står med blommor på torget kl 20.30
Skojar du?
Antagligen inte.
Blir dem motdemonstrationer?
Hoppas jag.
Citera
2023-10-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vilket jävla skämt rättsväsendet är i Sverige. Båda åker dit i både tingsrätt och högsta domstol för att i princip bli friade i högsta domstol. Det är fan i mig bedrövligt! Nu väntar väl ett stort skadestånd till den importerade mördar duon!!!! Hur fan kan man bli friad när man varit med och bränt upp kroppen??? Skäms rättsväsendet!!!

Jag har nog skrivit fel här. Högsta domstol borde finnas kvar för åklagarna. De borde ta den vägen! Maja borde åka dit för medhjälp till mord. Hon har varit med och flyttat kroppen plus att hon varit med att elda den. Plus att hon skyddat en mördare. Men jag tror att båda är lika skyldiga. De har lurat med Tove till lägenheten för att i första hand spöa upp henne. Istället blev det mord.
Citera
2023-10-25, 16:50
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag tror att dom flesta i Sverige har en stor jävla klump i magen, den här domen är helt sjuk av för många anledningar som jag inte ens trodde var möjligt ens hos granskande advokater och domare, men Toves familj kommer att få leva med det, är så ledsen för deras skull så det går inte att beskriva och då undrar jag hur Toves familj mår..

Ja, håller med, det finns många anledningar att vara frustrerad och förundrad över vad som skett i detta mål de senaste två veckorna. Att Johannas dom blev 16 år, men efter avsuttet år blir det bara 10,8 är magstarkt. Att hon dessutom har en önskan om än lindrigare straff och tänker överklaga till högsta domstolen känns sjukt. Och Maja slipper betala skadestånd öht, Johanna får betala 110 000. Vilket hån. Toves föräldrar lär ha en blytung eftermiddag tyvärr.
Citera
2023-10-25, 16:52
Medlem
Leckies avatar
Det är okej att ta någons liv och hävda att det inte var meningen.
Citera
2023-10-25, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ja, håller med, det finns många anledningar att vara frustrerad och förundrad över vad som skett i detta mål de senaste två veckorna. Att Johannas dom blev 16 år, men efter avsuttet år blir det bara 10,8 är magstarkt. Att hon dessutom har en önskan om än lindrigare straff och tänker överklaga till högsta domstolen känns sjukt. Och Maja slipper betala skadestånd öht, Johanna får betala 110 000. Vilket hån. Toves föräldrar lär ha en blytung eftermiddag tyvärr.
Helt sjukt att man som dömd mördare tillåts överklaga en dom! Man ska sitta och hålla käften och ta sitt straff!
Citera
2023-10-25, 16:54
Medlem
Är inte detta ett fall av bristande vandel eller det kanske inte gäller adopterade annars borde maja utvisas ur landet efter avtjänat straff. En stor rättsskandal är det oavsett
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Jag har nog skrivit fel här. Högsta domstol borde finnas kvar för åklagarna. De borde ta den vägen! Maja borde åka dit för medhjälp till mord. Hon har varit med och flyttat kroppen plus att hon varit med att elda den. Plus att hon skyddat en mördare. Men jag tror att båda är lika skyldiga. De har lurat med Tove till lägenheten för att i första hand spöa upp henne. Istället blev det mord.

Nä de var väl Johanna som bara Tove på raka armar, till skogen?
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Knepigt det där med att de googlat på hur man mördar m.m om de nu skulle tänk ge lite smisk ?

Nä de är mördare.
Men nu jäklar kanske J öppnar sig när M går fri,
Så det är inte omöjligt det kommer fram fler saker?

Men det kommer nog HD fastslå senare ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in