2023-10-25, 12:00
Medlem
Tycker inte att jag tar vikten som för 6 månader sedan trots att jag ett tag åt mindre. Nu ökade jag till två måltider (en lunch och en kväll) men jag är fortfarande smal när jag vaknar. Det liksom tar sig inte som för bara några månader sedan. Jag har slutat träna sedan en vecka sedan, men det var bara några minuter om dagen.

Musklerna sitter kvar.

Tycker ni att jag ska ta blodprov?

Den här metabolismen hade jag mer runt 20 års ålder, är nu runt 35.

Står att flesta ofrivilliga viktnedgångar är inte cancer, vad är alternativen?

Jag mår förvisso väldigt dåligt och mostern menar att jag bränner väldigt mycket av negativa tankar/energi.

Det kan jag bekräfta från min erfarenheter när jag spelade schack några timmar i klubben. En pizza i kroppen strimlades och man var svinhungrig när man gick ut därifrån.

Men nja...
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2023-10-25 kl. 12:19.
Citera
2023-10-25, 12:44
Medlem
Du överskattar troligtvis mängden du äter. I väldigt sällsynta fall kan det bero på sjukdom men i 999 fall av 1000 så över- eller underskattar personen sitt dagliga intag i förhållande till fysisk aktivitet och annat.
Citera
2023-10-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Du överskattar troligtvis mängden du äter. I väldigt sällsynta fall kan det bero på sjukdom men i 999 fall av 1000 så över- eller underskattar personen sitt dagliga intag i förhållande till fysisk aktivitet och annat.

Men grejen är att jag har hållit en viss vikt oavsett om jag tänkt på det. Nu känns det som att inget överskott fastnar.

Är det inte konstigt att musklerna sitter kvar om jag nu har något som är rubbat i kroppen? Borde det inte förtvina med viktfallet?

Tycker inte att jag känner det som något enormt muskeltapp. men fetttapp..
Citera
2023-10-25, 12:54
Medlem
Den enda stora skillnaden är kraftig nedstämdhet/depression.

Men det har tjockisar också...
Citera
2023-10-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Men grejen är att jag har hållit en viss vikt oavsett om jag tänkt på det. Nu känns det som att inget överskott fastnar.

Är det inte konstigt att musklerna sitter kvar om jag nu har något som är rubbat i kroppen? Borde det inte förtvina med viktfallet?

Tycker inte att jag känner det som något enormt muskeltapp. men fetttapp..

Gå och lämna lite prover. Om inte annat för att stilla din oro.
Citera
2023-10-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Gå och lämna lite prover. Om inte annat för att stilla din oro.

Jag får inte utan läkartid och den ska beviljas också.
Citera
2023-10-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag får inte utan läkartid och den ska beviljas också.

Beskriv din symtombild så får vi hoppas att läkaren är kompetent nog att ordinera rätt prover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in