2023-10-25, 12:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är inte du som bestämmer vilka inlägg som ska/får besvaras eller inte. Jag vet att du vill vara oemotagd och du tål inte att man har invändningar. Dina regler gäller däremot inte dig själv, där du ständigt påminner andra om att du ifrågasätter dom och att det får de tåla.
Andra svaret.
Du kan svara bäst du vill. Att jag sen anser att allt du skriver är bullshit och förvanskande om Maja situation är min rättighet. Det är lika fritt att svara för min del när du noggrant bygger en offerroll åt Maja.

Jag finner det till och med smaklöst, rent sanslöst, att lägga så mycket omsorg, tycka-synd-om och energi på att bortförklara hennes person:

Med tanke på vilken fruktansvärd person hon är. Som njutit av Johannas fläkt och totalt struntat i att folk skulle brännas inne.

Som responderar på sökorden med fejkad förfasas när vidret agerat alibi etc:

"Nej alltså jag blir, ja skräckslagen, jag blev eh när det togs upp på häktesförhandlingen. "

Som knuffat Tove på Nöjet och krävt att hon skulle bli utslängd.
Som i sedvanlig ordning tagit Johannas parti och varit aggressiv och bitchig mot Tove.
Som upprört letat efter henne.
Som sen stått med armarna i kors utanför och påstått att de väntar på en KOMPIS.

Som falskeligen fått med Tove till lägenheten ihop med sin lika vidriga BFF.

Som ljuger hej vilt i förhör och är inte det minsta trovärdig.

Som är manipulativ och uppvisar ett helt oberört utseende bara timmar efter att ha burit ett lik.

Som ljuger till A*bin att Tove gått hem når hon snarare burit ut hennes som död.

Som käkar och utan tecken på stress hoppar in i Johannas bil och tränar i timmar vad de ska ska gemensamt ljuga om.

Som med inlevelse förfasas när hennes far frågar om hon hört att Tove försvunnit:

”Ja delade det på snapp!! Helt sjukt!”

Maja som hörde Tove säga hej då.
Maja som.påstod att Tove var normal när hon lämnade lgh.

"Eh, jag är i chock över vad som har hänt eller varför hon inte har kommit, varför Tove
inte har kommit hem."

"Vet du vad som hänt Tove?
Nej, jag undrar lika mycket som ni.'

47 dagar teg hon. Brydde sig inte ett skvatt om Tove eller hennes nära och kära.

Två totalt genomruttna personer som gjort allt för att a) var och en värna om sig själva och för att b) bevara deras helt sjuka relation.

Men som sagt, notknapparen - dalta vidare du med Maja.

Alla tankar går till Tove ❤️ och det är helt fördjävligt om Maja anses ha sutiit av domen - och som vanligt klara sig undan nån större konsekvens.
Den förbannade medlöparen som gäckar i skymundan.
Senast redigerad av develi 2023-10-25 kl. 12:18.
Citera
2023-10-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är fortfarande per definition stödbevisning. Vilket skulle visas.

Du förstår nog vad jag menar, nu uttrycker man sej så i medier, aftonbladet... Rullman kunde ju slängt in ett paket bayonneskinka ifrån kylen och kallat det stödbevisning.
Citera
2023-10-25, 12:02
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt också det, av flera skäl.

Dels den stora skillnaden i domslutet för Majas del men också pga att målet varit omtalat i media, och att det skrivits om näthatet.

Sedan är det ju hovrätten här, med tre juristdomare som dömer. Det gör ju att det är en störe chans att det är en välmotiverad dm.

En timme kvar...

Ja precis. Och rätten måste ju ha något resonemang eller slutsatser kring den sk rättsläkarkonferensen (Avels uttryck) med som förklarar Johannas dom. Även det omtalat i media.

Publiceras domen på hemsidan?
Citera
2023-10-25, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Mmm, det finns helt klart potential för det i lagens förarbeten (avseende gravfridsbrott) i och med att hon försökt dölja brott, men i och med att HR släppte henne så vågar jag inte tro på mer än 1,5 år.

Problemet är att de här brotten inte är behäftade med så höga straff, så även om hon dömdes för dem skulle effekten på hennes utdömda straff bli marginell. Det suger, jag vet, men det är Sverige.

Jag är övertygad om livstid, men vi får väl se om en dryg timme

Det sista du klistra in det jag skrev, det skulle stå rejält mildare straff....
Går ju inte bevisa vem som utfört mordet 🥵..
Det J har gjort är väl grov misshandel och vållande till annans död, enligt vad J har berättat. Sen har vi ju sett hur befängt HR har dömt genom de senaste åren...
Ta Johanna Möllers exempel angående exmakens död och bevisen runt det, så blev hon friad ifrån det av HR...
Såg bilden på Hinseberg hur det ser ut utifrån, såg ju ut som en öppen anstalt med de staketen..
Blir J hårt straffad om en timme, så önskar jag att hon får sitta i Ystad, för det ser ut som ett fängelse om något.
Ligger bilder på nätet på detta, har även passerat det när man varit på semestern.
Citera
2023-10-25, 12:06
Bannlyst
[quote=Abbedissa66|86186667]
Citat:

Hört/ läst att föräldrarna ska skicka bort henne tills allt lagt sej 😡

Kan de väl inte göra då M inte är omyndigförklarad...
Citera
2023-10-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
det är helt fördjävligt om Maja anses ha sutiit av domen - och som vanligt klara sig undan nån större konsekvens.
Den förbannade medlöparen som gäckar i skymundan.

Det måste ju går att bevisa isåfall, det är ju det de hela handlar om i rättegångar, eller tror du HR släppt ut Maja för att dom tycker synd om henne?
Citera
Medlem
[quote=Lilla-Plutten|86186729]
Citat:
Ursprungligen postat av Abbedissa66

Kan de väl inte göra då M inte är omyndigförklarad...

Typ en solsemester nånstans
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja precis. Och rätten måste ju ha något resonemang eller slutsatser kring den sk rättsläkarkonferensen (Avels uttryck) med som förklarar Johannas dom. Även det omtalat i media.

Publiceras domen på hemsidan?

Kommer nog rassla till ordentligt bland blaskorna och övrig media när domar kommer...
Citera
2023-10-25, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Det måste ju går att bevisa isåfall, det är ju det de hela handlar om i rättegångar, eller tror du HR släppt ut Maja för att dom tycker synd om henne?
Fattar du ens att jag vill se högsta straff för griftefridsbrott?
Citera
2023-10-25, 12:13
Bannlyst
[quote=Abbedissa66|86186757]
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten

Typ en solsemester nånstans

Tror att M inte får resa utanför Sverige, då hon väntar på en Dom.
Men förvisso så har ju många dragit iväg innan en Dom förut...
Citera
2023-10-25, 12:15
Medlem
Citat:
Åklagaren frågade Maja om vakten, om hon var med.
Han kunde förstås ha haft med vakten som vittne, men ett vittne ska vittna om något som åklagaren vill bevisa.

I åtalet ska åklagaren ta upp vilken bevisning/vittnen han har för att bevisa något.

I det här fallet har inte åklagaren kunnat visa att mordet var planerat. Inte heller finns det bevis som styrker vad som har skett inne på Nöjet. Johannas, vaktens och Majas versioner stämmer inte överens, men genom åklagarens fråga framstod att han ställde sig frågande till att Maja inte varit med till vakten. Han tog också upp att Maja varit inne på Nöjet för att se om Tove var kvar, och att tjejerna väntade ut Tove.

Att Maja var "bitchig" på Nöjet, som du framstäler det, måste en klagare sakligt då visa med sina indicier/bevis, och att detta är ett led i att Maja sedan mördar Tove.

Den här åklagaren är minimalistisk, och det finns säkerligen en tanke bakom detta. Det finns nog åklagere som skulle ha lagt ner med möda på bevisningen, rekonstruktioner och ha haft mer vittnen i rätten, men frågan är vad detta "bitchiga" beteende kunde ha lett till genom att ha med vakten, då det saknas övrig stödbevisning runt Majas fasthållande av händer.

Jag skulle gärna ha sett tömning av grannens mobil, mer detaljer från Majas mobil, några fler vittnen såsom yoghurtpappan, forensiker, ett protokoll från vindsförrådet i anslutning till att man tittade in där, mm mm.

Jag tvivlar dock på att man skulle kunnat få några bevis/indicier som styrker Johannas berättelse om fasthållande av händer.

Det finns naturligtvis frågor om var Toves kropp befunnit sig när Maja påstår sig vara på toa. Å andra sidan finns det inga bevis för att Toves kropp måste ha legat i hallen.

Återigen, hunden har inte markerat där, trots mer damm där än i badrummet enligt forensikerna. Det bevisar alltså inte att kroppen inte varit någon annanstans heller.

Det är vägs ände där.

Det är inte du som bestämmer vilka inlägg som ska/får besvaras eller inte. Jag vet att du vill vara oemotagd och du tål inte att man har invändningar. Dina regler gäller däremot inte dig själv, där du ständigt påminner andra om att du ifrågasätter dom och att det får de tåla.

Bara lite kort (pga tidsbrist). Vakten var ju inte det enda vittnet från Nöjet som förhördes i FUP. Aibins vän säger tex att Johanna och Tove hade viftande händer i luften men Maja var mer passiv. Han är väl den enda som säger sig ha sett 'bråket.' L*uise som stod med Maja när Johanna pratade med polisen uppger att hon var lugn. Så ingen entydig bild.
Citera
2023-10-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fattar du ens att jag vill se högsta straff för griftefridsbrott?

Där är ju absolut Johanna som försöker bränna kroppen mm... men jag skulle inte säga att Maja klättrar riktigt lika högt upp på den straffskalan om vi ska vara rättvisa?

Maja gör som hon blir tillsagd, säg så här vad tror du Maja gjort om Johanna sagt att vi måste ringa 112 efter Tove slutat andas, Maja hade ringt 112 alla dagar i veckan.
Senast redigerad av anteanti 2023-10-25 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in