Citat:
Andra svaret.
Det är inte du som bestämmer vilka inlägg som ska/får besvaras eller inte. Jag vet att du vill vara oemotagd och du tål inte att man har invändningar. Dina regler gäller däremot inte dig själv, där du ständigt påminner andra om att du ifrågasätter dom och att det får de tåla.
Du kan svara bäst du vill. Att jag sen anser att allt du skriver är bullshit och förvanskande om Maja situation är min rättighet. Det är lika fritt att svara för min del när du noggrant bygger en offerroll åt Maja.
Jag finner det till och med smaklöst, rent sanslöst, att lägga så mycket omsorg, tycka-synd-om och energi på att bortförklara hennes person:
Med tanke på vilken fruktansvärd person hon är. Som njutit av Johannas fläkt och totalt struntat i att folk skulle brännas inne.
Som responderar på sökorden med fejkad förfasas när vidret agerat alibi etc:
"Nej alltså jag blir, ja skräckslagen, jag blev eh när det togs upp på häktesförhandlingen. "
Som knuffat Tove på Nöjet och krävt att hon skulle bli utslängd.
Som i sedvanlig ordning tagit Johannas parti och varit aggressiv och bitchig mot Tove.
Som upprört letat efter henne.
Som sen stått med armarna i kors utanför och påstått att de väntar på en KOMPIS.
Som falskeligen fått med Tove till lägenheten ihop med sin lika vidriga BFF.
Som ljuger hej vilt i förhör och är inte det minsta trovärdig.
Som är manipulativ och uppvisar ett helt oberört utseende bara timmar efter att ha burit ett lik.
Som ljuger till A*bin att Tove gått hem når hon snarare burit ut hennes som död.
Som käkar och utan tecken på stress hoppar in i Johannas bil och tränar i timmar vad de ska ska gemensamt ljuga om.
Som med inlevelse förfasas när hennes far frågar om hon hört att Tove försvunnit:
”Ja delade det på snapp!! Helt sjukt!”
Maja som hörde Tove säga hej då.
Maja som.påstod att Tove var normal när hon lämnade lgh.
"Eh, jag är i chock över vad som har hänt eller varför hon inte har kommit, varför Tove
inte har kommit hem."
"Vet du vad som hänt Tove?
Nej, jag undrar lika mycket som ni.'
47 dagar teg hon. Brydde sig inte ett skvatt om Tove eller hennes nära och kära.
Två totalt genomruttna personer som gjort allt för att a) var och en värna om sig själva och för att b) bevara deras helt sjuka relation.
Men som sagt, notknapparen - dalta vidare du med Maja.
Alla tankar går till Tove ❤️ och det är helt fördjävligt om Maja anses ha sutiit av domen - och som vanligt klara sig undan nån större konsekvens.
Den förbannade medlöparen som gäckar i skymundan.
Senast redigerad av develi 2023-10-25 kl. 12:18.
Senast redigerad av develi 2023-10-25 kl. 12:18.