2023-10-24, 22:54
Medlem
kattplusmuss avatar
Försöker förstå hur så otroligt många kan gå så vilse. Det är ett skrämmande stort antal.

Ett litet exempel på Kukfixeringsgädda är Kalsonggäddan, https://dumpen.se/2022/11/06/kalsonggaddan-napp-161-stockholm/
som så envist och tvångsmässigt visar upp sin kuk till höger och vänster. I tron om att mottagaren ska gå i gång (tillåt mig gapskratta).

Lika många Besatthetsgäddor finns det, som låter hela sina liv styras av sina luster, hur vridna de än är, utan att verka ifrågasätta sitt beteende öht.
Snabelgäddan https://dumpen.se/2022/06/25/snabelgaddan-napp-114-boras/ är ett praktexempel på hur en människa totalt låtit sig förintas av sin sexualitet. Kvar är bara ett tomt sorgligt skal.

Förutsättningsgäddan känns också väldigt vanlig. Som trots välordnade liv, med bra jobb, vacker partner, egna barn, lovande framtid och hyfsat städat yttre sätter allt på spel för att få en svängom i sänghalmen med en yngling.

Extremt starka drifter? Eller extremt svaga individer? Ypperligt patetiskt, men samtidigt fascinerande.

Vidare finns ju många andra gäddkategorier.
Tex. renodlade Pedofilgäddan, som tex. Hongäddan. Stofilgäddor, Tortyrgäddor och kopiöst många, om inte alla, Porrskadade gäddor.

I mitt tycke, den minst upprörande av alla är nog Varselkläddsgäddan, en pojk i manskropp, med en 12 årings intellekt, som tar exakt vad som helst som går på (två?) ben, bara han får lite närhet och uppmärksamhet.
Givetvis ska även denne hålla kuken i styr!
Senast redigerad av kattplusmus 2023-10-24 kl. 23:43.
Citera
2023-10-24, 23:12
Bannlyst
Förutom att dom tänder på barn så är det nåt annat fel i huvudet på dom som känner till dumpen och ändå åker fast.
Att avslöja nån som är fejk på snapchat kan väl inte vara så svårt.
Bara begära bilder och filmer live, det kan varken dumpen, lr snuskgubbar fejka.
Att han kallar sig själv ”kåtgubbe” och tror att en 13-åring vill träffa honom och ha sex, herregud så blåst.
Inga barn lr tonåringar kommer svara nån gubbe på snapchat som är 50+ och kallar sig ”kåtgubbe”.
Inte undra på att dumpen var tvungna att ta kontakt med honom först.
Skulle va kul att se hur dumpens fejkbilder ser ut.
Citera
2023-10-24, 23:38
Avstängd
Rebus på gädda 298.

Förnamn. Samma som artisten Gessle.
Efternamn. Samma som komikern Robert G.

Födelseår. 1965.
Ort. Ängelholm.
Citera
2023-10-24, 23:56
Medlem
Blackdollkillers avatar
Blir lika förvånad var gång dem har sin Facebook kvar😂😂😂, och öppet för kommentarer😂😂.
Citera
2023-10-25, 00:06
Medlem
Falskskyltarens "säkerhetsåtgärder" är mer pinsamma än hans barnchattande.
Citera
2023-10-25, 01:52
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tänker på företag inklusive myndigheter som inte sparkar ut gäddorna när de blivit offentliga.
Är det olagligt att skriva på facebook och google omdömen som tex "svårt att få kontakt med er, är det så att det lurar en gädda i vassen"

Skulle väl kunna vara förtal isf, att man utmålar någon som klandervärd för allmänheten. (Det kan vara förtal även om det i sak är sant).
Citera
2023-10-25, 02:56
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Rebus på gädda 298.

Födelseår. 1965.
Ort. Ängelholm.

När jag söker på dessa uppgifter så hittar jag honom (bra jobbat som vanligt Sara98) men jag får även upp en bild från Linkedin där förnamnet är samma som J****** von Anka. En man i blå piketröja. Det är väl samma person, eller? Blev bara förvirrad för de ser identiska ut, samma efternamn, men olika förnamn.

Jag har grävt i detta cirka 5 sekunder, så det kan även vara så att jag är efterbliven.
Citera
2023-10-25, 04:14
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
När jag söker på dessa uppgifter så hittar jag honom (bra jobbat som vanligt Sara98) men jag får även upp en bild från Linkedin där förnamnet är samma som J****** von Anka. En man i blå piketröja. Det är väl samma person, eller? Blev bara förvirrad för de ser identiska ut, samma efternamn, men olika förnamn.

Jag har grävt i detta cirka 5 sekunder, så det kan även vara så att jag är efterbliven.
Jag gissar på att det kan vara en släkting (bror?).
De är väldigt lika men tycker bland annat att öronen skiljer sig åt. Gäddan ser ut att ha fladdermusöron medan den andre herren ser ut att ha mer "normala" öron
Citera
2023-10-25, 04:44
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Avseende gädda 279 Petrus Rex

Jag tror att du har helt rätt, detta då han uppenbarligen har ett narkotikamissbruk. Vilket såklart påverkar dels hans tankar ,personlighet och moral.

Att han inte mår bra är helt klart tydligt.

Jag tror att det är därför de har "en aning" sympati, inte för hans handling, men att han behöver hjälp i sitt missbruk.

Bra inlägg

Jag tror att det finns utrymme för sympati med vissa gäddor även hos P & S även om det är ovanligt, det är helt klart att gädda 279 var påtänd som en gasell. Någon som vet hur det gick för denna amfetaminist, tog han tag i sitt liv sen?
Citera
2023-10-25, 04:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Blir lika förvånad var gång dem har sin Facebook kvar😂😂😂, och öppet för kommentarer😂😂.
Hongäddan i Mariefred har två Facebokksidor kvar, men inte för offentliga kommentarer,,, tror jag inte iaf.
Citera
2023-10-25, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Rebus på gädda 298.

Födelseår. 1965.
Ort. Ängelholm.
Är det han som bor på en gata vars namn börjar på Slå?
Citera
2023-10-25, 09:09
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
Är det han som bor på en gata vars namn börjar på Slå?
Japp, det stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in